Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 5861 til 5880 af 160716
-
Hvordan? Matematik 1G (trigometri)
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl om denne opgave: http://peecee.dk/upload/view/101675 Hvordan beregner jeg c og a?? -
Bevis - mdt. matematik
ForumindlægHej alle. Jeg skal til mdt. matematik, og da jeg lige "finpudsede" mine notater, fandt jeg ud af at jeg lige manglede at få helt styr på nogle ting, som jeg håber at i kan hjælpe mig med. 1. beviset for fordoblingskonstanten:F(x + T2) = 2 * f(x) <=> b*a^x+T = 2*b*a^x <=> a^x... -
Privatlærer i matematik søges
ForumindlægHej jeg hedder Isabella og er 17 år gammel. Jeg går i 2.g og har matematik på B niveau. Jeg søger en privatlærer, som kan hjælpe mig til en bedre forståelse inden for faget. Det kommer til at være nogle timer om ugen, hvor det skal være lektie- og afleverings hjælp. Der vil selvfølgelig være en... -
Matematik, reducer og ligning.
ForumindlægHej! 5(-a-b)-6(-2a+b+5)-(a-2b-6)*5 Kan det passe at den giver 2a - 9b? x^2-3x/x-3 = x+1 -
Hjælp til matematik eksamen Irrationale funktioner
ForumindlægJeg sidder og kæmper med de her to spørgsmål inden min eksamen på tirsdag. hvordan logaritmeregnereglen ln?(a^x )=x·ln?(a) kan anvendes til at løse eksponentielle ligninger hvordan simple ligninger, hvori √x, e^x eller ln(x) optræder, løses. Er der nogen, som kan give en hjælpende hå... -
MATEMATIK delen uden hjælpemidler
ForumindlægHej Matematik A eksamen til sommer følger den nye ordning, hvad er forskellen på den gamle og den nye?? Delen med opgaver uden hjælpemidler er på 2timer, hvordan kan jeg bedst øve opgaver uden hjælpemidler. Er opgaverne uden hjælpemidler “typeopgaver”? -
Matematik-økonomi som HTX studerende
ForumindlægHej SP Vil jeg kunne studere Mat-øk som HTX'er, eller vil jeg mangle for mange af de økonomiske fag, som man har på HHX (virksomheds økonomi etc.)? -
Bevis for x1+x2=-b/a og x1*x2=c/a.
ForumindlægKære studieportalen. Jeg skal til mundtligt matematik imorgen og jeg mangler blot at øve bevis for x1+x2=-b/a og x1*x2=c/a. Er der en venlig sjæl derude, som har tid til at hjælpe mig med dette? - Isabella. -
Dumpet matematik B, men skal kun bruge C
ForumindlægHej. Jeg går på andet år på HF. Jeg er dumpet matematik B, men for at komme ind på den uddannelse jeg vil, skal jeg have matematik C kun. Har jeg så bestået C? På HF får man jo ikke årskarakter? Men har hørt at man kan snakke med rektor, og få et prøvebevis for at man har bestået Matematik C... -
Lektiehjælp i matematik søges
ForumindlægHej. Jeg er en pige, som går i gymnasiet i 3.g og bor i odense. jeg søger hjælp i matematik på A niveau 2 til 3 timer om ugen. jeg har brug for hjælp til mine afleveringer og studieretningsopgaven, som jeg skriver i matematik og historie. Man får selvfølgelig løn. Jeg håber at der er nogen der h... -
f(x)=b*a^x
ForumindlægAf nedenstående tabel fremgår antal solgte smatphones i Danmark pr. år. Årstal 2010 2011 2012 2013 Antal solgte smartphones på årsbasis 760.000 1.070.000 1.500.000 2.100.000 I en model antages det, at antallet af solgte smatphones i DK som funktion af tiden er en funktion af typen f... -
STX skal ha 11
Forumindlæghey hey...skal op i engelsk morgen.og skal ha 11 for at bestånogen gode forslag , hvad man skal sige for at få de 11 stykker ??mvh. Michael -
lektiemakker?:-)STX årsprøve
ForumindlægHejsa, er det måske muligt, at nogle af jer, er vildt god til at analysere danske-noveller?:-) For skal nemlig op til årsprøve den 21. juni, og vil gerne have hjælp:-) Vil gerne vide, hvad der er væsentligt at fortælle om i en novelle og ligeledes, da jeg fik en dårlig karakter i eksamen i 9. k... -
FRIGIVELSE AF STX SKRIFTLIGE EKSAMENER
ForumindlægJa, som overskriften siger. Nogen der ved hvonår de skiftlige årskarakterer fra studentereksamen bliver frigivet? Eller får man dem først den dag man får eksamensbeviset? Speedometer007 -
24t eks STX
ForumindlægHej :) Jeg har trukket et eksamens spørgsmål om Solsystemet... I det står at jeg skal bestemme hvordan man finder døgnets længde. Jeg har ingen ide om hvordan man skal finde døgnets længde... Jeg har søgt på google, og synes bare det forvirrer mere end det gavner... ´må nok hellere sige det er... -
NV EKSAMEN - STX
ForumindlægHey Studi. Jeg var til NV-Eksamen i dag og fik 00 :( (NV er ikke noget for mig tho) Kommer det til at stå I mit eksamensbevis? :-// Mvh NV hater. -
Fysik b eksamen stx (mundtlig)
ForumindlægHej Nogen, der ved hvordan fysik b eksamen foregår? -
Buens bredde og længde - Matematik
ForumindlægHej matematikere. I en model, hvor alle enheder er målt i meter, følger buen den positive del af grafen for funktionen f(x):=211.4885-10.4801*(e^(0.0329*x)+e^(−0.0329*x)) a) Bestem buens bredde ved jordoverfladen. Det oplyses, at buelængden af grafen for en differentiabel funktion f ... -
Matematik - hvor langt er der til øen - HJÆLP - HASTER!!!!!
ForumindlægHej sidder med denne opgave der skal afleveres i morgen, men har virkelig problemer med disse to håber i vil hjælpe, så jeg kan nå at blive færdig Tegn figur ABCDE, så forholdet mellem længdemålene passer Hvilken vinkel vilk du måle for at bruge funktionen tangens til at beregne afstanden fra A... -
Formelsamling til matematik er færdig!
ForumindlægHer har I en formelsamling. Jeg vil ikke skrive om den her, da der står en smule i forordet. Jeg har både uploadet den her, og så får I også lige et link, hvor den også kan findes. peecee.dk/upload/view/169460
