Resultater: 18881 til 18900 af 436513
-
Novelle om syndefaldet
ForumindlægHej, håber der er nogen som kan hjælpe mig. - Jeg skal skrive en novelle om syndefaldet med interteksualitet som emne. Som skal starte midt i noget, og som har en åbens slutning :-) Tak på forhånd -
Forårspakken
ForumindlægJeg har fået stillet denne opgave men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe den an!?"Med inddragelse af forskellige økonomiske politikker gøres rede for VK-regeringens "forårspakke" fra 2004"Skal jeg bare skrive hvad der står i forårspakken og hvad den går ud på eller hvad? -
Faderskabssager
ForumindlægHvorfor kan der ikke altid opnås sikkerhed for faderskab ved blodtypebestemmelse? Evt. eksempel? Håber nogen kan hjælpe! -
REKLAME ANALYSE
ForumindlægHej jeg håber der er en der vil hjælpe mig da jeg er helt lost :( 1. Gengiv enten målgrupperne fra minervamodellen eller fra Gallerups kompas. Det er tilladt at copy paste (kopiere indholdet fra pdf-filerne), når blot du angiver kilde. Du må selvfølgelig også gerne gengive teorien med dine egn... -
afstemning
Forumindlæghey er følgende rigtigt afstemt: Ikke afstemt: opløses i lidt varm HNO3 (salpetersyre) NO3- + Ag -> NO + Ag+ Afstemt: NO3- + 5Ag+ 6H+ -> NO + 5Ag+ + 3H2O på forhånd tak -
reaktionstype!
ForumindlægEr der nogle, som kan hjælpe mig. Jeg skal afgøre hvilke reaktionstype, der er tale om og hvorfor. Det drejer sig om reaktionen: CH3CH(OH)CN + NH3 → CH3CH(NH2)CN + H2O.Håber meget der er nogle derude der kan hjælpe. På forhånd tak! -
OT: Konkurrence ;)
ForumindlægHvem kan lave det højeste tårn af bøgerne til brug i dette semester? Jeg starter med dette beskedne bidrag:http://tinypic.com/3vj0zNogen højere? ;) -
¨Diff.
ForumindlægOpgaven lyder således: Grafen for den differentiable funktion f har i punktet (2,3) en tangent med hældningskoefficienten -2, og funktionen g er bestemt ved g(x)=kvad(f(x)+1). Angiv en ligning for tangenten til grafen for g i punktet (2,g(2)). Mine beregninger: g(x)= kvad(f(x)+1). g(2)= kvad(f(2)... -
sproglig manipulation
ForumindlægNu har jeg lige fået en dansk stil for som skal aflevere om nogle dage. Har virkelig brug for hjælp. Overskriften er sproglig manipulation. og har fået 2 tekser som jeg skal gøre rede for, og derefter diskuterer tekst 1: Berit Holbek Jensen - en krig om ord tekst 2: Jens Lenler - med andre ord.. ... -
Hjælp med udregning af indextal
ForumindlægJeg mangler hjælp med udregning af nogle index tal.. -
Tangentligningen
ForumindlægHej! Opgaven lyder b) Bestem ligningen for den tangent t1 til grafen for f, der går gennem det skæringspunkt P, der har den mindste førstekoordinat. Jeg er ret sikker på at jeg godt kan finde ud af matematikken der ligger bag, men jeg forstår ikke formuleringen "der har den mindste førstekoo... -
hjælp til det her spansk tekst
ForumindlægHey :) Har bruge for hjælp til det her spansk tekst, kan du hjælpe mig med at rette den, for sproglig og grammatisk fejl. TAK En mi familia allí están mis tres hermanos y mis padres. Por lo tanto, tengo muchas primo y el primo, que viven en todo el mundo. Tengo 5 tíos, q... -
integralregning
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der ka hjælpe med denne opg.Gør rede for at F er en stamfunktion til f.f(x)=(1/(x+1))^2, x større end -1F(X)=x+1-(1/(x+1))-2ln(x+1), x større end -1samt find stamfunktionen til F(x)Samt at finde stamfunktionen for f(x)=9/(3-4x), x er større end 3/4, hvis graf går igen... -
differentialregning
ForumindlægJeg er gået lidt i stå med denne opgave. Bestem en ligning for tangenten til grafen i f i (xo,f(xo)) f(x)=(√x)+2x-3, xo=1 f(1)=(√x)+2*1-3=1+2-3=0 Funktionen differencieres: f'(xo)=a=2-((1)/2*√x) f(1)= 2 - ((1/2)*√1) = 2 - ((1/2)*1^^(-1/2)) = 2 - ((1/2)*(1/√1)) =... -
Journalist
ForumindlægHejsa :) Jeg står her, og skal vælge, 15. marts, hvilken ungdomsuddannelse jeg skal have. Jeg føler mig bedst tilpas på højere handelsgymnasiet, og regner da også med at valget falder derpå. Jeg har altid været god til dansk, og de sprogligere fag hvorimod matematik aldrig har været min stærke ... -
Medier og politk?
ForumindlægHej. Hvilke begrænsinger og muligheder har medier i politik? Er ved at køre lidt død i mediestrategier såsom kampagner og framing. Nogle teorier måske? På forhånd tak -
HA (jur.) på CBS
ForumindlægHej Studieportalen.dk Jeg overvejer at starte på HA(jur.) på CBS til sommer og har nogle spørgsmål til studiet. Håber at der er nogle herinde der kan hjælpe! 1. Er studiet spændende? 2. Hvordan er matematikken i forhold til STX. 3. Hvordan er studiet opdelt, meget læsning, eller mange forelæsni... -
Anbefalingsværdige, tyske film
ForumindlægHej, er der nogle, som kan anbefale gode, tyske film? Jeg har på nuværende tidspunkt kun set ”Das Leben der Anderen”, ”Der Untergang”, ”Christiane F.: Wir Kinder vom Bahnhof Zoo”, ”Im Juli” og ”Der Tunnel”, men har jeg bestilt nedenståen... -
oversættelse af en enkelt linie...
ForumindlægHej,Er der nogen der kan hjælpe med en oversættelse af følgende linie.:Homo sapies non contra vindum mengitPå forhånd tak -
Hjælp til DIO
ForumindlægHej allesammen jeg ville meget gerne have hjælp til at rette korrektur og vejledning til at gøre den bedre :) men det ikke må kost mere end 300- 400 kr Hjælp Hjjælp
