Afsætning

afsætning

13. november 2006 af Fassos (Slettet)
Mit bud er det korrekt ??


Hvilken spørgeteknik vil du/I bruge i forbindelse behovsanalyse?
Jeg ville bruge åbne spørgsmål dvs. hv-ord f.eks. Hvilke, Hvor mange, Hvornår, Hvorfor, Hvad, Hvordan, Hvorledes. Vi deler dem lige i undergrupper. Informative spørgsmål f.eks. ”Hvilken fest skal du til?”, ”Hvordan havde du tænkt dig, den skulle se ud?” ”Hvad skal den bruges til?” Uddybende spørgsmål ”Hvad vil det sige, at du bare skal have de nærmeste med til festen”?
”Hvad mener du med, at champagnen kun skal bruges til pjat?”
Retoriske spørgsmål dvs. ”Man kan spørge, hvorfor så mange foretrækker dem helt glatte.” Jeg ville bruge Uddybende spørgsmål, fordi det er meget detaljeret, det kan jeg offentliggøre at det er godt.
Hvordan vil du/I behandle indvendinger?
Hvis nu jeg som sælger tilbyder en computer til 8000 kr. og kunden siger det er alt for dyrt også siger jeg ”vi har også andre Computere til 5000 kr. også køber kunden Computeren. Så har jeg både solgt og dækket kundens behov også kom der også lige penge i kassen.
Hvorfor er det vigtigt at få salget afsluttet?
Det er simpelthen fordi handlen skal afsluttes. Kunderne er forskellige og skal behandles forskelligt og deres behov skal dækkes. Det er vigtigt at få afrundet kundens besøg på en eller anden måde, sådan at kunden har et indtryk af at kunden får lysten til at komme igen og hvis fremgangsmåden er således så vil økonomien vokse hos butikken pga. lysten af kundens vilje. Jo flere kunder, jo mere penge i kassen. Så alt er positivt.
Hvad skal der tages hensyn til i forbindelse med salgets afslutning?
Der skal tages hensyn til at kunden får en god oplevelse, behovet skal dækkes, at man afrunder kundens besøg og at man er smilende fleksibel overfor kunden dvs. man skal være positiv.
Hvordan vil du/I skabe plussalg?
Hvis nu jeg sælger lidt ekstra til kunden og det vil også dække behovet i større mængder hos kunden. Et eksempel på et plussalgs vare det kunne være Bælte, Coca Cola og chips etc.
Hvorfor er det vigtigt at skabe plussalg?
Det er simpelthen fordi jo mere salg til kunderne jo flere penge i kassen. Det er også udgangspunktet.
Du/I bedes udarbejde retningslinier for reklamationsbehandling i en

Brugbart svar (2)

Svar #1
13. november 2006 af Chick (Slettet)

Dit indlæg er meget uoverskueligt.. Ville være rart hvis spørgsmålet var på en linie og dit svar på den nedeunder. Derefter et linieskift osv.


Svar #2
13. november 2006 af Fassos (Slettet)

ok det gør jeg så..

Hvilken spørgeteknik vil du/I bruge i forbindelse behovsanalyse?
Jeg ville bruge åbne spørgsmål dvs. hv-ord f.eks. Hvilke, Hvor mange, Hvornår, Hvorfor, Hvad, Hvordan, Hvorledes. Vi deler dem lige i undergrupper. Informative spørgsmål f.eks. ”Hvilken fest skal du til?”, ”Hvordan havde du tænkt dig, den skulle se ud?” ”Hvad skal den bruges til?” Uddybende spørgsmål ”Hvad vil det sige, at du bare skal have de nærmeste med til festen”?
”Hvad mener du med, at champagnen kun skal bruges til pjat?”
Retoriske spørgsmål dvs. ”Man kan spørge, hvorfor så mange foretrækker dem helt glatte.” Jeg ville bruge Uddybende spørgsmål, fordi det er meget detaljeret, det kan jeg offentliggøre at det er godt.
Hvordan vil du/I behandle indvendinger?
Hvis nu jeg som sælger tilbyder en computer til 8000 kr. og kunden siger det er alt for dyrt også siger jeg ”vi har også andre Computere til 5000 kr. også køber kunden Computeren. Så har jeg både solgt og dækket kundens behov også kom der også lige penge i kassen.


Hvorfor er det vigtigt at få salget afsluttet?
Det er simpelthen fordi handlen skal afsluttes. Kunderne er forskellige og skal behandles forskelligt og deres behov skal dækkes. Det er vigtigt at få afrundet kundens besøg på en eller anden måde, sådan at kunden har et indtryk af at kunden får lysten til at komme igen og hvis fremgangsmåden er således så vil økonomien vokse hos butikken pga. lysten af kundens vilje. Jo flere kunder, jo mere penge i kassen. Så alt er positivt.


Hvad skal der tages hensyn til i forbindelse med salgets afslutning?
Der skal tages hensyn til at kunden får en god oplevelse, behovet skal dækkes, at man afrunder kundens besøg og at man er smilende fleksibel overfor kunden dvs. man skal være positiv.


Hvordan vil du/I skabe plussalg?
Hvis nu jeg sælger lidt ekstra til kunden og det vil også dække behovet i større mængder hos kunden. Et eksempel på et plussalgs vare det kunne være Bælte, Coca Cola og chips etc.


Hvorfor er det vigtigt at skabe plussalg?
Det er simpelthen fordi jo mere salg til kunderne jo flere penge i kassen. Det er også udgangspunktet.

Skriv et svar til: afsætning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.