Afsætning

Segment/livsstil målgruppe - model?

02. maj 2011 af --Mee (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg skal i min opgave, der omhandler Bisca, blandt andet se på segmentering og målgruppevalg! Jeg mener at deres forbrugere primært befinder sig i det rosa segment - men jeg mener at minerva modellen handler meget om at sætte folk i bokse, samtidig med at denne model er gammel (Ligeledes med GALLUP kompas).

Derfor ville jeg høre om der er nogle der kender til nogle andre modeller man kunne bruge til dette i stedet - nogle lidt mere opdaterede?


Brugbart svar (2)

Svar #1
03. maj 2011 af peekaboo666 (Slettet)

 prøv med VALS modellen (Values and Lifestyles), den er et rigtig godt alternativ til MINERVA


Svar #2
03. maj 2011 af --Mee (Slettet)

Tak! Ved du hvor jeg kan finde informationer om den? Jeg har bare lige kort prøvet at google VALS, men synes ikke lige jeg kan finde en god side, hvor modellen står beskrevet.


Brugbart svar (2)

Svar #3
03. maj 2011 af peekaboo666 (Slettet)

selfølgelig:

http://www.strategicbusinessinsights.com/vals/ustypes.shtml 


Svar #4
04. maj 2011 af --Mee (Slettet)

Mange tak!

Har lige kort siddet og kigget på det - ved ikke om du er meget inde i denne model? Men jeg tænker umiddelbart at Bisca's (Karen Volfs) forbrugere ville høre under Belivers! Ville bare lige høre om du ville kunne nikke ja til dette, da jeg som nævnt ikke kender modellen : )


Brugbart svar (2)

Svar #5
04. maj 2011 af peekaboo666 (Slettet)

 det kan du sagten argumentere for:)

Belivers er karakteriseret ved at vælge velkendte produkter, de træffer med andre ord forudsigelige valg. og det må man sige Bisca er, hvis man ser på hele markedet.

Du burde nok se på survivors også, da denne type forbruger også ville være relevant for en virksomhed som Bisca. Det gode ved VALS modellen er at det er muligt at vælge flere typer, sålænge du kan argumentere for det. personligt ville jeg nok ende i en kombiløsning mellem survivors og belivers.


Brugbart svar (2)

Svar #6
04. maj 2011 af Hebi

Prøv evt. med Mosaik analysemodellen. Den model opdeler folk i tal geografisk i Danmark, og er langt mere præcis end både Kompas- og Minerva analysemodellen. Dog er den kompliceret at give sig i kast med som analysemodel iforhold til de andre. Men resultatet er langt mere talbaseret og ikke lige så meget baseret på et skøn, og på en mening.

- Hebi


Skriv et svar til: Segment/livsstil målgruppe - model?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.