Resultater: 18821 til 18840 af 436513
-
Adam Oehlenschläger: Fiskeren
Forumindlæghejsajeg vil bare høre om der var nogen der havde lavet noget med Adam Oehlenschläger: Fiskeren, og havde nogen gode råd til den, da jeg er ved at skrive en stil om denpå forhånd tak -
eksponentielt aftagende funktion...
ForumindlægJeg har lidt problemer med følgende opagve: http://bigup.peecee.lir.dk/view.php?id=1313Kan I give nogle udregningsmetoder? -
Brøkregneing
ForumindlægForkort brøken:3x+6 / x+2Reduser brøken:(9a/b)/3 -
Essay stil handler om fly
ForumindlægHEj dette er mit første indlæg, jeg skulle skrive en essaystil da jeg er pakistaner kan det godt være lidt svært at skrive en god stil og jeg får altid 8. Håber i kan hjælpe mig med den. Den skulle handle om hvad vi godt kunne lide.Scandinavian 791 cleared to land runway 22LDer letter eller lande... -
Dansk stil: Historytelling
ForumindlægHej...Vi har fået til opgave at skrive en dansk stil i forbindelse med en konkurrense på syddansk universitet. Det går ud på at fortælle om vores historie, som den har været, som den kunne have været og som den bliver.Der er forskellige muligheder som alle omhandler naturvidenskab og teknik. Der ... -
"i fase" hvad betyder det?
Forumindlægen funktionsgenerator udsender en lyd til to højtalere, de udsender samme tone men i fase. Hvad betyder det? -
Eksponentialfunktion; hjælp til 1 opg..!!
ForumindlægHej jeg ved ikke hvilken formel jeg skal bruge, og hvordan jeg skal udregne opg forneden:1) En bakterie vokser fra 800 bakterier til 2000 bakterier på 10 timer. Med hvor mange procent i timen vokser kulturen?2) En anden bakteriekultur vokser fra 200 bakterier til 3200 bakterier på 5 timer. Med hv... -
Mekanik (Skr.) - Hjælp haster
ForumindlægGoddag. Jeg er gået helt kold i den følgende opgave. Problemet er ikke at jeg ikke forstår formlerne, men kan bare ikke omsætte dem til praksik i opgave sammenhæng. Opgaven: (fra bogen Eksamenopgaver i Fysik A 94-97) -------------------------------------------- OPGAVEN/ Golfputtet: (s. 57 opg. 4)... -
isolation
Forumindlæghmm har fået den her opgave men er lidt usikker.P=R*I^2omskriv formlen så R isoleresP/I^2=R er det rigtigt? -
Hvordan er har de fået dette resultat... hjælp haster ...
ForumindlægPå vedhæftet billede ses bølgelængden i den sidste box på skemaet, hvordan er det lykkedes dem at få 484? Jeg ved at man skal benytte formlen: Lambda = d * sin (v). Men er der nogle, der kan sætte tal ind i formlen? Jeg sidder selv med noget lignende, så vil prøve med mine egne beregninger, v... -
Engelsk stiløvelse!
ForumindlægHejsa!Er der mogen der vil rette denne for fejl?På forhånd tak!!Aunt Marie always wore black; she wore glasses and around her neck hang a goldneckless with an old-fashioned locket; a wig crowned her aristocratic head. Aunt did seldom take part in the prayers; instead she paid a visit to our monke... -
Funktioner
Forumindlægvi betragter funktionsfamilien fa(x)=(a/(a+1))x+1 , hvor a IKKE tilhører -1vis, at der findes et punkt, som alle familiens grafer går gennem.Bestem a, så grafen for fa går gennem (3,2) -
reducering!
Forumindlæghm er lige startet i 1.g så er stadig lidt dum :P(2a-5b)(a+b)-(a-b)(2a+5b) fortæl mig lige hvordan dette regnes ud, for mit resultat var -5ba og det er forkert tror jeg. -
Fordoblingskonstant mm.
ForumindlægGeg har en tabel, som viser antallet af indbyggere i NY i perioden 1790-1900. Hvordan gør jeg rede for, at indbyggertallet i tusinder med tilnærmelse er vokset eksponentielt i den betragtede periode?Hvordan bestemmer jeg en forskrift for en eksponentielt voksende funktion f, der beskriver indbygg... -
Hjælp!
ForumindlægHej..Er lige startet i 1.g, så har stadig lidt problemer med matematikken... men da jeg også har haft skiftet gymnasium, er det blevet endnu værre... og ved ik, hvordan jeg skal lave følgende stykke:Sæt fælles faktorer uden for parantes i dette udtryk:y(1+y)"i anden" + (1+y)"i tred... -
ASAP: Hjælp til retning af tyske sætninger
ForumindlægHejsa! Jeg har fået til opgave at besvare nogle spørgsmål på tysk. I den forbindelse kunne jeg rigtig godt tænkte mig lidt hjælp til at få rettet eventuelle fejl. Så hvis der sidder en venlig sjæl der ude, med lidt ekstra tid på ærmet, ville jeg sætte stor pris på din hjælp! På forhånd mange t... -
en reaktionsligning...
ForumindlægHeyjeg har fået at vide af min lærer at jeg skal ha positive samt negative ladninger med.. Spørgsmålet er så hvordan jeg skriver det op? Er det ikke noget med at man ikke skal skriver plusser/minusser når et stof er bundfald?Hvordan ser dette reaktionskema ud? Cu++(aq)SO4--(aq) + 2Na++(aq)S--(aq)... -
Gør rede for at følgende udsagn er korrekt
ForumindlægHej Hvordan kan man gøre dette? -
eks.opg...
Forumindlæger der nogen der har facitlisten til eksamensopgaver - matematisk linie 3-årigt forløb til A-niveau??Jeg skal regne opg 1.065.. en aflæsningsopgave.. men den er lidt utydelig...Så hvis jeg lige ku få nogen til at chekke mine facitter:1) 80 g2) 62,5 cm^33) y=31/38x -
Bestem den stamfunktion til funktionen g(x)=-7/x .......
ForumindlægOpgaven(uden hjælpemidler) lyder således: Bestem den stamfunktion til funktionen g(x)= -7/x , x>0, hvis graf har linjen med ligningen y= -x+4 som tangent. Jeg har startet med at finde stamfunktionen: G(x)=ln(x)*-7+k Jeg skal så finde k. -7/x=-1 x=7 y=-1*-1+4 =5 F(7)=5 ln(7)*-7+k=5 ???...
