Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 5041 til 5060 af 14099
-
hva er a,b,c niveau på Hf?
Forumindlæghva er a,b,c niveau på Hf? Jeg skal på Hf efter sommerferien.. så derfor ville jeg meget gerne vide det.. På forhånd TAK.. -
Gennemsnit
ForumindlægHej Alle Når man skal søge ind på videregåendeuddannelser efter fx. gymnasiet, hvilke karaktere udregner man så gennemsnittet efter? Årskaraktere, eller eksamenskaraktere - eller er det en blanding af disse? -
guillain-barré syndrom
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/documents/STX061-BIAV1.pdf opg. 3 i denne ^, spørgsmål 5 kan jeg ikke finde ud af. en der vil hjælpe? -
t-hjælpeceller og t-hæmmeceller
ForumindlægHej.. Ville bare spørge om der er nogen, der kan fortælle mig hvilken funktion t-hjælpeceller og t-hæmmeceller har? Takker på forhånd.. :) -
Hvad Er Bioteknologi A???????
ForumindlægJeg vil meget gerne vide hvad det helt præcist er at ,an laver når man har bioteknologi såden genaralt. Hvad er det faget går ud på og hvad er undervisningen baseret på. Gymnasiet jeg vil ind på har ikke skrevet noget om netop bioteknologi så jeg ved ikke hvad det er.. PLEASSEEEE HJÆLP MIG!`???? -
24 timers forb... i hvilket fag?
ForumindlægI hvilket af fagene har man 24 timers forberedelse? -
Bio C - > Bio B
ForumindlægHvor sværere er Bio B fra Bio C ? -
forurening - heeeeeeeeeeeeelp!!!
ForumindlægHar et par spg. som jeg skal være oppe til en test i imorgen. Så håber i ville hjælpe! Spg'ene lyder sådan: 1. Hvad er forurening? 2. Hvilke former for forurening kan fjernes? 3.Hvilke former for forurening kan ikke fjernes? 4.Hvad ligger der i udtrykket: “Forurening kender ikke til græ... -
Matematik og fysik eller bioteknologi?
ForumindlægHej alle. Jeg står i et stort dilemma. Jeg er igang med grundforløbet i 1. g (STX) og jeg har pludseligt fundet ud af, at jeg ikke er på den rigtige linje. Lige nu er jeg nemlig samfundssproglig og mærkeligt nok, er jeg lige pludselig begyndt at interessere mig for naturvidenskab. Men nu kommer ... -
Jobansøgning hjælp haster ! !
ForumindlægHej ! :D Jeg skal skrive en jobansøgning, og jeg ved at jeg skal sælge mig selv så godt som muligt, som jeg har fået at vide af min lærer. Men hvordan sælger jeg mig selv? -
Soxhlet
Forumindlæghej Jeg har foretaget en ekstraktion af fedt i en McChicken, hvor jeg har fundet fedtindholdet for tørvægten af burgeren. Kan jeg bruge denne tørvægt til at sammenligne med noget? Har ikke kunen foretage en bestemmelse af vådvægten, da jeg har glemt en målling :( -
AT 2015: Fysik B og ??? (Kommunikation med 'det' hinsides Jorden)
ForumindlægHej SP, Der er snart deadline til valg af emne AT eksamen 2015, og jeg har valgt emnet "Kommunikation og søgen efter andet liv i Universet" og det er derfor oplagt, at vælge Fysik, som jeg har på B-niveau - men nu opstår dilemmaet så - hvilke fag kunne være godt at kombinere med Fys... -
Respiration ligning
ForumindlægEn der muligvis kan forklarer mig respirationligningen? Denne her: C6H12O6 + 6 O2 → 6 CO2 + 6 H2O + energi == Respiration Fatter intet af den og skal til b.la til eksamen i den.. -
Hvad er Ammoniak osv.
ForumindlægHej! Nu har jeg forlænget mine lektier så langt ud til at de skal afleveres om 2 dage. Men problemet er at det er virkelig svært. Kan nogle please forklare mig hvad Nitrit, Nitrogen, Ammoniak og Nitrat er i ''børnevenling'' format? Kærlighed til den der hjælper <33 -
Tysk FSA Mundtlig
ForumindlægHej. Jeg skal op til tysk FSA i morgen, og jeg er virkelig ikke sikker på at det jeg har rækker nok. Jeg er ikke vildt god til tysk, men ligger rigtig godt i de boglige fag. Så en meget dårlig karakter i tysk ville være rigtig skidt :-( Har ingen idé til hvordan jeg skal forberede mig udover at s... -
Nogle "13-tips"?
ForumindlægHeyJeg skal, som sagt før her i forummet, op i biologi (c-niveau).Jeg klarer mig rigtigt godt i bio og ku derfor godt tænke mig at få karakteren helt op at ringe....Derfor er jeg interesseret i nogle tips til 13-tallet, ikke generelt, men kun om biologividen. Måske et lille guldkorn eller måske l... -
Kulstofkredsløbet, hjælp please har eksamen snart :/
ForumindlægHej alle sammen, Det er sådan, at jeg snart skal op i NV til eksamen. Jeg har nogenlunde styr på det, men mangler stadig en dybdegående forklaring af kulstofkredsløbet. Det er dog vigtigt, at det er lige præcis dette billede det bliver forklaret udfra, og det ville være en kæmpe hjælp, hvis der ... -
Darwins evolutionsteori (Links + bøger)
ForumindlægHej. Jeg har AT om Darwin og hans evolutionsteori som blev publiceret i 1859.. (Historie A + Biologi B) Jeg har lånt bogen "Arternes oprindelse", men da det er en ordentlig moppedreng, tænkte jeg på om der er nogen som kender en god hjemmeside som forklarer det hele eller en lidt korter... -
Ilt og blod
ForumindlægJeg sidder med biologi forberedelse til imorgen, og er så småt ved at være færdig. Men jeg er simpelthen kørt fuldstændig fast i et par spørgsmå, jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal svarel: 1:forklar hvordan længerevarende konditionstræning påvirker åndedrættet og virker på transporten af ilt ... -
eksamen
ForumindlægHej :)Jeg har snart en eksamen i biologi og skal og er i gang med at foreberede mig på 60 spørgsmål, er snart færdig men nogle af dem ved jeg slet ikke hvordan jeg skal besvare, kunne du evt. hjælpe mig? :) 1. redegøre for blodkredsløbet under inddragelse af; arterier, vener og kapillærer. 2. ...
