Resultater: 19841 til 19860 af 436241
-
Nutidens unge
ForumindlægHej, gider I ikke at hjælpe mig med nogle stikord om hvordan nutidens unge er idag ang. politik og socialt -
Rotation / inertimoment
ForumindlægHej! Vi har to kugler af jern, den ene er massiv, mens den anden er hul indeni. Hvis man triller kuglerne ned af et skråplan har den ene kugle accelerationen 0,3592 m/s2 og opnår maksimal hastighed på 0,738 m/s, mens den anden opnår maksimal hastighed på 0,824 m/s og har en acceleration på 0,437... -
Tysk oversættelse
ForumindlægKan nogle hjælp mig med at rette denne korte tysk oversættelse.Ungdomsmagasinet Scala beretter følgende:De gamle har ofte deres problemer. Bedstemor Krause fortællerf.eks. om sit liv: Hun lever i Østberlin i sin toværelses lejlighed,hendes mand er død, og hendes børn er flyttet for mange år siden... -
engelsk stil...:(
Forumindlæghey...Jeg har en engelsk stil, som jeg virkelig håber på at nogen gider rette for mig.. jeg vil så gerne få et 10 tal.. bare en gang..Nogen der er interesseret i at hjælpe? please?Hvis der er nogen, så være sød og skriv jeres e-mail addresse her ved oplægget, så sender jeg den til jer..Håber der ... -
Hvad er et pilotforsøg?
ForumindlægEr der nogle der kan forklare mig, hvad et pilotforsøg er, og hvilken værdi kan man tillægge et sådant forsøgs resultater? -
Komparativ analyse s:
ForumindlægHej. Jeg skal skrive et engelsk essay hvor jeg skal lave en komparativ analyse og fortolkning af et digt fra Edgar Poe og et fra Andrew Marvell. Jeg har søgt, men har ikke rigtig kunne finde noget om det. Jeg er lidt itvivl om jeg først skal analyse digtene et efter et og så bagefter sammen... -
koncentration
ForumindlægHej allesammen Hvis jeg havde 68,3 g NaCl opløses i 3,2 L vadn, hvad er den formelle koncentration af NaCl? -
Hjælp... Kan ikke komme i gang
ForumindlægHej derude...Jeg håber virkelig, at der er nogle der kan hjælpe mig.., skal alflevere en dansk stil i næste uge, men har svært ved at komme i gang. Stilen er en analyse af: "Man kan jo aldrig vide", en artikel i Samvirke 2004.Stilen skal bestå af en redegørelse samt diskussion og budska... -
Vektorer, trekantsberegning?
ForumindlægHej - Jeg sidder her med en undren omkring hvilke muligheder jeg kan benytte mig af, for at finde den samlede længde for flyruten KPQN. (se vedhæftede billede). Er jeg ude i noget mulig vektorregning? (dog forstår jeg så ikke hvordan uden to givne koordinater), eller er jeg ovre i trekantsopdelin... -
Truman-doktrinen og højredikaturer
ForumindlægHejsa.Mit spørgsmål omhandler efterkrigstiden og særligt Truman-doktrinen:Truman-doktrinen gik overordnet ud på at begrænse de autoritære regimers indflydelse og eksistensmuligheder i ethvert land i verden. Imidlertid henvendte den sig kun til kommunistiske regimer og IKKE til højrediktaturer, so... -
Energi
ForumindlægNogle der kan nævne flere ting, vi I Danmark kan danne energi på. Eks. gennem vindmøller, solfangere, solceller -
Industrialisering i Dk??
ForumindlægHej! Var Danmark et u-land inden industrialisering? håber der er nogen der ved det :) -
Sneewittchen
ForumindlægHej alle jer dejlige mennesker Jeg har tysk stil for til mandag, som lyder "Lav en disposition med stikord og perspektivering. Skriv herefter en sammenhængende præsemtation af eventyret, som du ville præsenteret det ved en evt. eksamen eller et detaljeret referat af eventyret." Je... -
The Legend of Sleepy Hollow
ForumindlægHej alle sammen Jeg har fået til opgave at skrive om forskellen mellem filmen Sleepy Hollow af Tim Burton og novellen The Legend of Sleepy Hollow af Washington Irving, men jeg har virkelig problemer med at analysere begge dele. Jeg er ikke god til sådan noget. Indtil videre har jeg fundet for... -
Haster, plz :D
ForumindlægHeeeej :D Er der nogle der vil være så flittig at hjælpe mig med de to små matematik opgaver som er skrevet her? 1) Udregn: (a+b)2_(a-b)2+4(b_ab) 2) Løs: 3/x-2= 9/4 (Husk at forkorte) -
Perspektivering
Forumindlægaf Pia Juuls "Da kogekonen kom" Er der nogle der har noget godt at perspektivere denne novelle til? Jeg er helt tom ... :-) -
monotoniforholdene for funktionen
ForumindlægBestem monotonoforholdene for f(x)=-x^3-3x^2+9x jeg har valgt at gøre således: differentier og find f'(x) = 0 er ligningen differentier rigtigt ? -3x^2-6x+9 derefter vil jeg sætte den lig 0 således: f '(x)=0 -3x^2-6x+9=0 -3x^2-6x=-9 herfra kan jeg ikke komm... -
HJÆLP! HASTER! REDOX :O
Forumindlæghej hvordan skal jeg afstemme omdannelsen af testosteron til dihydrotestosteron? Er nemlig lidt i tvivl om, hvordan jeg skal stille reaktionen op, idet der under denne redoxreaktion også omdannes NADH og H+.. Så er i tvivl, hvilken af disse redoxreaktioner, der skal afstemmes, og hvordan de ska... -
SRP-hjælp i samfundsfag gives
ForumindlægJeg har før fået hjælp herinde - for nogle år tilbage. Og nu er jeg endt i den situation, at jeg skal holde benet i ro i de kommende 2-3 uger. Så har pludselig en del tid til overs. Hvis der er mange, så kan jeg nok ikke hjælpe alle. .. Men jeg er frisk på at give en hjælpende hånd med he... -
Hjælp
ForumindlægTrykket i atmosfæren, målt i atm, aftager som funktion af højden, målt i km, over jordoverfladen med god tilnærmelse som en eksponentiel udvikling P med en halveringshøjde på 5 km. a) Opskriv et regneudtryk for P, som funktion af højden h, idet trykket ved jordoverfladen er 1 atm. kan ikke forstå...
