Matematik
Matematik - hvor langt er der til øen - HJÆLP - HASTER!!!!!
Hej sidder med denne opgave der skal afleveres i morgen, men har virkelig problemer med disse to håber i vil hjælpe, så jeg kan nå at blive færdig
Tegn figur ABCDE, så forholdet mellem længdemålene passer
Hvilken vinkel vilk du måle for at bruge funktionen tangens til at beregne afstanden fra A til E? du skal begrunde dit svar.
Svar #1
30. oktober 2018 af peter lind
Du må komme med meget mere, hvis vi skal have mulighed for at hjælpe dig. Kan du ikke vedlægge opaven ?
Svar #2
30. oktober 2018 af kiwi321cool
jo selvfølgelig
her er den vedhæftet
Svar #3
Brug at trekanterne ABE er ensvinklet med trekanten CBD så foholdet mellem siderne AE og AB er det samme som forholdet mellem siderne CD og BC
Svar #4
hvordan kan jeg tegne det på papir?
er AE ikke 5 gange så stor som CD?
Svar #5
Hvorfor vil du have det tegnet på papir? Der er jo en udmærket tegning i opgaven.
jo det er den
Svar #6
jeg skal tegne figur ABCDE så forholdet mellem længdemålene passer og det vil jeg gøre på papir
Svar #7
30. oktober 2018 af AMelev
#4 Start ved punkt B, gå 4 tv. til C og derfra 12 ned til D,
Tegn halvlinjen fra D gennem B
Gå 20 th. fra B til A.
Tegn en lodret linje fra A.
Bestem skæringspunktet E mellem den og halvlinjen.
Svar #8
Ja men det gør du så bare. Start med AE helt til højre øverst på papiret og vælg et passende målestokforhold
Svar #9
31. oktober 2018 af kiwi321cool
hvis 1 cm på tegningen svarer til 4 meter i virkeligheden, skal jeg så skrive det som målestoksforholdet eller skal jeg skrive forholdet mellem længdemålene som er 1:5???
Skriv et svar til: Matematik - hvor langt er der til øen - HJÆLP - HASTER!!!!!
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.