Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 4861 til 4880 af 14099
-
Er der ikke rigtigt??
ForumindlægJeg har skrevet et referat, som skal være på 100 ord. Er der nogle der bare hurtigt gider at rette+? Nothing but the truth it's about a boy with name Philip. He like to be a sports star. So he is in the track team. But if you want a be a sports star, you need good grades. Winter terms exams n... -
(Samf. og bio.) -> Racehygiejne, K.K. Steincke, Darwin og Mendel
ForumindlægHey folks Jeg står og skal til AT-eksamen imorgen i mit emne "Eugenik" (racehygiejne), og med fagene biologi og samfundsfag. Jeg står i det problem, at jeg har nok biologiske teorier hvor udfra jeg kan snakke om forskellige metoder, som de forskellige videnskabsmænd er kommet frem til,... -
To spørgsmål (bioteknologi og matematik)
ForumindlægJeg har lige to spørgsmål. Har lige afsluttet 9. klasse og skal nu et år til USA. 1. I årskarakterer har jeg fået 7 og 7. I skriftlige afleveringer (uden hjælp) får jeg også 7 og i min mundtlig matematik afgangsprøve fik jeg også 7. Vil mene at jeg har nogle huller i matematik og nogle ga... -
Lyder min klumme okay?
ForumindlægHej, jeg er i gang med en klumme, hvor jeg er blevet lidt i tvivl om hvorvidt den faktisk følger kravene. Her er et uddrag fra den. Tak på forhånd. Der er nogle dage, hvor bare ikke føler man er god nok. Hvor alt bare går dårligt, og man ved ikke om man er god nok. Du kender nok til begrebet ... -
Velfærd
Forumindlæghey :) jeg skriver om usa's velfærdssystem (SRP), og jeg skal så "redegøre for de velfærdsidealer og velfærdsmodeller der er i dk, europa og usa"? Jeg har så tænkt mig at skrive om de tre velfærdsmodeller, men er det det eneste? og skal jeg måske lægge ud med en forklaring på velfær... -
Imperialisme
ForumindlægHej derude.. Jeg er igang med en historie-opgave, hvor jeg skriver om det britiske imperie, altså i tiden 1870-1914 I den forbindelse skal jeg til sidst i opgaven komme med en vurdering af "hvilken betydning imperietiden har for forholdet mellem tidligere kolonimagter og kolonier i dag"... -
Jura - hvad er det jeg gør galt?
ForumindlægHej studi, Jeg har gået på jurastudiet i næsten et år nu, og jeg har ikke fået særligt gode karakterer, selvom jeg læser og læser. Jeg har fået to gange 02 i strafferet samt erstatning og kontrakt og et 10-tal i retssystemet og juridisk metode. Jeg skal snart til eksamen igen og overvejer at dro... -
vær sød at hjælpe mig
ForumindlægJeg afsluttede gymnasiet sommer 2014. I sabbatåret fandt jeg ud af, at jeg havde brug for at tage min HF om. Jeg havde flere gange fysisk og skriftligt fravær højt nok til at blive smidt ud. Jeg havde angst og personlige problemer. Jeg vil gerne forbedre mit snit, der nu ligger på 7,6. Mange vil ... -
AT katastrofe - samfundsfag og psykologi.
ForumindlægHej derude, Som mange sikkert allerede har set, så er emnet til AT eksamen 2012 katastrofe. Jeg vil meget gerne skrive i samfundsfag A og psykologi B, men vil gerne have noget inspiration til emne :) På forhånd tak -
Nogen der kan hjælpe mig!!!
Forumindlægjeg skal skrive en kronik på baggrund af en artikel, men vi har aldrig fået noget information eller nogle genretræk om kronikker.. så nogle der kan hjælpe med hvad der er typisk for en kronik. eller bare fortælle mig noget om kronikker??? -
Romantikken (Engelsk, Historie)
ForumindlægEr der nogle der skriver om den romantiske periode? Primært engelsk romantik... -
AT - Kinas udvikling, hjælp! :)
ForumindlægMin synopsis-problemformulering (fag: his A og samf A): Med udgangspunkt i Deng Xiaopings reformpolitiske vision (1978) vil jeg analysere Kinas reelle økonomiske udvikling (fra 1978 og frem), og undersøge hvilke(n) udviklingsteori(er) der kan forklare udviklingen. Endvidere vil jeg vurdere, hvor... -
globalisering og nationalisme
ForumindlægNogen der har lavet følgende opgaver i samfundsfag? har brug for hjælp! Opstil en model med fire faktorer, der kan forklare USA’s fornyede engagement i Europa, som det kommer til udtryk i nedenstående citat. Modellen skal understøttes af faglige begrundelser, og du skal anvende begreb... -
Organisationskultur?
ForumindlægNogen der har forstand på organisationskultur og kan hjælpe mig her eller evt. på mail? Jeg tænker her på de tre paradigmer inden for organisationskultur: Rationalisme, symbolise og funktionalisme. Håber at høre fra jer. -
Afsætning A mundtlig eksamen - disposition?
ForumindlægHej alle, Jeg tænkte på, om dem der havde lyst, kunne være interesseret i at fortælle de interesserede brugere her på SP, hvordan i vil få styr på strukturen/dispositionen til den mundtlige afsætnings eksamen. Jeg selv er en smule lost, da man kun har 30 min. til at læse en artikel, finde modell... -
Novellen "Grim og dum" af Gretelise Holm analyse
ForumindlægHej alle Jeg skal op i novellen "Grim og dum" til mudtig eksamen på tirsdag, men har svært ved at sætte den ind i berettemodelen og finde budskabet. Nogen der hurtigt kan hjælpe? Mvh. isa <3 -
Hjælp til AT-emne
ForumindlægHej, Jeg har virkelig store problemer med at finde et emne til AT hvor overemnet, jo som de fleste nok ved, er Rejser. Jeg har både overvejet noget med flugt/flygtninge og Tintin (da Tintin jo har foretaget en del rejser og måske derfor kunne være et meget sjovt udgangspunkt) (Jeg har også overve... -
Vejen til praktiserende læge
ForumindlægHej. Jeg skal efter 10.klasse på gymnasium, og drømmer om at blive praktiserende læge, da jeg elsker biologi, mennesker og alt hvad jobbet indebærer. Jeg regner med at vælge studieretningen med Biologi A og Kemi B, men er i tvivl om hvordan jeg herefter kan blive uddannes som praktiserende læge. ... -
Kemi og bio - hjælp!
ForumindlægHej kemikere og biologer, og hem der ellers kan finde ud af at hjælpe med dette spørgsmål.. Jeg sidder og skriver SSO, skal aflevere i morgén kl. 13.Jeg er bare stødt på noget i min opgave, som nok gerne skal forklares lidt bedre end jeg har gjort.. Min opgave handler om en genetisk betinget immu... -
Det haster maget...!
ForumindlægHejsa alle sammen.Er i gang med at øve til terminsprøve og kan ikke helt svare på nogle af spm. i dette sæt:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/2003-6-1.pdfNB forløbig den første opgave (grønne anlæg...).Her er min forløbig besvarelse:Opgave Aa:Nitrifikation, denitrifikation ...
