Resultater: 18861 til 18880 af 436513
-
Hjælp til differentialligning
ForumindlægJeg har løsningen til en differentialligning: N(t) = 205 / 1 + c * e^-0,00047*205t. Jeg skal så finde det tidspunkt t, hvor N(t) = 100000. Men det vil min lommeregner ikke. Jeg kan heller regne det ud uden lommeregner, da jeg skal tage ln til et negativt tal. Er der nogen der kan hjælpe med at is... -
grænseværdi
ForumindlægHvordan kan man løse denne opgave?:Beregn grænseværdien:lim(x-->0) ((x+1)^2-(x-1)^2)/2xFor man kan jo ikke umiddelbart sætte 0 ind i nævneren.. -
udvikling i antallet af medlemmer i en frimærkeklub
Forumindlægudvikling i antallet af medlemmer i en frimærkeklub kan beskrives ved følgende funktion: f(x)=156-3x hvor x er antal år efter 1980 og f(x) er antal medlemmer det pågældende år(pr.1.januar) hvorklar betydning af konstanterne. hvor mange medlemmer er der i frimærkeklubben i 2015(pr.1.januar)? ... -
Hvad er en sfærisk bølgefront?
ForumindlægEr det en ringbølge? -
Spansk eller fransk?
ForumindlægHejsa :) Jeg skal 15. marts vælge, hvilket 2. fremmedsprog jeg vil have på A niveau (skal gå på HHX international). Tysk er helt droppet, da faget aldrig har sagt mig noget, og jeg endelig heller ikke er så god til det, da jeg har svært ved at skulle bytte sådan om på ordstillingerne. Men jeg els... -
reaktionsskemaer..
Forumindlæger disse reaktionsskemaer rigtige?1) Pb(No3)2 + K2SO4 = PbSO4 + K2(NO3)2)AgNo3 + Na3PO4 = Ag3PO4 + Na3No3 -
En tysk vending
ForumindlægHey!Er der nogen der ved hvad "Det er det hele" på tysk hedder? Hedder det Alles das ist?Og hva med "Hvem kan have stjålet den"?På forhånd tak! -
bølger!
Forumindlægopgave 10 s. 56 i kernestoffet om bølger.der sendes rødt lys med bølgelængde på 670nm og blåt lys med en bølgelængde på 462nm gennem et gitter med en spaltetæthed på 500spalter pr. mm. en skærm er placeret 1,50m fra gitteret.a)hvor stor bliver afstanden mellem lyspletterne af hhv. 1. og 2. orden ... -
Bioteknologi, hjælp!!
ForumindlægEr der nogle der kan give en forklaring på, hvorfor vi har forskellige blodtyper, altså lidt omkring de mutationer der har medført de forskellige blodtyper, og hvorfor mutationerne giver forskelligheder? Gerne lidt om nedarvning også.. Tak på forhånd. -
integrale???
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe mig med en lille opgave: Løs følgende integrale: ∫ x/√(x+1) dx ∫ 1/√(x+1) d1/2x^2-1 hvordan kommer jeg vider?? -
Eksakt værdi af en funktion
ForumindlægHej...Håber lidt I kan hjælpe mig. Er nemlig gået lidt istå.Jeg har en opgave som lyder:f(x) = {1-e^(-x) for 0 og i samme tuborg klamme:e^(-x) for ln(2) Så kommer spørgsmålet:Bestem den eksakte værdi af:Integraletegn(b=1,a=0) f(x)dxHvordan skal jeg løse den ?Jeg ved ikke hvordan jeg kan forkl... -
Værdimængde
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal beregne en funktions værdimængde.Funktionen er givet ved to ligninger.Den ene hvor xDen anden hvor x>0Det samlede interval bliver så: ]1;1]??Men det kan vel ikke passe - det er jo selvmodsigende..Nogen der kan hjælpe mig? -
Den Kolde Krig, DDR, Østtyskland
ForumindlægHej Allesammen!Hvis nogen af jer søger information om DDR eller Berlinmuren, kan I besøge www.berlinmuren.ukweb.nu - en god side med informationer om Den Kolde Krigs forløb og årsagerne dertil. På siden findes der også mange links og billeder. -
Berlinmuren, DDR, Østtyskland
ForumindlægHvis nogen søger information om Berlinmuren, DDR eller Den Kolde Krig, kan de besøge www.berlinmuren.ukweb.nuEn god side, som indeholder tekst og billeder om udbruddet af den kolde krig og årsagerne dertil. Endvidere findes der på siden mange links til andre sider på nettet. -
TV-2 koncert Århus Uni
ForumindlægJeg leder med lys og lygte efter nogen som ikke skal til tv-2 koncert den 15. september 2004 på Århus Uni. Så vil jeg nemlig købe din billet (til god pris !) Kontakt mig via mail. -
Fremtidens samfund
Forumindlæghjælp! jeg skal skrive min første samfundsfagsrapport om fremtidens samfund, men jeg har virkelig ingen ide hvordan jeg skal gribe det an!!Alt er velkommen! -
MATEMATIK
ForumindlægNogle, som gerne vil hjælpe? -
MATEMATIK!!! ligning og ulighed...
ForumindlægHej! Jeg har 2 opgaver jeg har simpelthen ikke kan gennemskue...*E jeg mener det der græske eller latinske bogstav der ligner et stor E...Opg. 1 Løs ligningen: 2*(cos(x)+1)=2 xE[0;2pi]Opg. 2 Løs uligheden: 2(sin(x)-1)>eller=4 xE[0;2pi] -
Two Continuous Functions are integrable - men hvordan?
ForumindlægHej derude Jeg sidder med to funktioner, som jeg har lige problemer med at integrere i forhold til x. Denne funktion ser, vi jo typisk i forbindelse med Gaussian fordeling (normalfordeling). Jeg har søgt lidt på nettet og fundet lidt, der kunne hjælpe mig på vej. Men jeg kan simpelthen ikk... -
Hjælptil C niveau
ForumindlægEr der nogen der vil hjælpe mig med atlæse kemi på c niveau. Jeg vil gerne betale for undervisning. Jeg bor i Skodsborg og kunne tænke mig et par timers hjælp om ugen
