Matematik

Tips til Analyse 0 eksamen?

31. marts 2022 af Stories - Niveau: Universitet/Videregående

Hej, jeg skal til analyse 0 eksamen i næste uge og er i gang med at læse op.

Nogen med erfaringen, der har nogen tips?


Brugbart svar (0)

Svar #1
31. marts 2022 af Anders521

#0 Det er længde siden jeg har haft kurset. Hvis der er sætninger/beviser du ikke har styr på, så tage kontakt til forelæseren/instruktoren omkring dem. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
01. april 2022 af AskTheAfghan

Dengang havde man en liste af eksamensspørgsmål bestående af udvalgte sætninger, der skal kunne bevises. For at bevise dem, skal man forstå dem grundigt, for man kan og bliver spurgt om det hvad man laver i bevisgangen. Det anbefales at bevise på egen måde, for beviserne i An0 bogen (af Ernst H. og mm) ikke altid var detaljeret for ny studerende. Jeg ved ikke hvordan eksamenen vil komme til at foregå den her gang, så det er bedst du spørger din forelæser om det.


Svar #3
01. april 2022 af Stories

Tak for jeres tips.

Vi kører stadig med sætningsgennemgang til eksamen, og jeg er også i gang med at læse på på dem. Jeg tror, at de forventer, at vi beviser dem som i bogen, men ja, at vi skal have styr på smådetaljer og sætninger udenfor også.

Jeg føler, at jeg godt kan forstå dem, så det er ikke noget problem.

Mit største problem er bare, at det virker meget uspecificeret, hvad censor gerne vil have - f.eks. sagde Ernst, at de selvfølgelig også vurderer ud fra sværhedsgraden af materialet, man valgte; men hvordan vurderer man, hvilken af hovedsætningerne der er sværest og har mest kød på f.eks.?

Det er mest ift. udvalget af materialet, jeg vil gennemgå, at jeg er nervøs.

Men jeg kan vel kun håbe, at det nok skal gå; tak for tipsene :)


Skriv et svar til: Tips til Analyse 0 eksamen?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.