Resultater: 18901 til 18920 af 436513
-
spansk
Forumindlægsøger en der vil rette mit spansk. hurtigs muligt -
kalkulationsrente
ForumindlægHvis jeg får oplyst, at den gennemsnitlige effektive rente er 8 % p.a., er det så det samme som kalkulationsrenten? Hvis ikke, hvordan finder jeg så frem til kalkulationsrenten? Mvh . Julie -
mat aflv
ForumindlægHej..Jeg skal beregne integralet til denne(5kvdr x^3) * lnx dxJeg har gjort følgende:(5kvdr x^3) * lnx dxx^3/5 * lnxså sætter jeg t=lnx og dt/dx=x^(-1) og dt= x^(-1) og x^(8/5)dt= x^(3/5)dxx^(8/5)*lnx + kTror bare ikke det er helt rigtigt, passer i hvert fald ikke med facitlisten -
Metoder til idræt
ForumindlægHejsa Jeg sidder og skriver en AT opgave om træningsafhængighed i fagene dansk og idræt. I idræt har jeg arbejdet med forskellige sundhedsdefinitioner (WHO, Antonovsky, McDonald) og forklaret, hvilket forskellige der er mellem de tre. Derudover har jeg undersøgt, hvilke sunhedsdefinitioner, der ... -
brøkregning
ForumindlægHvorfor er (2x+4)/(x+2)=2 og ikke lig x+2? VH -
Sophus Clausen- Rejseminder
ForumindlægHejJeg vil høre om der evt er nogen, som kender dette digt af Sophus Clausen der hedder "Rejseminder"?Om der evt. var nogle som kunne sige lidt om hvad det vil sige at han var kritiker af positivisme og naturalismen. -
diff. af Cos brøk
ForumindlægHey alle sammen ville gern hører jeg hvordan jeg differ nedenstående ligning. Har forsøgt i hånden efter diff reglen for brøker, men får ikke det samme som lommeregneren....håber nogle kan hjælp og måske smide en forklaring på hvorfor de gør som de gør mange tak Det denne der driller: f(x) = Cos(... -
Integral regning
ForumindlægJeg har et problem med min matematik aflevering i denne uge:Man skal beregne stamfunktionen til 1 /√ (4x+1)(altså 1 over kvadratrod 4x+1)Hvordan gør man det?Finder bare stamfunktionen til en sammen sat funktion, jeg er lidt lost! -
Nedbørstyper
ForumindlægHej... Nogle, som kan give mig en forklaring eller svar på hvad følgende er? Stigningsregn, frontnedbør og konvektionsnedbør? På forhånd tak! ;-) -
Kaosteori
ForumindlægVi havde lidt om mandelbrot i filosofi og da jeg søgte på det stødte jeg ind i den her (for midt vedkommende) enormt spændende side med kaosteori i fokus: http://www.socialister.dk/ist/ist-05mj.htmTror nogle herinde vil synes det er spændende læsning.Hvis denne type indlæg ikke er tilladte så må ... -
Fransk - idéer?
ForumindlægHej hej, jeg er ret lost mht. rejser. Jeg ved, at jeg vil beskæftige mig med franskA som humanistisk fag, og det kan jeg så kombinere med samfundsfag f.eks. og så skrive om kultursammenstød, men: Er der nogen, som har andre idéer til fag, jeg kan kombinere med fransk? Eller bestemte rejser som gå... -
En anderledes mat aflevering
ForumindlægSom matematik aflevering har jeg fået en opgave hvor jeg skal forklare begreberne, sekant, tangent, differenskvotient og differentialkvotient. Det skal fylde en a4 side og der skal være figurere der viser det.Først og fremmest er jeg ikke 100% godt inde i det, men hvordan skal dette gribes an?Alt... -
Metoder til idræt
ForumindlægHejsa! Jeg sidder og skriver en AT opgave om træningsafhængighed i fagene dansk og idræt. I idræt har jeg arbejdet med forskellige sundhedsdefinitioner (WHO, Antonovsky, McDonald) og forklaret, hvilket forskellige der er mellem de tre. Derudover har jeg undersøgt, hvilke sunhedsdefinitioner, der... -
Funktionspapir vendinger
ForumindlægHej Jeg har fået stillet denne opgave, som jeg har store vanskeligheder med.I opgavebesvarelser møder man i forbindelse med opgaver, der løses vha. funktionspapirer, typisk følgende vendinger:a) Da punkterne ligger på en tilnærmelsesvis ret linje..b) Da punkterne danner en ret linje..c) Da punkte... -
Organisk kemi og reaktionstyper
ForumindlægHej Studieportal Jeg sidder her og skal lave nogle reaktioner færdige og angive deres reaktionstype. Jeg er er meget i tvivl om de to sidste d) og e). Kunne jeg få noget hjælp og forklaringer? Mange tak -
Et integrale
ForumindlægDette er ikke godt! Jeg er blevet så afhængig af min Ti-89, at jeg har glemt hvordan man integrerer, og nu har jeg et fag, hvor min kære lommeregner ikke er tilladt, og jeg er derfor nød til at gå tilbage til at regne i hånden. -Og det går ikke særlig godt!!Jeg skal have fundet integralet: int[y*... -
Kvantitativ eller kvalitativ?
ForumindlægHej! Jeg laver i skrivende stund AT, men har bragt mig selv i forvirring.... Hvis man bruger information fra en bog, som er en "liste" over push-pull faktorer, hvilken metode har man så brugt? Kan det være kvantitativ eller kvalitativ? Er det overhovedet én af de to? -
Hjælp en studinde i nød!
ForumindlægHjælp en ny matematik studindeJeg har problemer med følgende stykke...kan nogen hjælpe?2 * -3(i anden) - 4 * -3 - 2 * -3(2 * -3 skal divideres med 5(-3-4)...)Jeg håber min opstilling er til at tyde.Jeg får selv to resultaterdet ene er 29,82857143det andet er 9,6...er det helt galt? eller er en af... -
Fysik-aflevering - 2.g
ForumindlægHej..Er der nogen der vil tjekke mine opgaver:"Mange har oplevet det hårde tryk fra kattens poter, når den går på ens mave.Giv et overslag over trykket fra én af dens poter, når den går på to poter":P2=F/A=(m*g)/A=...P1=P2/2=...Er det ikke rigtigt at man først skal regne det ud med area... -
proton-proton kæden
ForumindlægJeg skal beregne processens Q-værdi Q=-Δm·c^2 i enheden Joule samt den frigivne energi pr. fusionerende proton. Jeg har beregnet Q-værdien: Q=-Δm·c2= - (4,3955 × 10-29 kg) × (2,99792458 × 108)2= -3,95048 × 1012 J .... Men hvordan beregner jeg den...
