Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 5001 til 5020 af 160716
-
Lidt forskelligt matematik
Forumindlæg(a-b)^2=a^2-b^2 (3-4y)^2=3^2+4y^2-24y (x+1)(x-1)=x^2+1-2x Er især usikker på om den er rigtig x^2+1+2x=(1+x)^2 6ap-2p=2p(3a-1) (2x-3)(x+1)=2x*x-3*x+1*x-3*1=2x^2-3x+x-3=2x^2-2x-3 6x+1>2x+5 6x+1-1>2x+5-1 6x>2x+4 6x-2x>4 4x>4 4x/4>4/4 x>1 Kan I spotte nogle fejl?... -
Liste over ting man skal kunne - MAT A
ForumindlægHej alle sammen, Jeg er igang med at repetere til matematik terminsprøven Er der ikke en liste på nettet over hvad man skal kunne, både uden og med hjælpemidler? håber der er nogen der kan hjælpe. -
Matematik opgave
ForumindlægHej Jeg har lige brug for hjælp. Jeg har lavet en opgave, men ved ikke rigitg om det giver mening. I den første del (a) kan jeg får det til at funger, men i b, giver det ikke noget mening for mig. Kan nogen forklar hvorfor jeg får det til: 6.32666.... i b og hvad det betyder, atlså om det er c... -
SØGER PRIVATUNDERVISNING - matematik! Haster.
ForumindlægJeg søger privatlærer i matematik A, da jeg afslutter faget i år. Det haster! Det er på sjællandsområde, og jeg har behov for ugentlig hjælp over en længere periode. Er der evt. nogen der kender nogen, de kan anbefale? Tak på forhånd. -
HJÆLP TIL MATEMATIK OPGAVE!!!
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med nogle opgaver i matematikbogen ''Gyldendals Gymnasiematematik arbejdsbog B1'' I perioden 1970-2004 kunne antallet f(x) af elever på efterskolerne i Danmark med god tilnærmelse beskrives ved f(x) =532*x + 5818, hvor x er antal år efter 1970. ... -
Matematik spørgsmåler
Forumindlæg1. Den hurtigste løber distancen 5 km for Tobias. Pigen løber med en fart på 15 km/t Hvor mange minutter var Tobias om at løbe 5 km ? 2. Løbeturen er 1250 meter lang. Hvor mange runder skal en elev løbe, hvis eleven skal løbe 10km? -
HJÆLP - Matematik - blandede
ForumindlægOpgave 1: Bestem værdimængden for funktionen: f(x) = 2+4x-x4, x ? [0;2] Opgave 2: En funktion f er bestemt ved: f(x) = 3x3-24x2+48x 1. Løs ligningen f(x) = 0 2. Bestem funktionens monotoniforhold og ekstrema. Opgave 3: Om en lineær funktion f oplyses, at grafen for f går gennem punkterne P(... -
matematik opgave
ForumindlægEn virksomhed har 200 arbejdstimer til rådighed og 80 kg råvarer til at producere to forskellige varer A og B. Produktion af 1.000 stk. vare A kræver 60 arbejdstimer og 8 kg råvarer. Produktion af 1.000 stk. vare B kræver 20 arbejdstimer og 10 kg råvarer. Dækningsbidraget pr. stk. af vare A er... -
Babylonsk Matematik !? HJÆLP
ForumindlægJeg er lige blevet præsenteret for et helt nyt fag .. min lære har bedt mig læse og forstå, uden nogen form for hjælp .. bare en stak bøger som han har smidt i mine hænder .. Og han bad mig løse denne besværlige opgave .. normalt er jeg meget god til matematik .. men det her går udover mine græns... -
Hjælp til matematik aflevering!!!!
ForumindlægHej allesammen derude på SP. Jeg skriver da jeg sidder med nogle opgaver som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal gribe an. Opgaven er vedhæftet. Jeg har problemer med opgave 2 og ved ikke hvordan den skal løses... Ligeledes har jeg problemer med pgave 3 både a, b og c... På forhånd 1000 TA... -
Hjælp matematik forskrift!
ForumindlægOpstil en forskrift for den linære funktion, der opfylder, at: Hver gang y falder med 4, så vokser x med 6, og når x er 3 er y 1. Jeg har et punkt (3,1), men hvordan finder jeg det næste? Kan det passe, at det næste punkt er (9, -3)? -
fransk fs10 maj 2012
ForumindlægHej, er der en af jer der har en skriftlig fremstilling liggende af opgaven 'ecris le mail' - skriftlig fremstilling maj 2012 :) det haster ! -
Kemi eksamenssæt 2014 maj
ForumindlægNogen der ligger inde med facit listen til kemi eksamenssæt maj 2014? :D Skal bruges til repetition, tak på forhånd :) -
HHX, maj 2005
ForumindlægHejsa.Til eksamenssættet fra maj, niveau B, hhx 2005, hvad var de to spørgsmål til den tyske besvarelse, kan I huske det ? -
MAJ -JUNI 2001
ForumindlægHaaaii har du lavet problemregningen fra maj-juni 2001 , 10.klasses. Vil gerne låne den til at rette af efter. Har mega mange fejl. -
fs10 Maj-Juni 2005
ForumindlægHej Mennesker . Ville hører om der var nogen der havde en facitlisten til opgaven fs10 Maj-Juni 2005? (: Håber i kan hjælp mig lidt ? -
eksamenssættet maj 2006 HH
ForumindlægEr der nogle der kan være behjælpelige med opgaver fra eksamens sættet maj 2006, og så skulle det meget gerne være fra HH.. håber i vil hjælpe -
Forurene produktion af majs? Hvordan og hvorfor
ForumindlægHej jeg vil gerne vide om majs forurener, hvorfor og hvordan, altså også bare i sig selv. Også om de mejetærskere og snitterne gør og hvordan? Hvorfor? Det skal bruges til et projekt som skal være færdig til på mandag så det haster :P -
Disposition af stof til A niveau
ForumindlægHalløj, jeg sidder og sysler med dispositioner til spørgsmålene til matematik A niveau, men vores lærer har valgt ikke at uddybe spørgsmålene "du skal redegøre for...." hvorfor vi selv skal disponere stoffet. her bliver man jo også bedømt i forhold til om man disponere stoffet relevan... -
Design og produktion (A)
ForumindlægHvordan foregår det til eksamen til Design og produktion (A)?Man fortæller om sit projekt, og hvad mere?
