Matematik

Mundtlig eksamen i b - erfaringer og offentliggørelse af spørgsmål?

04. november 2017 af Mathian - Niveau: B-niveau

Hej I dejlige mennesker

Hvornår bliver spørgsmålene som regel offentliggjort??? altså hvor mange dage inden eksamen?  Hvad er jeres erfaringer med den mundtlige eksamen, forventer censoren kendskabet til alle tal i pi og e, eller er det 2+2 hele vejen igennem? Det selvfølgelig ekstremerne.. men I ved hvad jeg mener. 


Brugbart svar (1)

Svar #1
04. november 2017 af Mathias7878

Mener du får dem ca. en måned før, du skal til eksamen. Ved ikke helt, hvor meget der kræves på B-niveau, men du skal jo lave en fyldestgørende besvarelse af eksamensspørgsmålet, som du trækker. Jeg mener, at man har 24 minutter til at forbedre sig, når man har trukket eksamensspørgsmålet. Sådan var det i hvert fald på A-niveau på min skole. 

- - -

 

 


Svar #2
04. november 2017 af Mathian

Ja, det selvfølgelig sandt nok. Men er lidt nervøs over de forventer at jeg behersker alle bogens eksempler på anvendelsen af de forskellige funktioner og ligninger - i den fysiske verden. 

  "Godt, vi har ikke mere..... men før du hastigt triller ud af døren, kan du give eksempler på hvilke felter hvori anvendelsen sker?" 

det kommer selvfølgelig an på censorens tilstand, om han fornyligt er blevet afvist af konen, men alt i alt, er det områder der bekymre mig lidt. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
04. november 2017 af Mathias7878

#2

XD

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #4
05. november 2017 af Anders521

Ifølge den nye bekendtgørelse er den mundtlige prøve på STX B todelt - en gruppeprøve og en indivduel prøve. I den førstnævnte vil din gruppe få en eller problemstillinger som I skal arbejde med -  her vil eksaminator og cencor vil forsøge at afklare jeres kompentencer indenfor modellering og problemløsning.

Den individuelle prøve har derimod den hensigt at teste din evne til ræssonere matematisk. Det gælder især gennemførsel af beviser samt at have en dialog med eksaminator og censor.

Hvornår eksamenspørgsmålene bliver offentliggjort afhænger af eksaminator.


Brugbart svar (0)

Svar #5
05. november 2017 af fosfor

#4 gælder "elever og kursister, der påbegynder gymnasial uddannelse, gymnasial enkeltfagsundervisning (hf-enkeltfag) eller gymnasial supplering fra 1. august 2017 og frem (for elever på toårig stx dog først fra den 1. august 2018)."


Svar #6
05. november 2017 af Mathian

Jeg går på HF-enkelt fag fjernundervisning. Så det er vel gældende for mig også. Tak Anders for dit oplysende svar. 


Svar #7
05. november 2017 af Mathian

Hvordan foregår det så rent praktisk. Hvordan bliver gruppearbejdet vurderet?  Og inddelt (for mit vedkommende). Jeg kender sgu ingen jeg studerer med. Hold kæft en latterlig reform, minder om folkeskolens eksamen, hvor man skal slåse intern i gruppen for at komme til orde.


Skriv et svar til: Mundtlig eksamen i b - erfaringer og offentliggørelse af spørgsmål?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.