Søgning på: historie noter hf. Resultater: 4321 til 4340 af 33009
-
Mundtlig Dansk - FSA
ForumindlægHej allesammen. Jeg står i den situation, at jeg skal op i mundligt dansk, d. 8 Juni. Hertil kunne jeg godt tænke mig af vide, hvordan jeg forbereder mig bedst mulig / hvordan i har forberedt jer, og hvad i har gjort forkert, og hvad i har gjort godt. (Tænker bl.a. på "kritik" fra lærer... -
HA almen spg.
ForumindlægOhoi! Jeg har da lige et par spørgsmål ang. den almene HA. Min historie: Jeg har færdiggjort en HHX i sommers med et snit på 8,4. Jeg havde tre A niveau fag EØ, ENG og IT. Færdiggjorde altså matematik på 2. år, og det gik altså ikke helt godt, kom ud med et 6 tal. Dette år arbejder jeg så, er... -
Oversættelse.
ForumindlægHej alle.Er der nogen, der vil se denne oversættelse igennem? Jeg er i tvivl mange steder - oversættelsen er baseret på et kapitel om ejestedord og påpegende stedord.DER OVERSÆTTES FRA DANSK TIL ENGELSK!....Dansk:Dette er, hvad (der) skete i morges.”Det der er min skjorte, ikke din!” Det var min ... -
The Ugly Duckling the setting (atmosphere) HELP
ForumindlægHar lige to spørgsmålen inden. The genre i The Ugly Duckling er literary tale? Ikk'? Og er The Ugly Duckling er en round character? Right? Skal lige være sikker. Også til det spørgsmål jeg har mest svær ved: Hvad er the setting (atmosphere) i historien om The Ugly Duckling? Altså, er det... -
Hvordan henviser man?
ForumindlægHej. Jeg skal skrive studieretningsprojekt i historie/engelsk om kvindefrigørelsen i 60'erne og 70'erne og har valgt at romanen "Praxis" af Fay Weldon skal analyseres i den forbindelse... Har været på biblo og fået fat i et speciale skrevet om Fay Weldons forfatterskab. Og deri... -
Hjælp!
ForumindlægJeg skal op til mundtlig historie eksamen fredag, og har virkelig brug for hjælp, da jeg ikke ved, hvad det går ud på. Har hørt noget om, at man kommer ind, og trækker et emne ud fra det, der er opgivet, og derefter får man 40 min til at forberede sig i og 20 min til at fremlægge det i. Vi har e... -
Bachelor studieskift og ungdomsbolig
ForumindlægHej, jeg bor i en ungdomsbolig og er på 3 semester på AAU, men vil gerne skifte bachelor til sommer. For at komme ind på den nye uddannelse, så skal jeg læse Historie 0-B i april og maj, hvor jeg får 2 måneders SU til det. Jeg vil dog være uden SU i juni, juli og august. Historie 0-B er kun et ... -
Kvinders opgave i det bedre selskab i 1800-tallet.
ForumindlægHej alle! Jeg har et lille problem. Først og fremmst vidste jeg ikke hvad et spørgsmål om historie hørte ind under. Men jeg kunne godt tænke mig at spørge jer om kvinder i det bedre selskab havde andet at lave end brodere, male og se fine ud. Tænker lidt på om de også passede på tjenestepigerne,... -
Rettelse af tekst?Har virkelig brug for hjælp
ForumindlægHej derude... er der nogle der gider at rette denne tekst til mig? Det er kun en del af selve teksten.. I believe that the strongest Thema in the story is respect. For I believe that you must have great respect for his parents. If you do not respect to them, then it is hard to have the same op... -
SSO (fodnote)
ForumindlægJeg skal til at skrive SSO i historie. Men nu er jeg blevet i tvivl om hvornår jeg skal bruge fodnote/sidenote? Er der nogle der vil fortælle mig hvordan og når jeg skal bruge det? På for hånd tak! -
Studenter lige om lidt!
ForumindlægOverskriften siger sig selv.. Blev bare lige nød til at komme ud med det, he he! Nå men held og lykke med resten af jeres eksamener! Har selv historie i morgen! :/ -
SSO - KLOVN
ForumindlægNu har jeg så analyseret et afsnit fra Klovn - sæson 2. Franks fede ferie... "Min opgave formulering lyder som følgende: Der øsnkes en analyse og fortolkning af et selvvalgt afsnit i tv-serien, "Klovn", idet hovedvægten skal lægges på karakteristikken af hovedpersonerne Fran og Ca... -
Hjælp til bevis A'(x)=f(x)
ForumindlægEn eller anden der sidder inde med et bevis for (A(x)-A(x0))/(x-x0))→f(x0) for x→x+0 hvor f er en aftagende ikke-negativ funktion defineret i [a;b] og hvor A lades betegne arealfunktion med udgangspunkt a -
Find fremskrivningsfaktoren
ForumindlægJeg har svært ved at finde ud af hvad fremskrivningsfaktoren er. Min opgave lyder sådan: Angiv for hvert af følgende sammenhænge fremskrivningsfaktoren, vækstraten og vækstprocenten: Y1=2*1,1^x Y2=5,2*1,09^x Y3=1,5*o,98^x Nogle der kan hjælpe mig?? -
Integralregning - Sammenhængen melle det bestemte integral og arealet af punktmængde.
ForumindlægHej Forum Har fået dette spørgsmål: Beskriv sammenhængende mellem det bestemte integral og arealet af den punktmængde, der i et interval er begrænset af grafen for en funktion og x-aksen. Hvordan kan jeg "beskrive" sammenhængende? Jeg er lidt meget på bar bund, og er å... -
hjælp til en differentialligning
ForumindlægHej jeg kunne godt bruge noget hjælp til en differentialligning Løs ligningen y`+4y = 4 der opfylder betingelsen f(1) = 2 Jeg kan bare ikke finde ud af hvordan jeg skal starte, jeg er klar over at jeg skal integrere når jeg kommer længere nede i udregningen. Jeg har virkelig brug for no... -
Logistisk vækst
ForumindlægHej. Jeg sider og skal redegøre for logistisk vækst, men jeg er helt på herrens mark... Jeg har den formel der hedder y' =k*y(a-y) den har så den generalle løsning der hedder y=f(x)=a/(1+c*e^(-kax) ) er der nogle der kan hjælpe mig at udlede denne? På forhånd tak Mette -
Løse differentialligning mht. ...
ForumindlægHej derude Jeg er igang med at skrive SRP og skal påvise hvordan dσy+(2μσy/h) dx=0 løses mht. σy. Der er forhåbentlig nogen der kan hjælpe. Mvh -
x^2 test how to?
ForumindlægHvordan udføres den i praksis? Sidder og tjekkern ogle gamle retvejledninger og forstår ikke hvad der menes -
hjælp til opgaver
ForumindlægI en model kan for udviklingen af et barns højde de første 48 måneder beskrives ved differentialligningen dh/dt = 5,24-0,045 * h, 0 > t < 48 hvor t er barnets alder målt i måneder og h er barnet højde malt i cm. I modellen er et barn 50 cm højst ved fødslen. a) benyt modellen...
