Søgning på: teknologihistorie eksamen. Resultater: 19981 til 20000 af 34075
-
Diskussion
ForumindlægJeg bliver i tvivl om hvad en diskussion skal indeholde? -
Gør rede for.
ForumindlægNogen derude som vil hjælpe for er virkelig lost i denne opgave forstår ikk noget af det, kunne være rigtig rart hvis nogen ville hjælpe? En æske uden låg foldes af et stykke pap, figuren viser papstykkets mål. Æskens hæjde er x (cm) a)Gør rede for, at æskens rumfang R(x), målt i cm^3, er b... -
hvor land tid tager det at omdanne?
ForumindlægHar vanskeligeheder med følgende opg. Holdbarheden af lokalbedøvende midler med det virksomme stof E er begrænset, fordi E nemt hydrolyseres. Reaktionshastigheden for hydrolysen afhænger af både temperatur og pH. Undersøgelser viser, at hydrolysen er af 1. orden med hensyn til E. I basisk... -
isolere
Forumindlæghvordan vil vi isolere 90-P=-30+0,5*p -
sidste skoledag - udklædning
ForumindlægHeej, På min årgang er vi allerede begyndt at snakke om udklædning til sidste skoledag. Jeg ved endnu ikke hvad jeg skal være, er der nogen der har ideer? Hvad skal du være/hvad var du? -
Overfladearealet af en en cylinderformet dåse...
ForumindlægOverfladearealet af en cylinderformet dåse med indhold 800 mL kan beskrives ved funktionen O(X)= (1600/x)+2*3,34^*x^2 Hvor x angiver dåsens radius, målt i cm a. Bestem radius x, så overfaldearealet er mindst muligt. Hvordan gør jeg dette? Jeg ved ikke engang, hvor jeg skal starte. På forhån... -
Retning af aflevering? (3 sider)
ForumindlægHej! Ville høre, om der var en som havde lyst og tid til at rette en danskaflevering på blot 3 sider igennem? Skriv i tråden hvis I vil, så kan jeg sende over mail:) -
Økonomi på KU
ForumindlægHej alle .. Ville lige høre om der er nogen der er i gang med at læse økonomi på KU, eller på et andet universitet her i landet. Vil meget gerne høre lidt om studierne. Har læst mig frem til en del på nettet mht. fag osv... men vil gerne høre det fra en der er igang med studiet. Hvor meget fylder... -
fordoblingskonstant
ForumindlægPå et bestemt tidspunkt måles antallet af bakterier i en bakteriekoloni til 2,34 mio. Det oplyses, at antallet af bakterier udvikler sig af eksponentielt, og at det fordobles hver gang, der går 18 minutter. Sammenhængen mellem antallet af baktierier og tiden kan beskrives ved en eksponentiel funk... -
Krig, medier og teknologi
ForumindlægJeg skal skrive en synopsis til to af emnerne ''krig, medier og teknologi'' (historie/samfundsfag) Jeg aner ikke hvad jeg vil skrive om. Nogen der har fede ideer? -
Differentialregning
ForumindlægHej :-) Er denne opgave korrekt? Jeg har vedhæftet en fil. På forhånd tak ;-)! -
Svært ved Matematik
ForumindlægHej alle. Jeg har matematik på B-niveau. Jeg har svært ved matematik, og jeg forsøger hele tiden at følge med i timerne. Ligenu har vi om Polymier, indtil videre er jeg godt med - men jeg ved at jeg når der kommer nyt stof, bliver jeg helt forvirret. Det samme gjaldt Sinus, Cosinus, Tangens ... -
-Nogen der har været til optagelsesprøve?
ForumindlægHvordan er det, hvad er det man skal til fx dansk? Stiller de svære spørgsmål. er der overhovedet spørgsmål? Får man opgaver man skal lave til fx matematik osv? -
overfladeareal :)
ForumindlægHej alle matematik-genier :) Jeg har denne opgave og overfladeareal er bare ikke min type opgave, så jeg haber jeg kan få lidt hjælp.. En bestemt type af lukkede beholdere har form som et retvinklet prisme, hvor grundfladen er en ligebenet retvinklet trekant. Endvidere er rumfanget lig med 100. ... -
Dansk?? HJÆLP
ForumindlægHeyy Hvilke konsekvenser kan der være ved at sproget pårvirkes af kulturelle forandringer? -
Er jeg sikker på at få Huen.
ForumindlægJeg har en samlet snit på 5.1 dvs. det er både de eksamener jeg har været op i og min årskarakter. Nu skal jeg op i 7 eksamener her tre skriftlig På A niveau Dansk, og Engelsk Samfundsfag. Som Jeg kan faktisk risikere dumpe skriftlige eksamener. Hvor meget vægtes de på eksamensbevis. Så skal op i... -
Er det dårligt
ForumindlægEr et snit på 7,0 dårligt? Hvad kan jeg blive? -
Talepapir - læs indledning
ForumindlægMin indledning for talepapiret: - Jeg vil først fortælle om atombomben og processen, fission, som foregår i atombomben, da jeg synes det er vigtigt at få på plads hvad der egentlig sker i bomben, da hele dramaet ”Copenhagen” jo handler om atombombens ”opdagelse”. - Derefter vil jeg diskutere hvor... -
de lokale ekstrema for f bestemmes
ForumindlægEn funktion er givet ved f(x) = -x^3 + 4x^2 + 3x - 3 A) de lokale ekstrema for f bestemmes: Jeg differentiere den ved hjælp af CAS-værktøj TI89 og får: f'(x) = -3x^2 + 8x + 3 Jeg løser f`(x) = 0 og får x = -1/3 eller x= 3 Nu er jeg så gået i stå, og ved ikke hvordan jeg skal komme vider... -
Samfundsfags metode sro
ForumindlægHej alle, jeg sidder og skal til at skrive sro, og jeg forstår ikke rigtig det der står i vores bog med hensyn til samfundsfags metode. Er der en der kan forklare lidt om det evt? På forhånd tak.
