Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 4001 til 4020 af 65692
-
Hjælp mig i matematik
Forumindlæghej jeg ikke særlig god til matematik og forstår ikke meget af det.Har lavet det men er ikke sikker på svarene. Håber at der er som er god til matematik derude som der vil hjælpe mig.Opgave 1a) Grafen for en lineær funktion f går igennem punkterne P(4,2) og Q(16,5) Bestem en regneforskrift... -
13'eren, skriftlig matematik
ForumindlægNu fik jeg 13 til skriftlig terminsprøve i marts, men jeg lavede ikke en opgave på to forskellige måder. Er det ikke det, man plejer at sige der skal til, for at 13'eren er der? Eller er det en skrøne? Min lærer snakkede især om at helhedsindtrykket var vigtigt. Vil gerne lige have det helt... -
Matematik - Hjælp!!!
ForumindlægHejsa.. Jeg har et par opgaver for i matematik, som jeg ikke kan finde ude, og jeg har virkelig brug for hjælp. første opgave lyder sådan her: 1) En drage hænger i en 60 m lang snor. Dragen befinder sig 25 m over jorden. Hvilken vinkel danner snoren med vandret. 2) En kælkebakke danner ... -
Eksamen
ForumindlægNogen der kan forklare mig- hvordan Old-eksamen helt foregår? Jeg er nemlig ikke helt med. Gerne uddybende- og hvad man skal kunne - for at komme i den dyre ende.. -
eksamen..!
Forumindlæghej er der nogen herinde der har læst historien "Helden wie wir"...? Er der nogen der kan fortælle om den... -
eksamen
Forumindlæghej Jeg er lidt presset med at finde en tekst, reklamefilm, krotfilm eller et billede til temaet magt og afmagt, ondskab, identitet Håber i har nogle gode ideer, da jeg selv må vælge det -
Eksamen
ForumindlægNogen der ved hvor man kan finde eksempler på vejledende ekstemporaltekster til engelsk obligatorisk niveau? (mat. gym.) -
eksamen
Forumindlægjeg har lige trukket mit spørgsmål idag og er nu igang med at forberede mig.så står der at under den faglige samtale vil der blive spurgt til lys(f.ekse. emission, spektre)er der meget stor sandsynlighed for at de slet ikke vil spørge ind til det og så vælge noget andet end emission og spektre? -
Eksamen.
ForumindlægHello. Jeg har trukket teksten "Sie glotzen mich an wie eine Ausserirdische", og har som sagt 24timer til at forberede et (herre kanont!) oplæg, og jeg vil derfor høre om der er nogen der evt. har referat, spørgsmål eller andet, som de vil sende til mig? Jeg vil nemlig gerne være ekstra... -
Eksamen hjælp
ForumindlægHeey mennesker skal op til årsprøve i morgen så skal bare lige høre hvor lang plejer man at sige at en: Litterær artikel, kronik og essay skal være? -
Hjælp til matematik!
ForumindlægHej sad lige med nogle matematik opgaver og gik så i stå håber i kan hjælpe! Redegør for hvordan en lineær udvikling kan afsløres fra en datosæt via regression. Redegør for hvordan formlerne a= y2- y1 og b =y-ax er sandt ( bevis påkræves) ... -
Eksamen
ForumindlægHaii..Jeg skal til eksamen i mundtlig tysk A, og ville lige høre om der er nogen, som har nogle gode noter enten til "Die Ehe der Maria Braun" eller til telefonsamtalen??Håber der er nogen derude?!Held og lykke med jeres eksamener.. :) -
eksamen
Forumindlægjeg er ved at læse op til eksamen og jeg skal nu forklare bestemmelsen af den afledede funktion f(x) = x^2 og g(x)= kvadratroden af x Jeg har lavet beviset for den første, men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg beviser at g(x)=kvadratroden af x = 1/2*kvadratroden af x er der ogen der kan hjælpe? -
HJÆLP EKSAMEN
ForumindlægHej jeg skal til sådan en fysik/kemi terminsprøve inden den endelige eksamen men jeg har et problem, jeg ved ikke hvordan man kan lave et forsøg om salte. nogle der kan hjælpe mig. Skriv det helst ret simpelt ellers forstår jeg det ikke? -
Eksamen
ForumindlægJeg skal op i mundtlig engelsk A-niveau. Er der nogle, der har en god idé til, hvad man, på engelsk, kan starte med at sige til eksamen? Og er der nogle gode udtryk og vendinger, som jeg også kan bruge? -
Matematik hjælp!
ForumindlægHej. Nogen der kan hjælpe med matematik. - brug tallene på svararket til at beregne, hvor mange stemmer der skulle til for atfå valgt et mandat for partiet A, og hvor mange stemmer der skulle til for at få valgt et mandat for partiet Ø? tak på forhånd. :) -
Eksamensklar i fysik/matematik?
ForumindlægFøler du dig klar til at gå til eksamen i fysik eller matematik? Har du helt styr på rumlige integraler og logaritmiske vækstfunktioner eller Bohrs atommodel og Newtons love? Jeg er en meteorologistuderende ved KU, som er i gang med sit speciale. Igennem gymnasiet og universitetet har jeg bes... -
Hjælp til matematik
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe mig med dette matematik så er i virkelig søde 1. Forkort brøk: 2 X +2X --------- 4X + 8 2. Reducere: 3 -2 8a* b*a -------- 2 (2b) 3. 2 2 omskriv: 4x -12x + 9 til formen (ax+b) 4. forkort brøken: 2 a - 6a+... -
Mundtlig eksamen i b - erfaringer og offentliggørelse af spørgsmål?
ForumindlægHej I dejlige mennesker Hvornår bliver spørgsmålene som regel offentliggjort??? altså hvor mange dage inden eksamen? Hvad er jeres erfaringer med den mundtlige eksamen, forventer censoren kendskabet til alle tal i pi og e, eller er det 2+2 hele vejen igennem? Det selvfølgelig ekstremerne.. men ... -
eksamen!
ForumindlægHejVi står nogle stykker og skal til eksamen i datalogi (c-niveau) på tirsdag d.7/6-2005.Vi har selvfølgelig gennemgået nogle eksamensspørgsmål med læren i løbet af året men det er jo først rigtig i læseferien man har brug for dem. Jeg tænkte om der var nogle herinde der kunne komme i tanke om et...
