Søgning på: matematik fp9 2023 December. Resultater: 19981 til 20000 af 32822
-
Eksponentiel vækst - redegør for a og b?
ForumindlægHej guys. Jeg skal op i mundtlig matematik på C-niveau om en uges tid, og jeg skal redegør for betydningen af a og b i regneforskriften y=b*a^x. Er det rigtigt forstået at a=fremskrivningsfaktoren, som skal være et positivt tal? Og hvad er b? -
2. grads ligning ?
ForumindlægHej kloge matematikere! jeg sidder med et problem: Gør rede for at ligning : (a-2)x^2^ + 3x - a = 0 har to forskellige rødder for alle tal bortset fra a forskellig fra 2 Ville blive SÅ glad hvis der var en venlig sjæl der kunne hjælpe her? -
James cook perspektivering
ForumindlægHej, jeg her lige færdig med min At-opgave om James Cook . Skulle skrive på tværs af fagene Matematik og historie. Jeg skal til eksamen i det imorgen, men kan ikke finde på en god perspektivering.. Hvad kan jeg perspektivere James Cook med ? på forhånd tak : ) -
HJÆLP! eksponentiel vækst
ForumindlægHej alle jeg har et lille problem. Jeg skal op i matematik i morgen. Jeg har om eksponentiel vækst, hvor y=b*a^x, bliver brugt og forstå ikke følgende spørgsmål: Du skal vise, hvorledes forskriften kan udledes fra to eller flere punkter. Hvad menes der ved det? -
Redegør?
ForumindlægJeg sidder og skal til matematik eksamen på c niveau. Jeg skal redegøre for indholdet i de forskellige emneopgaver, men hvad skal med gøre når man skal redegøre for noget? Skal jeg bare forklare hvad jeg har gjort i emneopgaverne eller? Hvad har I gjort, kan I evt. komme med nogle eksempler?? -
Spilteori - Litteratur
ForumindlægHej folks. Jeg har valgt emnet Spilteori, som tværfagligt emne mellem historie og matematik til mit SRP. Nu nærmer denne sig dog hastigt, og har endnu ikke været på udkig efter litteratur. Kender I noget litteratur ang. spilteori? - Johan -
Jeg skal have mindst c-niveau men er dumpet
ForumindlægSkal søge ind på min uddannelse, og det kræver Mat-C og Eng-C Men min matematik C er dumpet men min mat b er bestået og mat A er også bestået kan jeg komme ind på min uddannelse ? -
Lektiehjælp søges STX mat A
ForumindlægJeg er en pige på 16 - der går i 1.g med studieretningen Mat A Fysik B Kemi B, og matematikken volder mig store problemer. Så hvis nogen er specialister inde for dette, så skriv endelig! :) -
Fotografi - Perspektiv
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en AT-synopsis med hovedemnet fotografi, og med fagene dansk og matematik Vil skrive om perspektiv (hvordan øjet snydes) Men jeg kan bare ikke komme på nogen problemstillinger. Så man kan sige at jeg er lidt tabt. Nogen gode foreslag? -
Åh nej! (:
ForumindlægHej alle sammen' jeg sidder og skal til eksamen i mundtlig matematik B, og er stødt på et problem i et af spørgsmålene. Er der nogle der ved hvordan jeg klare den her: • Bevis at en lineær funktion er differentiabel og at differentialkvotienten er hældningskoefficienten. På forhånd tak . -
Eksponentielle vækstmodel
ForumindlægHej Jeg skal op til mundtlig matematik og har fået spørgsmålet: Gør rede for den eksponentielle vækstmodel og dens anvendelse i rentesregning. Du kan bl.a. komme ind på rentefod og vækstrente samt fordoblings eller halveringskonstant. Nogen der kan hjælpe?!?!?! -
Retvinklet trekant
ForumindlægJeg sidder og repeterer til matematik terminsprøve A i morgen, og er stødt på følgende problem, som er vedhæftet i filen nedenfor. Kan det passe, at man skal anvende Phythagoras' læresætning: a^2+b^2=c^2 -
Eksamen i MAT
ForumindlægHej, jeg skal meget snart til eksamen i matematik og frygter rentespørgsmålene 1) hvad er forskellen på kapitalfremskrivnings formel og renteformel? 2) hvad kan jeg fortælle om kapitalfremskrivnings formlen og renteformel ? 3) hvordan omregner om månedlig rente til årlig rente? Håber I kan hj... -
SIN OG COS relationerne for stumpvinklede trekanter!
ForumindlægHeej derude jeg skal snart op til den mundtlige matematik eksame og jeg ville lige høre om sinus og cos relationerne i spidsvinklede trekanter er de samme for stumpvinklede trekanter?? Hvis ikke hvad er så sætnigerne for dem... jeg har kigget i bogen og der står ikke noget om de stumpvinklede nem... -
Optimering - hjælp
ForumindlægHej (: Jeg skal op i mdt. matematik her om et par dage, og jeg mangler at få løst en selvvalgt opgave om optimering. Det ville være en stor hjælp hvis der var en, som havde en opgave om optimering, som han/hun ville forklare mig, så jeg kan bruge den til min eksamen. På forhånd tak ! -
differentiation - regneregler
ForumindlægHej! Jeg skal have lidt hjælp til matematik! Min opgave lyder således: Bevis en eller flere af de regneregler, der gælder for differentiering af funktioner. Kan jeg godt differentiere en funktion og bevise det er rigtigt ved at finde stamfunktionen? Mvh Anna -
Bestem hastighed ud fra graf
ForumindlægHejsa. Jeg er igang med en aflevering hvor jeg skal bestem de tidspunkter, hvor hastigheden er 8 m/s ud fra den vedhæftede graft? hvordan bærer jeg mig ad med dette? Har på fornemmelesen at det er ret simpelt, men det er simpelthen så mange har siden jeg har haft matematik. mvh -
Differential regning- Bevis (f+g)'(x)=f'(x)+g'(x)
ForumindlægHej alle, jeg skal til mundtlig matematik eksamen, og manglet beviset for at (f + g) ' (x) = f ' (x) + g ' (x), vha. tre-trinsreglen. nogen der kan hjælpe mig? -
Beviser for a og b i en potensfunktion
ForumindlægGoddag. Jeg skal i morgen op i mundtlig matematik-årsprøve i 1.g, og der eret enkelt bevis, jeg ikke har. Det drejer sig om beviserne for a og b i en potensfunktion, hvor to punkter er givet. Er der nogen der kender til dette bevis, og som er så venlig at hjælpe mig? :) -
Bevis Renteformlen
ForumindlægHej jeg har den her renteformel: K_n = K_0*(1+r)^n. Hvordan beviser jeg denne, da den der står i min matematik bog gør det kun sværer, håber nogle kan hjælp :D . den er også uplaoadet i sin "originale" form i det billed jeg har uploadet.
