Søgning på: historie noter hf. Resultater: 5961 til 5980 af 33009
-
Væksthastighed
ForumindlægJeg har problemer med denne opgave, når jeg indsætter 100 cm på h´s plads får jeg 0,74, hvilket ikke giver mening, som må betyde at jeg har forstået opgaven forkert. På forhånd tak! -
arealfunktion og stamfunktion
ForumindlægHvordan lyder sætningen for beviset om sammenhængen mellem areal og stamfunktion? -
Betydningen af a og b i ligningen y=ba^x
ForumindlægHej folkens. Jeg sidder og skal til mundtlig matematik C eksamen her snart, og har således fået stillet en række spørgsmål ( 12 ) hvor i jeg skal kunne bevise dem. Et af spørgsmålene lyder sådan her: Fortæl om kapitalfremskrivning og om betydningen af a og b i ligningen y=ba^x. ... -
Stx matematik B december 2009
ForumindlægHej mennesker (: Jeg skal til terminsprøve imorgen og mangler en besvarelse til eksamenssætten fra år 2009 på B niveau? Nogle som har det liggende og kan hjælpe mig? Kram -
forskrift ?
ForumindlægJensen har netop fået udskiftet sine gamle stuevinduer med nye trelags termoruder. Det har kostet Jensen 40.000 kr. som han har lånt i sin bank. Lånet skal tilbagebetales over 3 år med månedlige ydelser og renten er 9% p.a. Hvor meget skal Jensen betale om måneden på dette lån? nogen der ... -
boksplot
ForumindlægHej :) jeg forstår ikke lige helt den her opgave. der bliver spurgt: Sammenlign de to fordelinger af løbetider. I din sammenligning skal du inddrage kvartilbredden for løbetiderne for hver af de to grupper. -
Kvartilsæt
ForumindlægHvordan er det man regner sig frem til kvartilsæt hvis: )x_(i-1) x_i) m_i h_i H_i f_i F_i 50000 55000 52500 5 5 0,04587156 0,04587156 55000 60000 57500 5 10 0,04587156 0,09174311... -
Eksponentiel funktion
ForumindlægHar fået en opgave: 1141: Produktionen af et kemikalium udviklede sig over en række år på følgende måde: -> År: 1999 2000 2001 2002 2003 2004 Produktion: 4953 5310 5676 6100 6529 7000 Afgør ved hjælp af eksponentiel regression, om produktionen udvikler sig eksponentielt eller ... -
2 ligninger med 2 ubekendte
Forumindlæg(vb - 0 /0,89) + (vb - vc / 1,9) + ((vb-25) /8,2) = 0 (vc - vb) / 1,9 + (vc + 10 ) -25 / 2,7 = 0 er gået helt sort nu , :( jeg sku gerne komme frem til facit'et : vb = 4,3 og vc = 8,7 -
Funktioner ????
ForumindlægHey folkens.. er ved at læse op til eksamen og er gået lidt i stå mht grafer.. hvordan kan man finde ud af om en graf har en lineær, eksponentiel eller potensfunktion ? -
Polynomium
Forumindlæghej igen, jeg har også følgende opgave som jeg har brug for hjælp til at lave? Lad f(t) være en funktion og betegn med f~3(t) dens 3.ordens taylorpolynomium med udviklingspunkt ½. Det oplyses yderligere at |f(4)(s)|<1+3 for alle s mellem ½ og 1. Beregn nu en øvre grænse for den ... -
kemi C turbo hold
ForumindlægHej alle! For at komme ind på uddannelsen kost og ernæring, mangler jeg kemi C. Jeg har ikke haft kemi i gymnasiet, eller dvs. kun i sammenhæng med biologi = NV (naturvidenskab) og det er ikke nok. Derfor leder jeg efter et sted, hvor jeg kan supplere kemi C, og helst et turbo hold på alt fra ... -
hjælp men løsningen af en differentialligning
Forumindlæghej. vi er lige begyndt med at arbejde med differentialligninger i skolen, men jeg kan ikke helt forstå hvordan man gør. Så hvis nogen kunne hjælpe mig ved at løse denne ligning, kunne jeg måske bruge det som et eksempel på hvordan man gør? tak :) jeg har fået differentialligningen : c'(t... -
Eksamen spoergsmaal: ligning
ForumindlægJeg skal op til matematik C mundtlig snart og vil meget gerne have lidt hjaelp til denne opgave. Du skal redegoere for loesningsregler for ligninger Forklar, hvordan foeglende ligning kan loeses grafisk x + 4 = 3x -2 Redegoer for opstilling af formler til loesning af praktiske problemer. Vi... -
Hjælp til formlen
Forumindlæghvis min gæld er: 5000 kr. i et pengeinstitut, hvor n = 4 årlige terminer, med en årlig rentefod på r= 6% Jeg har min formel: y(1-(1+r)^-n) / r Hvad er renten efter 2 år? Efter flere forsøg er det stadig ikke lykkedes at indsætte de rigtige tal de rigtige steder.. Nogle som kan hjælpe -
Ang. gennemsnit
ForumindlægHej jer derude Jeg har hørt, at studenter anno 2009 og op efter kan gange sit snit med 1,08. Hvad hvis man så har et ekstra A-fag, hvor man ganger snittet med 1,03. Skal man så både gange med 1,08 og 1,03 ? -
Ikke bestået optagelsesprøve
ForumindlægI morges var jeg til optagelsesprøve på et gymnasie og bestod utroligt nok ikke. Jeg kæmper i forevejen med en depression og har altid været én af de dygtigste elever i klassen. Jeg er overrasket over et afslag. Mit gennemsnit var på 8 trods min langvarige depression. Men min lærer valgte alligev... -
SUKKERFORMEL?
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe med at forklar hvad sukker er og fortælle om hvordan molekylet er opbygget? hvorfor er forbruget af roesukker så stort i forhold til rørsukker i Danmark? Håber i vil hjælpe, fordi skal bruge det til eksamen. Tak på for hånd. -
smidt ud
ForumindlægJeg er blevet smidt ud af skolen pga. for højt fravær. Jeg har ligget på hospitalet i over en måned og min fraværsprocent er på 19,5 Det er fair nok, men min studievejleder var bare så modbydelig da hun fortalte mig det. "Du havde vel ikke regnet med at du kunne fortsætte?" Da jeg så s... -
Oversættelse.
ForumindlægEr der nogen, der vil læse nedenstående igennem?Dansk: Psykologer siger, at vi bør besvar børns spørgsmål, men de fortæller ikke, hvad vi skal gøre, hvis vi ikke kender svarene.Det er i orden med lette spørgsmål som: ”Er der løver i Danmark? Eller, Kan Bjørne lide honning?” Men hvem kan give et f...
