Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 5481 til 5500 af 174808
-
Dumpet Matematik B - GSK?
ForumindlægHej Alle Jeg har dumpet matematik B da jeg gik i 2.g men jeg fik at vide af min studievejleder at jeg sagtens kunne supplerer det til Matematik A ved at tage et suppleringskursus efter 3.g. Så mit spørgsmål er om der er nogen som har dumpet Matematik B, men stadig kunne tage Matematik A ved... -
Forbedre hjælpemidler til AT
ForumindlægVi arbejder på at forbedre hjælpemidlerne og gøre det nemmere at finde information til de tværfaglige opgaver (AT) Hjælp os med at hjælpe dig :-) udfyld nedenstående spørgeskema www.askpeople.dk?i3=e04e2f1ac9e2221 -
opgavesæt fp 9 matematik
ForumindlægHej, kan nogen af jer sende mig FP 9 matematik 2018 dec og FP 9 matematik 2018 maj? Kan se at jeg kun kan finde facit på nettet. Vil bare gerne øve mig til mine prøver. På forhånd tak!!! -
Matematik problemregning terminsprøve
ForumindlægHej, I morgen skal jeg op i matematik i min terminsprøver og skal lave problemregning, altså med hjælpemider. Er der nogen specifike emner der kommer? for eskemple algebra, fuktioner osv. Så kan jeg forberede mig på det. tak -
1. matematik opgave
ForumindlægHej intelligente matematikere. Jeg har lidt svært ved denne opgave. Er der nogen der ville hjælpe mig med den? så ville jeg være rigtig glad. På forhånd tak. Jeg regner med at jeg skal bruge noget al-la (x-r)*(x-s) a) Bestem rødderne i andengradspolynomiet f(x)=x^2-x-2, og faktoris... -
Kemiopgaver 3,8 A - Hjælp !
ForumindlægHej alle sammen! Ville være super glad hvis nogle gad hjælpe mig med dette: I en beholder findes en ligevægtsblanding bestående af de i reaktionsskemaet nævnte gasser: SO2(g) + NO2(g) <-> SO3(g) + NO(g) Beholderen indeholder følgende stofmængder: SO2 = 0,62 mol NO2 = 0,41 mol SO3= 0... -
Bevis for formlerne a og b
ForumindlægJeg skal bevise, hvordan man beregner regneforskriften for en linære funktion, når man kender 2 punkter fra en funktions graf. Og jeg ønsker at for dette uddybet fra linje til linje, så jeg bedre kan forstå, hvad der sker. Tjek billedet for at se, hvad jeg snakker om. -
SRP - græsk matematik
ForumindlægJeg er igang med min SRP - skriver om Græsk matematik. både beskrivelse af den pythagoræiske skole og inddragelse af beviser for oythagoras sætning og et omlægningsbevis. er der nogen der har gode links til disse ting, eller har gode eksempler på beviserne? Håber på lidt hjælp da denne opgave er ... -
4 eller 5 A-fag?
ForumindlægHej. Jeg er en pige som går i 2.g og vi skal her imorgen vælge om vi vil hæve et fag eller om vi vil have et ekstra c-fag. Jeg har nu 4 A-fag bestående af: Dansk og Historie (jeg går nemlig på STX) og spansk og matematik. Jeg behøver nemlig derfor ikke at hæve et 5 A-fag da jeg bare kan tage et... -
Matematik i den større skriftlige opgave?
ForumindlægTja. Så er det (endelig?) tid til at 3.g'erne begynder at overveje hvad de vil skrive om i deres større skriftlige opgave - først og fremmest hvilket fag, dernæst hvilket emne. Personligt er jeg i tvivl om faget. Af den grund vil jeg høre om der er nogen af jer der enten har skrevet eller ha... -
Matematik C eksamenspørgsmål 2011
ForumindlægMatematik C Stx (1.C) 1) Den retviklede trekant. Tedegør for Pythagoras sætning Vis hvorledes du kan beregne sidelængderne i den retviklede trekant ved brug af sætningen. Forklar kort princippet i den aksiomatisk- deduktive metode og bevis sætning I.35 fra Euklids 1. bog 2) Den retvinklede tre... -
SRP i biologi og matematik
ForumindlægHej! Jeg har brug for hjælp til nogle emner i SRP. Jeg skriver i biologi (B) og matematik (A) og har nogle emner der passer på biologi, men ved ikke hvad jeg skal skrive om i matematik.. emnerne er: - Genterapi (-på kønsdele?) - Genteknologi - Kloning - Gensplejsning - Fost... -
Mat(A-niveau) - andengradspoly
ForumindlægHej jeg er igang med at genopfriske noget matematik. Jeg fandt denne hjemmeside: http://www.matnatverdensklasse.dk/uv-mat/cas/kompleks/kompleks.pdf Hvor jeg nederst på side 2 stødte på noget underligt. Der skal løses en andengradsligning i eksemplet nederst på side 2, og via løsningsfor... -
Studieretning: Matematik, fysik & kemi
ForumindlægEr der nogen som har følgende studieretning: Matematik A, Fysik B & Kemi B? Da det er en meget populær linje, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor svær den egentlig er - jeg skal nemlig have den. Hvad synes I om denne linje? Er den nem, svær eller hvad? Og hvor god skal man være til fagene,... -
tips til mundtlig eksamen(A)?
ForumindlægHej skal snart op til matematik eksamen og ville høre om der var nogen som havde gode oplevelser til deres eksamen, og om de evt. havde nogle tips og triks, de ville føre videre? -
Tilbyder matematik undervisning
ForumindlægHej mit navn er William. Jeg studerer på første år på Copenhagen Business School og har tidligere haft matematik på A niveau i gymnasiet. Jeg tilbyder privatundervisning til folkeskoleelever fra 0-9 klasse og gymnasieelever på C-niveau. Jeg har tidligere erfaring som underviser og kan forsikre ... -
Fsa matematik 2011 december
ForumindlægVil har overstået terminsprøven, og jeg har fået resultatet tilbage af min matematik opgave. Jeg kan ikke rette mine fejl, fordi jeg ikke har fsa´en på mig, hvordan kan jeg få fat i den? Fsa Matematik 2011 december -
Hvad er a?
Forumindlæg20=log(0,5)/log(a)hvordan finder jeg a? -
Mundligt Matematik Eksamen.
ForumindlægHej. Jeg skal til mundlig matematik eksamen - FS10 - 10. Klasse prøven. Jeg ville hører om der er nogle der kunne komme med nogle gode råd til, hvordan jeg bedst mulig klare mig igennem den uden at blive alt for nervøs og samtidig ikke virker for usikker ? På forhånd tak. -
a
Forumindlæga
