Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 3621 til 3640 af 3925
-
Marshall-planen
ForumindlægHej, jeg er til 24-timers eksamen i historie, hvor jeg har trukket den kolde krig med udgangspunkt i Marshall-planen Tekstuddrag: http://verdenidanskperspektiv.systime.dk/index.php?id=634 http://www.his2rie.dk/fileadmin/user_upload/Kilder_DK_og_Kold_Krig/KoldKrig_og_DK_Tekst_1_01.rtf Hans Hedtof... -
Analyse af billedbog til FSA mundtlig dansk.
ForumindlægHej alle i kloge hoveder :-) Jeg skal op i mundtlig dansk her på onsdag, og føler at jeg overhovedet ikke har styr på noget som helst. Jeg skal op i prøve-form B, dvs. jeg har trukket fordybelsesområde og valgt et prøveoplæg. Jeg skal fordybe mig indenfor "Kønsroller" og har derfor val... -
Hvad skal analysen indeholde????
ForumindlægHej! Jeg er i gang med en 24-timers eksamen i tysk. Jeg har trukket to tekster - en artikel på ca. 5 sider, og et interview på lige knap 1½ side. Jeg har så lagt mit fokus på artiklen, hvor jeg har præsenteret hvad den handler om, så har jeg lidt omkring brug af værdiladede ord i diverse b... -
Hjælp til at finde kilder - SRP opgave
ForumindlægHej, da jeg som så mange andre skal til at skrive en SRP opgave ville jeg høre jer om i havde nogle interresante kilder jeg kunne benytte mig af. Jeg skriver i fagene Fysik A & Historie A. Mit emne er som udgangspunkt raketter brugt som våben, med fokus på 2verdenskrig. (Dog med perspektiveri... -
Samf Eksamen
ForumindlægOpgavebeskrivelse: Manglende ligestilling i Danmark Dette er en mini-udgave af prøven i samfundsfag. I er blevet præsenteret for en lang række eksempler på, at kvinder ikke behandles på lige fod med mænd. Find selv et eksempel på manglende ligestilling i Danmark. Eksemplet skal være nutidigt... -
Heeej jeg har samf eksame mudntligt
ForumindlægSamfundsfag: Manglende ligestilling i Danmark Dette er en mini-udgave af prøven i samfundsfag. I er blevet præsenteret for en lang række eksempler på, at kvinder ikke behandles på lige fod med mænd. Find selv et eksempel på manglende ligestilling i Danmark. Eksemplet skal være nutidigt. I s... -
Erna og Ewan
ForumindlægKan det virkelig passe, at ingen ud over mig, har valgt den sidste i sættet her til dansk skriftlig 2009? Nej vel? Hvad syntes I om den? Tror I han afslørede sig selv til sidst? -
Referat fandens til helbred?
ForumindlægHvad syntes i om referatet jeg har skrevet? Historien handler om en dreng ved navn Ingvald Humbert Olesen. Han er enebarn, og bor sammen med sine forældre, og sin hun hund ved navn Dolly, som han elsker rigtig meget. De bor i Danmark i en villa. Faderen hedder Frank, og moderen hedder Bente. Mo... -
Meget usikker på eksamen!!
ForumindlægHej ... Jeg skal til eksamen i AT på mandag og jeg er meget meget meget usikker på om jeg har struktureret mit talepapir rigtigt. Jeg har fået forskellige svar fra de forskellige lærer og jeg er generel meget forvirret.. Er det for lidt at mit metodeafsnit kun fylder ca. 2-3 min , mens besvarelse... -
Hjernevrider... nysgerrig?
Forumindlæg*hehe* hvis der er nogen som kan eller har mod på denne "lille" opgave så...HELD OG LYKKE!"En larve har gemt sig i et 90 cm højt træ, der står i en potte ved hoveddøren. Hver dag kravler larven 10 cm op ad stammen, men i løbet af natten glider den syv cm ned igen.Hvor mange dage er... -
SSO (investeringer & finansieringer) fredag d.4 START!
ForumindlægHey Crew :) Jeg har her oprettet tråden omkring min SSO! Jeg får udleveret case'en i morgen fredag d.4-2 :) Det blir spændende at se, hvad problemformuleringen lyder på. Jeg vil poste det hele i morgen, når jeg engang når hjem omkring ved 15 tiden. Jeg håber på at I vil havde lyst til at hjæl... -
Islam / Kristendom
ForumindlægHej.. Jeg vil gerne vide lidt om kvindens ligeværd i forhold til mandens i islam og kristendom?? Hvad står der om dette i Bibelen og i Koranen?? -
komparativ - er disse korrekte?
ForumindlægJeg har disse komparativer, men jeg er i tvivl om jeg har skrevet det rigtigt op, mht. komparativ. (Den nemmeste vej til banegården er også den korteste) Der bequem Weg zu der Bahnhof ist also der kurz. (denne har jeg ikke lavet, da jeg ikke ved, hvordan bequem og kurz skal skrives mht. til kom... -
Køb af jura bøger
ForumindlægHalløj ;) Jeg er netop blevet optaget på jurastudiet ( kan stadigvæk ikk tro på dt =) !!) , og skal derfor til at bruge penge på en masse bøger! Spørgsmålet er så, hvad det nu er for nogle bøger man bruger på 1. år? Og derudover hvor meget det i alt kommer til at koste? Vil meget gerne købe brugt... -
Mekanisk energi, matematik... Et barn svinger som antydet
ForumindlægHej Opgaven: Et barn svinger som antydet på figuren i en gynge, hvor afstanden fra gynges ophængningspunkt til barnets tyngdepunkt er 2,5 m. Barnet prøver forskillige værdier af startvinklen θ= 5º, 10º, 15º....45º. Begrund ved trekants beregning, at tyngdepunktet... -
Hjælp! til Engelsk Breve Niveau B s.77 skal afleveres i morgen
ForumindlægHjælp! til Engelsk Breve Niveau B s.77 12 minutter siden af ch2200charlotte nielsen Rang: Praktikant Uddannelse: HHX Alder: 19 år Indlæg oprettet: 1 Indlæg besvaret: 2 Test bestået: 0 - Niveau: B-niveau Sidder med en opgave i engelsk hvor jeg skal skrive et brev til en virksomhed, og kan simpleh... -
Lyrik til eksamen..
ForumindlægHej Jeg har trukket lyrik til eksamen i dansk, min lærer har rådet mig til at tag fat i nogle gamle sange, som fx. Tove Ditlevsen osv. fordi der er mere kød på og mere at arbejde med .. Problemet er bare at det ikke lige er mig, ikke fordi det er svært, men fordi det ville blive kedeligt i længd... -
Gældsformlen
ForumindlægHejsa Jeg er lidt i tvivl om på hvilken måde jeg skal løse opgave b. jeg har opstillet to regnestykker med ved ikke hvilket der er rigtigt Jeg er desuden lidt usikker på hvordan jeg skal løse opgave c. På forhånd tak -
Almen studieforberedelse -eksamen
ForumindlægJeg har et spørgsmål ang. AT-eksamen. På EMU hjemmeside står der, at eksamen skal indeholde følgende: "Talepapiret kan fx indeholde: En indledning, hvor du præsenterer dit emne og din problemformulering En kortfattet præsentation af de problemstillinger, som du vil fokusere i din fremlæg... -
Analyse af "Ringen" - Karen Blixen
ForumindlægHejsa! Jeg går i niende klasse, og skal afleve dansk synopsis i næste uge. Jeg har trukket fordybelsesområdet Karen Blixen, og har valgt at analysere henden fortælling Ringen fra Skæbne-anekdoter. Jeg har læst fortællingen, læst lidt hist og pist om den og Karen Blixen, og set nogle film om Karen...
