Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 3721 til 3740 af 57177
-
Hjælp! Dansk eksame
ForumindlægHej. Jeg skal op i Dan Turell i dansk eksame.. Jeg har valgt novellen "Osvald og Rosa".. Men den har jeg lavet analyse over. Men jeg vil gerne lave noget, hvor lærer og censor sidder tilbage med åben mund.. Men hvad kan jeg lave? En fra min klasse har tegnet benny andersen(fordi hun sk... -
Fra Dansk til Spansk!!!
ForumindlægHola alle!Ville høre, om der var nogle som ville ta' et kig på min oversættelse?Jeg ville blive glad for eventuelle råd og konstruktiv kritik!På forhånd takMvh Pizzaro! Danske versionI dag efter militærdiktaturernes fald kan mange latinamerikanere vende tilbage til deres lande.Undertiden er d... -
De danske stænderforsamlinger
ForumindlægHvem kunne være med i De ra°dgivende danske stænderforsamlinger ? -
dansk stil
ForumindlægBørn i voksnes konflikterJeg synes, børn bliver meget hurtigt påvirket af konflikter mellem voksne.For eksempel, hvis forældrene skændes meget, og har mange konflikter, det påvirker meget deres børn. Men nogle børn er også ligeglad med deres forældre. Og nå de er lidt voksen, så påvirker det slet... -
AT- DANSK HJÆÆLP
ForumindlægHej.. Jeg skal analysere "Et løft af sløret" af Rushy Rashid.. Men jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal gribe det her an. Hvordan analyserer og fortolker man en selvbiografi? Hvad er biografisk metode? Og hvordan anvender man fortælletekniske begreber? Kunne virkelig godt bruge n... -
Synopsis dansk
ForumindlægHe Jeg er midt i mine afgangsprøver og har lavet alle mine dispositioner. Men jeg mangler bare en dansk synopsis. Jeg har trukket "Noveller fra din egen levetid". Men jeg har ikke helt forstået hvad det er sådan en synopsis skal indeholde. Nogen der kan hjælpe. Jeg beder jer ikke om at... -
Dansk (stil)
ForumindlægHvordan bliver jeg bedre til at skrive en dansk stil? Jeg skriver virkeligt dårligt, som i kan se her på mine sætninger. Når jeg skal skrive en stil, kan jeg for det første ikke finde på, hvad jeg skal starte med, hvad selveste historien skal handle om. Jeg har det svært ved at komme op med en hi... -
en kort dansk stil som skal rettes?
Forumindlæghelo hello allezusammen jeg har skrevet en dansk stil. den er på 1½ side. nogen der vil kigge på den? det er bar en analyse og fortolknig af en kort tekst samt genretræk. -
Hjælp dansk eksamen!
ForumindlægHej alle Jeg skal til dansk eksamen om et par dage, og jeg har brug for hjælp. Jeg skal finde metaforer i dette digt. Kan I hjælpe mig? På forhånd tak:) 1. Bare en regnvejrsaften. Alting er lydhørt nær. Dråber falder og falder bag forårets spinkle træer. Bare en regnvejrsaften. Menne... -
Dansk terminsprøve :)
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal imorgen til terminsprøve i dansk. Jeg har tænkt mig at vælge essay eller nyhedsartikel, og det ville være en stor hjælp hvis nogle kender nogle gode tips. Har ledt på internettet og kigget i mine ældre "stile" -Magnus ;) -
Matematik A stx 2013 24 maj opgave 3 og 5
ForumindlægHej kloge matematik mennesker Jeg sidder med matematik A stx uden hjælpemidler og kan ikke finde ud af opgave 3 og 5 hvis nogen af jer, der kan finde ud af dem, vil i så ikke skrive hurtigst muligt da jeg selv skal op til matematik rimelig snart opgaverne ligger under denne link http... -
Dansk synopsis, Hjælp!!
ForumindlægHej mennesker. Jeg skal aflevere, min dansk synopsis på tirsdag.. Problemet er bare, at jeg har glemt, hvad for nogle punkter der skal være??? Det til mundligt dansk. Har trukket emnet "det at miste" og novellen jeg har valgt er "min mors stemme, Pia Juul" -
Hjælp til dansk essay
ForumindlægHej alle sammen!!! ;) Jeg skal skrive om en dansk essay, som hedder, Om at gå i skole, men jeg ved ik helt hvad jeg skal skrive om det. Jeg ved ik helt hvordan man skriver et essay. Er der nogen der ved det, så er i meget velkommen til at svare til mig :) Tak! :D -
Dansk årsprøve 1.g - hjælpemidler?
ForumindlægJa, hvad er reglerne? Er Alle hjælpemidler tilladt i skr. dansk årsprøve? -
bøger på engelsk + dansk
Forumindlæghvilke bøger findes der på engelsk og dansk eller, hvor kan man finde ud af det henne? -
Dansk skriftligt
ForumindlægHej hvordan kan jeg blive bedre til at skrive på dansk. Jeg har meget svært ved at skrive lange tekste fx når jeg er til eksamen så har jeg svært ved at skrive min tekste længere. Håber der nogen der kan give mig nogle gode råder. -
Dansk kronik.
ForumindlægHej people :) Jeg er ved at skrive dansk kronik, om artiklen "nyhedsnarcissisterne kommer". Men jeg er gået helt fast i diskussionen, jeg vedhæfter det jeg har fået skrevet, så i kan se hvilke tanker jeg har gjordt mig, og forhåbentligt hjælpe mig videre :) på forhånd tak - Amalie -
Rastløshedens tyranni STX eksamen d. 24 maj 2013
ForumindlægHej, Til studentereksamen d 24 maj 2013, valgte jeg at skrive kronikken ''Rastløshedens tyranni''. Jeg har i dag fået min karakter og jeg mener ikke, at den stemmer overens med det produkt jeg lavede. Jeg tænkte på, om der var en sød sjæl, som havde lyst til at læse den og g... -
Dansk til Spansk
ForumindlægHjælp til gramatisk fejl. Dansk til Spansk. Drengen Pablo er 11 år. Han bor sammen med sine forældre og bedstemor i en lejlighed i Madrid. ... -
Oversættelse til dansk?
ForumindlægHar hentet en opgave herinde som skal oversættes til dansk, da jeg er helt væk til tysk :D ... Håber i kan hjælpe??
