Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 5461 til 5480 af 160716
-
Mat A - bestem areal
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved f(x) = x2 - 6x + 9 Grafen for f og koordinatsystemets akser afgrænser i første kvadrant en punktmængde M, der har et areal a) Bestem arealet af M Hvordan gør jeg det? -
Hjælp søges til matematik (og fysik...)
ForumindlægHej :) Jeg søger en der kan hjælpe mig i matematik. Vedkommende skal være god til det, samt være god til at videreformidle stoffet. Jeg går i 2.g, og studerer fysik B, bioteknologi A og matematik A. Ydermere ville det være perfekt, hvis vedkommende også er god til fysik. Jeg bor i Helle... -
hjælp til SSO-emne i matematik
ForumindlægJeg skal til at skrive SSO, og kunne godt tænke mig at skrive i matematik. Men jeg har ingen idé om, hvilke emner man kan vælge. Er der nogle af jer der har nogle forslag? Og evt. nogle erfaringer? Håber I kan hjælpe :-) -
Lommeregner til MAT-A + videregående?
ForumindlægHej... I hvor høj grad bruger man lommeregnere på MAT (a niveau) og videregående matematiske uddannelser, fx matematik-økonomi eller bare polit, og kan det anbefales at investere i de dyre modeller med cas og grafregner, eller er en helt almindelig TI til 200 kroner ok, og så kan resten ellers kø... -
Bakterie matematik
ForumindlægI en model for udviklingen i antallet af bakterier i en bakteriekultur betegner B(t) antallet af bakterier til tiden t (målt i døgn). I modellen antages det, at dB =1,55⋅10^-4 ⋅B⋅(2000−B). dt Det oplyses, at der til tidspunktet t = 0 er 50 bakterier i bakteriekulturen. a) Be... -
Terminsprøve i matematik 2009?
ForumindlægHej folkens :) Er der nogen der har været til terminsprøve i matematik A og evt. fysik A i år? Hvis der er nogen der har, har i så stadig opgavesættene? Kan I uploade dem? Hvilke opgaver er der? Hvad skal jeg øve/læse op på? Har I andre gode råd, er I meget velkomne til at skrive :) På forhånd t... -
Matematik 4.023 1G
ForumindlægHej. Indholdet af radioaktivr stof i et præparat aftager ekspontentielt med en halveringstid på 1,28*10^9 år. - Bestem, hvor mange % af det oprindelige indhold der er tilbage af det radioaktive stof efter 8,50*10^8 år. - Bestem hvor lang tid der går, før indholdet af radioaktive stof er nået ned... -
ENGELSK SKRIFTELIG A -SVÆR?? HTX
ForumindlægHej Jeg er en HTX elev som har været oppe i skriftelig engelsk, hvor hele emnet omhandlede droner og brugen af droner. Personligt synes jeg det var utroligt svært, da det for det første ikke er et alment emne, som man generelt har en mening omkring og derfor har jeg ihvertfald måtte bruge eksame... -
hjælp til forståelse af matematik
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder med noget matematik og skal bruge noget hjælp til at forstå hvad der er gjort. x2 - (2reex/1-e2) + (y2/1 - e2) = re2/1 - e2 completing the square: (x - (ree/1-e2)2 + (y2/1 - e2) =( ré2/1 - e2) +( re2e2/(1- e2)2 rearranging and simplifying (x - (ree/1-e2)2 + (y2/1 - e2... -
hvor er a
Forumindlæghvor er a her i denne ligning? f(x)= x/x+1 -
Erfaren lektiehjælper tilbyder hjælp i matematik
ForumindlægJeg tilbyder lektiehjælp i matematik. Jeg kan både hjælpe på folkeskole niveau (1. - 10. klasse) og gymnasie niveau (C,B,A). Jeg har meget erfaring med at hjælpe gymnasieelever både med de daglige lektier og med at læse op til eksamen. Hvis i bruger matematik-programmet maple i undervisningen, er... -
Kemi på A-niveau?
ForumindlægHej alle, Det forholder sig sådan, at jeg inden december skal have besluttet, hvorvidt jeg vil hæve et fag eller vælge et nyt valgfag i 3. g. Min nuværende linje lyder: Biotek A, Matematik A og fysik B. Indtil nu har jeg været fast bestemt på at hæve kemi til A-niveau, da biotek teknisk set kun... -
Kanditatuddannelser på matematik B
ForumindlægHej jeg har en spørgsmål vedr. Kanditatuddannesle. Er der nogen der kan give mig et link eller skriv en liste over kanditatuddannelser med matematik på B niveau? jeg overvejer at have en kanditatuddannelse med matematik på B efter gymnasiet det skal ikke være A niveau. Jeg kan desværre ikke finde... -
matematik turbo hold om aften.
ForumindlægHej Alle er der en der ved hvor man kan tag matematik turbo hold om aften. Hilsen Mia -
fp9 maj 2021 engelsk eller fp9 dec 2021
ForumindlægEr der nogen der har fp9 maj 2021 engelsk eller fp9 dec 2021? -
Hvordan bedømmes bioteknologi A?
ForumindlægJeg kom til at tænke på hvordan man bedømmer sættene fra biotek A? Er det vha. point som i matematik eller er det blot en samlet bedømmelse af helhedsindtryk? Hvis der er point gælder det at man får 10 point for 1 rigtigt besvaret spørgsmål? På forhånd tak :-) -
Forberedelse til niveau A.
ForumindlægHej Alle i dejlige mennesker! Håber i nyder det gode vejr. Jeg har lige afsluttet Mat. B med udemærkede karakterer, jeg synes dog ærligt ikke at jeg har en særlig dyb viden indenfor nogle af områderne. Jeg sidder med Systimes MatB bog og tilhørerende opgave bog og løser opgaver og prøv... -
Eksponentiel udvikling - hvad fortæller størrelsen a
ForumindlægJeg har denne opgave i matematik, hvor jeg virkelig ikke kan finde ud af, hvad man kan sige størrelsen a fortæller i de tre eksponentielle udviklinger. Har vedlagt et billede. -
God matematik bog
ForumindlægHej.. Jeg tænkte på om nogle derude kunne anbefale en god matematikbog til måske at blive bedre til de fleste ting i matematik. Går på HTX og vores matematikbog der er "Teknisk matematik", og kunne godt tænke mig at blive god til de mere basiske ting før man går mere teknisk ind i de... -
Har matematik test i morgen HJÆLP!!!!
ForumindlægHej Jeg har matematik test i morgen. Hvad er det bedste jeg kan øve mig på. Jeg kan allerede + - x og division.
