Resultater: 18921 til 18940 af 436513
-
please hjælp mig!
Forumindlægkan nogen af jer ikke lige rette den, vil blive meeeeeget glad for det!!! 1: „Ich werde froh“ sagt frau Meyer 2. Die Kinder werden also froh 3. wo bleiben sie? 4. Frau Riemer wird leicht müde 5. nächste Woche wird sie 45 6. Hr. Meyer wird vielleicht Abteilungsleiter. ... -
HF eksame 1993
ForumindlægHey!Er der nogen der har lavet det HF-eksame ark fra 1993! Titlen er Ein Vietnamese in Berlin -
DANSK STIL!! ARGH!
Forumindlæghej..Jeg vil have hjælp hurtigst muligt.. Er der nogen der gider ret min stil.. hurtigst muligt? altså idag?? Pleas please.. det haster!!!!HJÆÆÆÆLP... -
angiv f'(xo)
ForumindlægNår man skal angive f(xo) i fx denne opg. f(x) = (3√x-1)(x^2-7x) skal man så bare udregne opaven, gange hvert led med hinanden? -
O(x) = x² +4x*10/x²
ForumindlægHvad bliver O(x) = x² +4x*(10/x²) når jeg differentierer den? Hvis det er nødvendigt må den gerne reduceres først. Håber i vil hjælpe. -
Propornalitet
ForumindlægDet oplyses at x og y i nedenstående skem er ligefrem proportionale. Udfyld resten af skemaet? Skemaet ser således ud: x ! 2 ! 3 ! ? ! 7 y !10 ! ? ! 25! ? ! De steder hvor der spørgsmål tegn er tomme -
Højde - Trekant
ForumindlægHej Hvordan udregnes længden af højden i en vilkårlig trekant? Håber nogle kan hælpe... På forhånd tak. -
Parametrenes betydning for grafen i et 3. og 4. gradspolynomium
ForumindlægHej. Jeg har er ved at lave en emneopgave og kan ikke rigtig finde ud af parametrenes betydning for grafen i et 3. og 4. gradspolynomium. Nogen der kan hjælpe? (-: -
besem f'(1)
ForumindlægNår man skal bestemme f'(1) i denne opg. f(x)=4√x skal man vel bare indsætte 1 på x's plads? -
bestem forskrift
ForumindlægNedenstående tabel viser sammenhørende værdier af temperaturen T (målt i °C) i en fryser og holdbarheden D (målt i døgn) af en rullepølse, der opbevares i en fryser. Temperatur T -25 -20 -15 -10 Holdbarhed D 280 154 91 49 Det oplyses, at D med god tiln... -
Kvindelige forfattere
ForumindlægHej Jeg håber på lidt hjælp. Jeg skal skrive en opgave i dansk om kvindelige danske forfattere i 1990´erne. Problemet er bare, at jeg ikke kender nogen kvindelige forfattere fra pågældende tidsrum....så mit spørgsmål er selvfølgelig om der er nogen der kender nogen kvindelige danske forfattere fr... -
sandsynlighedsregning
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe med denne.En fabrikant af elektriske pærer garanterer, at mindst 80 % af produktionen hqar en levetid på mereend 500 timer. I det følgende antages, at sandsynligheden er 0.80 for, at en elektrisk pære kan brænde mere end 500 timer. en kunde køber 50 pærer.a) bestem... -
KONDITAL!!! MEGET VIGTIGT!!!
ForumindlægHej vi er to gutter, der har brug for at vide vores kondital ud fra vores resultater af bip-test. Vi har løbet bip test 3 forskellige gange og har fået resultaterne der står nedenunder. Men vi har ikke fået dem aflæst til det tilsvarende kondital. Vi ved ikke hvor man kan aflæse dette. og vi ka... -
Hvordan påvirker olieprisen valuten og inflationen?
ForumindlægOlieprisen er faldet helt vildt, Alle skriver at det fører til en lavere valuta I rusland, udover at det påvirker valutaen indirekte (folk trækker deres investeringer ud af landet) så kan jeg ikke se hvordan det påvirker valutaen. Desuden så er deres inflation steget, er det fordi en lavere val... -
Hjælp!! Bestem cylinderens radius.
ForumindlægCylinderen er 11 cm. høj og har et rumfang på 3810 cm^3 Bestem cylinderens radius. På forhånd tak. -
Dobbeltlogaritmer
ForumindlægNår man i et dobbelt log. system ved at:f(x)=b * x^2 detter er:f(x)= 3,8 * 6,6^2Hvordan tegner man det ind i et dobbelt log. sys. ? -
En der er dygtig til engelsk?
ForumindlægEr der en der er dygtig til engelsk som kunne tænke sig at hjæple mig med at rette en oversættelse?? Ville være super dejligt hvis der hvad nogle der gad. -
Grammatik i/på en bygning
ForumindlægHej, Jeg har en diskussion med min mor, som jeg håber nogle kan hjælpe mig med. Vi er igang med at skrive en indbydelse til min mormors fødselsdag og vi er blevet uenige om, om det hedder i eller på: Min mor mener det hedder: "til buffet i restaurant Strandlund" mens j... -
påstand-belæg-hjemmel `?
Forumindlæghej. jeg er igang med at lave en argumentationsanalyse .. er bare ikke sikker på om det passer? evt nogle der vil rette, hvis det er forkert? påstand:der er gennemgående meget stor forskel på, hvad de siger om mande- og kvndestemmerne. om kvinderne bliver der brugt ord som børn, omsorg, eller... -
Hvad har man udbetalt?
ForumindlægHvis man tjener 30.000 kr. om måneden, er det så mest realistisk at have 18.000 kr. eller 21.600 kr. udbetalt?
