Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 2221 til 2240 af 127115
-
Lille oversættelse
ForumindlægHej. Jeg skal oversætte denne tekst fra fransk til dansk og der var nogen sætninger jeg havde svært ved og andre jeg ikke er hel sikker på. Håber der er nogen der gider se den igennem. Chère Marie-Paule. Merci de ta lettre! J’ai beacoup pensé à toi ces dernières semaines et je suis vraiment con... -
Konkuntiv 2 på tysk, hjælp!
ForumindlægHej! Jeg skal oversætte en længere sætning, og har styr på den første del, men bliver så i tvivl ved den sidste. Sætningen lyder således på dansk: Hun fortalte, at hun først havde troet, at han kun var interesseret i hendes penge. Men så ændrede hun opfattelse. Sie erzählte, dass sie zuert ge... -
opgaver
Forumindlægvil lige høre om der er nogen der kan hjælpe med et par opgaver? vil jeg i hvert fald sætte stor pris på hvis der er 1) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f(x) i punktet P. a) f(x) = 3x^3 – 6 , P(2, 18) b) f(x) = Rod af x + x , P(4, 6) c)f(x) = 5x + 1/x , P(2, f(2)) d)f(x... -
forskel på passé composé og imperfait?
ForumindlægHej Jeg er i gang med en fransk til. Har et spørgsmål til hvornår man skal bruge passé composé og imperfait? I min bog står der at imperfait bruges til beskrivelser? Kan man blande sætninger i en stil med passé composé og imperfait? eller skal man holde sig til en tid? -
Molarmassen, massen, reaktionsskema osv.
ForumindlægHejsa, er der nogen der kan hjælpe mig med disse opgaver? Jeg kan simpelthen ikke komme i gang. Den første (med afstemning af reaktionsskema) har jeg lavet. Mangler de 2 sidste. På forhånd tak.. ------------------------------------- H2 og O2 reagerer og danner vand: H2(g) + O2(g) -> H2O(l)... -
Islam
ForumindlægHej, jeg har nogle spørgsmål omkring islam, som jeg skal besvare: 1. Hvad dækker begrebet jihad over? Forklar også hvad lille Jihad og store Jihad er/betyder: 2. Hvilke skrifter bygger islams trosgrundlag på? (Her har jeg selvfølgelig skrevet Koranen og også Hadith-bøgerne - Mohammeds sædvane, ... -
Genert.
ForumindlægJeg er en pige på 14 år som er virkelig genert. Jeg har ingen problemer hvis jeg skal snakke med folk jeg kender godt, heller ikke i skolen overfor lærene, tør godt række hånden op og sådan noget. Men når jeg skal møde nye mennesker går det helt galt. Tænker kun over hvad jeg skal sige, men ved ... -
Status/rang
ForumindlægNu lige for at kommenetere noget helt andet, herinde, end lektier.... Jeg har fra starten lagt mærke til at de forskellige personer har forskellig "rang"... nogle der har forstand på, hvordan man stiger i den rang osv? og er den til for at folk kan søge hjælp hos nogle der umiddelbart b... -
Jeg er sq stolt! :)
ForumindlægJeg fortjener et klap på skulderen. Nu skal i bare høre... Jeg mødte en fra min gamle folkeskoleklasse nede i byen i dag og jeg kunne næsten ikke kende hende. Hun så nogenlunde ud.. Men i folkeskolen var hun bare jordens største hval. Jeg siger dig hun var stor! og det fik mig til at tænke.. hv... -
kan du hjælpe med denne ord.
ForumindlægDet er som om de alle befinder sig i hinandens periferi. spørgsmål: hvordan kan man omformuliger??? altså Periferi med andre ord i denne sætning??? -
Lektiehjælp søges.
ForumindlægHej. Jeg søger en som kan lærer fra sig i matematik. Jeg går i gym og har mat på A niveau. Jeg bor i midt jylland, så det vil være en fordel hvis du boede i nærheden. Det drejer sig om undervisning én gang om ugen. -Håber at hører fra dig. -
Manuskript til dansk eksamen?
ForumindlægHej alle. Jeg skal til 10. kl. dansk mundtlig eksamen i morgen, og har nogle seriøse problemer med at huske, hvad jeg skal sige ud fra stikord. Mit spørgsmål er så, om det er okay at have et helt 5-siders "manuskript" med ind til prøven? Gjorde det sidste år, og kom ud med et 12-tal, me... -
Analyse af "Et jævnt og muntert, virksomt liv på jord "
ForumindlægJeg skal analysere Grundtvigs " Et jævnt og muntert, virksomt liv på jord " men jeg er ikke helt så gode venner med det gamle sprog, så jeg forstår ikke vildt meget af det. Har let efter en analyse, "oversættelse", fortolkning, bare et eller andet der kunne pege mig på vej me... -
Hvor mange tror du søger ind på en lang vidergående uddannelse i år? (2009)
ForumindlægJa simpelt er det, hvor mange tror du søger ind på en lang vidergående uddannelse i år? Studenter fra 2008, har været på kurser, rejser mm. og nu tror jeg at de søger ind mange af dem. Studenter fra i år vil udnytte at man kan gange sit snit, og er blevet hjernevaskede til at tage en udd. så de s... -
Virkelig vigtigt, hurtigt hjælp rapport afleveres i aften inden kl.00!!!!
ForumindlægNogen gode hjemmesider om Københavns udvikling i fremtiden? Nogen ideer til hvad man mere kan fortælle om København??? Hurtigt hjælp tak... Går i ottende klasse..... -
Biologi-opgave : - (
ForumindlægHejsa I dette eksamenssæt opgave 7: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2000/2000-6-1.pdf ; har jeg lige nogle enkelte spørgsmål...i opg. b) skyldes det større udsving i den anden kurve, at immunforsvarets antistoffer har været i kontakt med antigenet før, og reagerer derfor kraftiger... -
Skal skrive en novelle
ForumindlægJeg skal udfra et maleri malet af Erik Henningsen i 1892, som hedder 'Sat Ud' skrive en novelle. Ville være glad og taknemmelig, hvis der var en der kunne komme med et bud på starten. Ved ikke helt hvordan jeg skal linke til maleriet, men det kan ses her: http://images.google.dk/images?h... -
Høje karakterer
ForumindlægJeg har et spørsmål vedgående høje karakterer, og samtidigt det pres som følger med. Jeg går i 2.g og klarer mig rigtig godt i skolen. Jeg har et flot gennemsnit på 9,7 som er det højeste i klassen. Det eneste problem jeg har vedgående mine karakterer er det pres, som følger med. Når vi f.eks. få... -
Matematik opgave
ForumindlægGrafen for en lineær funktion f går gennem punkterne (0, 5) og (4, 7). a) Undersøg, om grafen for f går gennem punktet (30, 19) -
Hvorfor tilsætte Na2CO3?
ForumindlægJeg er i gang med at lave en estersyntese, og jeg fremstiller en ester ud fra propansyre og ethanol.. hertil tilsætter jeg svovlsyre som katalysator. Det binder det vandet, så ligevægten forskydes mod esteren og vandet, så der dannes mest muligt ester.. Hvorfor tilsætter man bagefter Na2C...
