Søgning på: historie noter hf. Resultater: 5221 til 5240 af 33009
-
Korrekt engelsk?
ForumindlægHej allesammen, jeg er igang med at skrive en engelsk novelle. Jeg skriver den først på dansk og oversætter senere, jeg ville bare høre om I ville tage et kig på den og se om jeg oversætter rigtigt. Tak på forhånd. It was a shiny beautful day. The sun was shining from a clear sky ov... -
Statistik over hvor mange der tager ekstra højniveaufag?
ForumindlægNu har jeg gennemsøgt google, samt ringet til den kommunale vejledning for at høre, om der findes en Statistik over hvor mange der tager ekstra højniveaufag? Jeg vil nemlig meget gerne vide, hvor meget mit gennemsnit bliver "udhulet" af andres kunstigt pumpede gennemsnit, da jeg ikke k... -
Er jeg fortabt !
ForumindlægHej alle Jeg er færdig med 2.g og har faktisk nu dumpet to fag, et på c og et på b og min snit ligger ca. på 3,2 efter alt. Jeg er så bange for ikke at komme videre i 3.g og aldrig kan få mig en studenterbevis !.. Kan jeg så godt tage nogle fag på VUC hf-enkelt fag også bruge de fag og kra... -
Mit snit !!!!!
ForumindlægHej alle ^_^ Der er noget jeg har bruge for at vide, som er meget vigtigt !! Jeg vil gerne komme inde på famaci uddannelsen næste år på uni. For at komme ind, skal man så have et snit på 6,0. Mit spørgsmål: Betyder det så, at mit snit skal være på 6,0 ud fra 2. års-hf's karaktere eller bå... -
STX
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmål angående STX. Jeg gik ud af 9. Klasse her for 2 år siden, men jeg fik ikke deltaget til dansk skriftlig eksamen, d’s jeg var syg, og kom med en lægeerklæring efter. Jeg fik ikke tilbudt nogen sygeksamen. Og så kom jeg ind på STX med snit over 5. Det var lidt forvirrende ... -
Droppe ud af 1.års hhx
ForumindlægHvis jeg allerede nu bliver optaget på HF, som jeg skal starte på til efter sommerferien, og jeg lige i øjeblikket er igang med 1. års HHX. Kan jeg så i virkeligheden ikke droppe ud, og arbejde op indtil sommerferien, men stadig komme ind i HF efter sommerferien, selvmom jeg droppede ud af HHX ef... -
Er jeg egnet til jurastudiet?
ForumindlægHej og godt nytår studieportalen! Jeg er en 18-årig pige der går i 2. HF. Jeg overvejer, at søge ind på jurastudiet, men jeg er i tvivl om jeg er egnet, eller om det vil være en fordel for mig at bruge et sabbatår på b.la. at læse nogle fag op. Fag jeg har/har afsluttet: Dansk A, engelsk B, hi... -
Passiv Passiv
ForumindlægHjælp mig. Skulle oversætte en tekst til engelsk og jeg er bare bange for jeg ikke har oversat korrekt til passiv. Vil i ikke godt lige tjekke. The riots in north Ireland, just as many others characterizes as civil war, can only be understood if you know something about Ireland’s history. I... -
nægtende sætinger :-)
ForumindlægNogen der vil forklare mig hvad nægtende sætninger er? Har prøvet her forneden at gøre et par sætninger til nægtende sætninger men aner ikke om de er rigtige eller forkert? På forhånd tak 1) The firm went bankrupt - The firm went not bankrupt 2) Barbie met her lover outside the shop - Barbie... -
størrrer opgave
Forumindlægjeg er hf´er og overvejer at skrive min 2 års opgave i biologi.Tror i at sukkersyge ville været et godt emne?? -
Ligevækstkonstant
Forumindlæghej, jeg har en opgave som lyder: En vandig opløsning av HF kaldes flussyre. I en opløsning hersekr ligevægten HF(aq) + H2O(l) ? F-(aq) + H3O+(aq) a) Opskriv udtrykket for ligevægtskonstanten Kc. Ved 25 C bestemmes følgende ligevægtskoncentrationer i en flussyre: [HF]=0.114M [F-]= 0... -
Opsætningen og opdeling af indhold
ForumindlægHej :) Jeg er igang med at skrive Dansk-Historie-opgaven - og har valgt at skrive i dansk, hvor jeg bl.a. vil analysere barndommens gade af Tove Ditlevsen og så perspektivere fortællingen til hendes eget liv. Men da min lærer har været knap så god til at informere os, sidder jeg og ved ikke rigti... -
da-hi-opg. disposition: Hitlers vej til magten.
ForumindlægHej, jeg står med et lille problem. jeg kunne meget godt tænke at få lavet min disposition i dag, men jeg er ret usikker på hvorvidt Dansk-historie-opgaven skal opbygges? Desuden er jeg heller ikke helt sikker på hvordan en disposition laves, så jeg har nu mest prøvet mig lidt frem. indtil videre... -
EØ A
ForumindlægHejsa!Er der nogle der har nogle gode notater til eø A på HHX? Det ville bare være lækkert, da jeg står i situationen og skal op mundtligt, og vi har næsten ikke taget notater i det fag... -
hjælp...mangler bograpporter
ForumindlægHey!Jeg har et seriøst problem. jeg er i gang med HF og er færdig her til sommer. Men jeg mangler stadig at få læst 8 selvstændige værker og de skal afleveres om 2 uger, så er virkelig på røven. Man venter jo selvfølgelig til sidste øjeblik med at læse, men det kender mange jo nok. Så tænkte på o... -
SU som selvstuderende??
ForumindlægHej. Jeg tager lige nu HF - Enkeltfag og har tre fag hvilket lige præcis er nok til at jeg kan få SU (jeg er forsørger, så jeg skal min have 17 timer). Fordi min søn har været syg ofte og det gik ud over mit fravær, valgte jeg at tage to af de tre fag på selvstudium. Nu har jeg så modtaget br... -
Er igang med at skrive opgave, nogle opgaver jeg kan bruge som inspiration?
ForumindlægHey jeg er i gang med at skrive SSO(HF opgaven) med Engelsk B. Så jeg ville høre om der er nogle derude med en opgave eller kender et sted hvor jeg kan finde nogen, for at have lidt inspiration til hvordan jeg kan tage det hele an? Kunne være super fedt hvis det var en SSO, men det er fint hvis d... -
I need for your help - Only 3 lines
ForumindlægHej, jeg har problemer med at formulere det nedenstående, er der nogen der vil læse den igennem og rette for fejl. Håber I vil hjælpe mig. På forhånd mange tak. Billie holiday believe that she did not belong to a poor life, she wouldn’t work; she would just always singing. She was born whit the... -
Er dette tilladt? Eksamensregler søges.
ForumindlægJeg har lige fået mine eksamenstidspunkter oplyst på mit skoleintra. Jeg tager en hel HF som enkeltfag på fjernundervisning. Jeg skal op til biologi B, historie B, matematik B og fysik B indenfor en måned. De har været så søde at lægge fysik og mateatik fordelt på to dage, 13. og 14. juni. Men bi... -
Magnetisme
ForumindlægEr der nogle der enten har nogle noter om magnetisme eller kender nogle gode sider?!På forhånd tak..
