Afsætning
Konkurrencen på et marked
Jeg tager et eksempel i Irma i Slagelse, hvor der er rimelig mange butikker og kunder.
Før vi kan undersøge konkurrencen på et marked, er vi nødt til at definere markedet, vi betragter.
Et marked er kendetegnet ved fire forhold:
1. Et produkt eller en gruppe af produkter
Irma har mange fødevare produkter, som er økologiske
2. Udbydere (virksomhederne)
Forstår jeg ikke helt?
3. Efterspørgere (kunderne)
Kunderne som handler i Irma er normalt de ældre familie typer, der har styr på økonomien i det at det koster mere, fordi det er økologisk.
4. Geografisk afgrænset område
Slagelse og omegn
Vi har aldirg lavet det før og skulle så slå det op i vores lærebog og der stod der jeg skulle svare på de fire spørgsmål. Ville være super fedt, hvis en kunne rette det for mig og evt. forklare spørgsmål 2
Svar #1
19. februar 2013 af mmo1 (Slettet)
Ubydere (virksomhederne)
Er det konkurrenterne, som har de samme produkter som i Irma.
Skriv et svar til: Konkurrencen på et marked
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.