Resultater: 19321 til 19340 af 436241
-
Chirale centre - Er det her rigtigt?
ForumindlægJeg vil gerne have hjælp til om de er sat rigtigt ;) 1. Argumenter for om saccharose har 5, 7 eller 9 asymmetriske carbonatomer. Asymmetrisk carbonatomer kaldes også chirale centre. Det er et carbon atom der har 4 forskellige molekyler bundet. (bla bla bla... fortsætter) Der er 9 i saccharose... -
gennemlæsning af hovedopgave
ForumindlægHej,Jeg afleverede hovedopgave den 26. maj, og jeg skal op og forsvare den d. 14. Men jeg er meget meget meget usikker på, om min opgave i det hele taget kan bestå. Så jeg vil høre, om der er en venlig sjæl, der gad læse omgaven igennem (50 sider) og komme med sit bud på, om den ligger til et 6-t... -
ADVOKAT. Hvilken ungdomsuddanelse?
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg vil være advokat og vil gerne finde ud af hvilken ungdomsuddanelse, der så ville være den rigtige for mig? Jeg er stærk fagligt i dansk og andre sprogfag, knap så stærk i naturfag og mattematik. Historie/samfundsfag etc. er fint. Så, hvilken ungdomsuddanelse ? Håber i vil ... -
Lidt af hvert
ForumindlægDette er måske et dumt spørgsmål, men hvordan ser man forskel på et molekyle og et salt(ionforbindelse)? NaCl er jo et salt, men hvordan ses det egentlig blot ud fra "navnet"?Er eddikesyre CH3COOH en amfolyt? Kan den ikke både reagere som en syre og en base?Hvis Na+ er hydraliseret, vil... -
Haster ´. Differentialligning
ForumindlægJeg har problemer med denne opgave. Så hvis der er nogen der lige kunne hjælpe mig i gang med at lave a) så ville jeg være utrolig glad. Ved Statens Plantealvsforsøg i Års har man lavet dyrkningsforsøg med elefantgræs. Væksten af toårigt elefantgræs på lerjord kan beskrives ved differentiallignin... -
Tysk: Tæt forhold?
ForumindlægHey, hvordan siger man:De har ikke et tæt forhold...mit forslag:Sie haben nicht eine nahe VerhältnisEr det helt forkert? -
Matematik C - spg om en ligning
ForumindlægEr der nogen som ved hvordan jeg beregner dette? :) Hvor mange 'lange ord' indeholder en tekst med 50 punktummer og et lixtal på 22 ? Formel for at beregne lixtal: 500/p + L/5 = lixtal P= punktummer og L= lange ord. Jeg tænker at jeg skal isolere L eftersom det er mit resultat, men... -
cos og sin
ForumindlægI forlængelse af et tidl. stillet spr., ved de polære koordinatter. Når man aflæses koordinatsættet til cos(90+v) fås (-sin(v), cos v)Aflæses cos altid på x-aksen, og sin altid på y-aksen? For i dette tilfælde når man flytter cos(90+v), så aflæses cos jo på y-aksen og sin på x-aksen. Er det bare ... -
TYSK - HJÆLP TIL RETTELSE 200 ord.
ForumindlægHej! er der en rar sjæl, der vil hjælpe med at rette min opgavebesvarelse, så jeg også selv får noget ud af det? :-) -
Spansk eksamen.. 2.g??
ForumindlægHvad kræves der af én til spansk eksamen på c-niveau?Vil det være en fordel selv at indlede samtalen (min lærer siger, det _ikke_ er nødvendigt) ..og er der andre ting, der er smarte at huske på, hvis man skal score topkarakter? -
Hjælp til forberedelse
ForumindlægJeg skal op til eksamen i matematik fællesfag (C-niveau) i næste uge og har en del problemer med forberedelsen. Jeg går op som selvstuderende og derfor i fuldt pensum.Min lærer mener at jeg skal skrive omkring en side til hvert emne jeg kunne forestille mig at komme op i, men det er ikke helt så ... -
Tysk : lille bisætning
ForumindlægHey, jeg er lidt i tvivl om "verschieden" er "bøjet" rigtigt i denne sætning..."..Weil sie verschieden sind"skal der -en på til sidst ? -
historie
ForumindlægNogle der har nogle goder henvisninger til kilder omDen kolde krigMellemøsten især mht. IrakDanmark fra 1850-80 og under krigenSå ville jeg være meget glad. Skal meget snart op i det og det er her jeg halter lidt med hensyn til min viden -
det der x^2=2 .. igen
ForumindlægHej igenUndskyld jeg spørger om så meget, men skal til mundtlig prøve i morgen, og bliver ret nervøs, hvis jeg ikke er forberedt..Og ligenu mangler jeg kun en forklaring påhvorfor x^2=2 ikke har en rationel løsning (løsning der kan skrives som brøk).se her, hvis du vil se mit eget eks.:https://ww... -
Tysk - hjælp... "en dag af gangen"
Forumindlæghey, hvordan siger man "han tager en dag af gangen?"mit forslag: "Er nimmt ein Tag für Tag"...Ved ikke om man kan sige det?Håber I kan hjælpe- på forhånd mange tak! -
POLITIKKER
ForumindlægHEJ..skal til eksamen i morgen i international økonomi, og sidder her og roder med de forskellige politikker,men synes det er svært at hitte rede i..Er der nogen herinde, der har nogle gode noter, eller bare kan forklare det kort.. ved jeg godt er svært..på forhånd tak, Thes. -
Hvad kan man sige??
ForumindlægLige en lille tilføjelse til mit sidste indlæg!Hvad kan man sige af kloge ting, hvis man kommer op i sådan noget som indextal, vejet gennemsnit eller noget i den dur? Er der ikke nogen der har været oppe i sådan noget?? -
Kontinuitet og differentiabilitet
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal undersøge om en funktion er kontinuert for alle reelle tal, og om funktionen er differentiabel for alle reelle tal. Funktionen lyder:f(x)={0,5x for x _>_ 1 og 2x for x Når jeg tegner funktionen op kan jeg direkte se at funktionen IKKE er kontinuert i x = 1, alts... -
Studenterhuen
ForumindlægSå er det vist ved at være tid til at opdatere:https://www.studieportalen.dk/services/guides/studenterhuen.phpHvem har forslag ??? Alt kan bruges ! -
meget vigtig opgave! HJÆLP (matematik )
ForumindlægHej folkens Jeg har igen brug for hjælp med en opgave, da jeg føler mig lidt usikker med hvordan jeg skal beregne opgaven osv. Spørgsmålet lyder: Et bestemt radioaktivt stof har en halveringstid på 30,17 år. I en model kan mængden af tilbageværende stof som funktion af tiden beskrives ved N(t...
