Erhvervscase

FUR BRYGGERI, eksport

03. juni 2009 af Louise_g1 (Slettet)

Da de har et lille hjemmemarked, med hård konkurrence har vi overvejet eksport. Hvad siger I til det?


Brugbart svar (5)

Svar #1
03. juni 2009 af jesper--hansen (Slettet)

Vi overvejer også internationalisering. Men er i tvivl hvilke lande de kan begynde at eksportere til.
Vi mener at konkurrencen er for hård i Tyskland, da de har omkring 1250 bryggerier. Og det vil være for dyrt til Norge og Sverige pga. afgiften. Efterspørgslen er stor i USA, men vi er i tvivl om det vil være for dyrt og for langt væk for sådan et lille bryggeri.

Nogen der har nogle gode ideer til nogle lande og evt. modeller man kan bruge?


Svar #2
03. juni 2009 af Louise_g1 (Slettet)

VI har tænkt det samme mht. USA og Tyskland. Men vi tænkte også om det overhovedet er en god idé at eksportere, da eksport motiverne vil  være reaktive, og der er ingen ambitioner, mål el. lign. Vi overvejede bare at gå til den på hjemmemarkedet, med god promotion mv.

Desuden har de ingen viden om eksport, og der vil derfor være rigtig mange eksportbarrierer og vi er bange for de ikke vil have et så stort eksportberedsskab.


Brugbart svar (3)

Svar #3
03. juni 2009 af bigfresh (Slettet)

Vi  har overvejet eksport til England, da efterspørgslen på øl er steget der, de kender til danske øl i forvejen og ved de ligger inde med en god kvalitet.

Derudover er der 83% der drikker øl, de resterende 17 vin.

Hvis de kan få en lille niche på det engelske marked tror jeg det ville åbne mange muligheder.

Jeg har foreløbig lavet en segmentering af eksportmarkedet, men hvilke andre metoder ville i bruge?

Og hvad kunne i forestille jer af løsningsforslag? (Da et ikke er nok. )


Brugbart svar (2)

Svar #4
03. juni 2009 af CMX (Slettet)

skriv hvad problemet er.. så er det nemmere at komme med løsningsforslag..


Brugbart svar (3)

Svar #5
03. juni 2009 af jeghardet (Slettet)

Anvender Fur e-handel ? det kunne være en mulighed.


Brugbart svar (2)

Svar #6
03. juni 2009 af kattyy (Slettet)

I min gruppe var vi slet ikke inde på eksport.

Jeg synes det virker som en dårlig problemstilling, da special øl i danmark kun har en markedsandel på 6,5 % af hele øl markedet. Hvis f.eks. de eksportere til USA (hvilket virker voldsomt for et så lille bryggeri der kun har eksisteret i 4 år) har de derovre allerede en markedsandel på 15 %, altså er der langt større muligheder for vækst i Danmark. Som de også siger i casen er væksten godt nok faldet, men der er stadigvæk vækst, og derfor er der ikke nogen point i, at man i en virksomhed, der allerede står økonomisk ustabilt, går ud og bruger enormt store summer penge på, at eksportere til udlandet.

Det er bare min mening :)
 


Brugbart svar (3)

Svar #7
04. juni 2009 af FatihPolat (Slettet)

kommer der snart ikke en færdiglavet opgave ?


Skriv et svar til: FUR BRYGGERI, eksport

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.