Matematik

MATEMATIK delen uden hjælpemidler

27. februar 2019 af unicorn66 - Niveau: A-niveau
Hej

Matematik A eksamen til sommer følger den nye ordning, hvad er forskellen på den gamle og den nye??

Delen med opgaver uden hjælpemidler er på 2timer, hvordan kan jeg bedst øve opgaver uden hjælpemidler.
Er opgaverne uden hjælpemidler “typeopgaver”?

Brugbart svar (1)

Svar #1
27. februar 2019 af AMelev

Er du helt sikker på, at din eksamen er efter ny ordning og ikke det "gamle" netforsøg? Du må jo være startet i 2016, og som jeg har forstået det, gælder den nye ordning først for elever startet 2017 eller senere. 
Uanset hvad, så er det jo kun opgavekommisionen, der kan svare på, hvordan prøven kommer til at se ud, og de vil nok ikke.

Jeg gætter på, at der vil være en blanding af "typeopgaver", som tester mindstekravene, og andre opgaver, hvor man skal bruge sin basismatematik ud fra en lidt anden vinkel, end de fleste elever vant til.
Spørg din lærer, om han/hun kan sige mere.

Vær obs på, at der til 2-timers prøven må bruges formelsamling. Bed din lærer om et link til den, hvis I ikke allerede har fået det.  Gør dig fortrolig med den, og få styr på diverse typeopgaver. Du kan også spørge, om du kan få opgaverne til uden hjælpemidler fra de tidligere netforsøg.


Svar #2
27. februar 2019 af unicorn66

Jeg er helt sikker på at det er det nye ordning.
Jeg havde c og b på gammel ordning og nu A på ny ordning. Fordi jeg har taget mat A som enkeltfag iår.

Er eksamen med netforsøg? Så til delen med hjælpemidler må jeg gerne søge alt på nettet??

Har du links til opgaver uden hjælpemidler som jeg kan øve mig i. ?

Hvis opgaverne er MED formelsamling og lommeregner, er sværhedsgraden så ikke steget meget?? Og er opgaverne samme typeopgaver som den gamle ordning?

Brugbart svar (2)

Svar #3
27. februar 2019 af oppenede

Mat-A enkeltfag har ny-ordning i år. Jeg tror ikke der er netadgang, og slet ikke hvis du ikke har fået det at vide. Opgaverne fra eksamen i mat-B under ny-ordning sidste år ville jeg ikke kalde 'meget' anderledes end hvad der fandtes under den gamle ordning. Der er selvfølgelig flere opgaver i den første del og færre i den anden.


Svar #4
27. februar 2019 af unicorn66

Hvordan er b og c på ny ordning?? Det skal jeg have styr på før eksamen

Svar #5
27. februar 2019 af unicorn66

Ny ordning er vel sværer, nu når man ikke skal kunne formlerne udenad? Også der også 2timer uden hjælpemidler og ikke en.

Brugbart svar (1)

Svar #6
27. februar 2019 af oppenede

Du skal kunne formlerne uden ad præcis som i den gamle ordning. Forskellen er blot at der nu samtidigt er nogen få opgaver oveni, hvor der er brug for en mere specifik formel end hvad man skulle kunne udenad i den gamle vel som fortsat under den nye ordning. De formler er så at finde i den medfølgende formelsamling.


Svar #7
27. februar 2019 af unicorn66

Jeg må gerne bruge formelsamling i ny ordning. Så jeg skal ikke kunne det udenad

Brugbart svar (2)

Svar #8
27. februar 2019 af MatHFlærer

#7
Jeg må gerne bruge formelsamling i ny ordning. Så jeg skal ikke kunne det udenad


Men det stadig en god idé at du kan formlerne så du ikke skal spilde en masse tid på at lede efter f.eks. formlen for en diskriminant.

Brugbart svar (1)

Svar #9
28. februar 2019 af AMelev

#2 Jeg er helt sikker på at det er det nye ordning. OK

Er eksamen med netforsøg? Nej, eksamen med netforsøg er forløberen for den nye ordning. Der var også formelsamling som eneste hjælpemiddel til prøven uden hjælpemidler.
Så til delen med hjælpemidler må jeg gerne søge alt på nettet?? NEJ! Opgaverne til uden hjælpemidler er UDEN computer og lommeregner. Kun den officielle formelsamling er tilladt.

Har du links til opgaver uden hjælpemidler som jeg kan øve mig i. ? Nej, men spørg din lærer.

Hvis opgaverne er MED formelsamling og lommeregner IKKE lommeregner er sværhedsgraden så ikke steget meget?? Og er opgaverne samme typeopgaver som den gamle ordning? Det kan ingen vide, før vi ser dem.

Her er et link til den officielle formelsamling. Der er dog endnu nogle få fejl i denne elektroniske udgave, som forhåbentlig er rettet i den fysiske udgave, du får udleveret til eksamen.


Skriv et svar til: MATEMATIK delen uden hjælpemidler

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.