Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 6281 til 6300 af 176851
-
bevis for ln(a*b)=ln(a)+ln(b)
ForumindlægHejSå stødte jeg ind i endnu et lille problem.I mit bevis i mine noter for reglen:ln(a*b)=ln(a)+ln(b)bruger jegg(x)=ln(ax)-ln(x)for at komme frem til det, er der nogen forklaring på det, eller bruger jeg blot den funktion for at vise reglen?Håber nogen kan hjælpe, sig endelig til hvis jeg skal sk... -
Eksamens spørgsmål 11
ForumindlægHej jeg er gået i stå med et eksamensspørgsmål.... Håber der er nogle der har lyst til at hjælpe mig med at forstå opgaven i detaljer :-) Tekst er lige så vigtigt for mig som beregninger, da jeg virkelig gerne vil forstå det hele! Facit til opgaven er: F_løft = 1178N (størrelsen), F_træk=943 ... -
Hvordan foregår samfundsfags eksamen?
ForumindlægJeg skal op i mundtlig samfundsfag A på mandag/tirsdag, og er simpelthen ikke helt sikker på hvad man skal gøre. Det er noget med at jeg så udleveret en slags overskrift på et emne, og en hel masse bilag. Så skal jeg opstille en problemformulering og en række problemstillinger ud fra kilderne. De... -
EKSAMEN
ForumindlægHej alle sammen, vil lige høre jer om man må bruge Geogebra til udregning af ALLE opgave til matematik eksamen på B-niveau. Altså i den del af eksamen hvor man må bruge hjælpe midler. På forhånd tusind tak. -
Tysk eksamen, artikelanalyse
ForumindlægJeg har lige trukket en artikel om Rote Armee Fraktion under emnet Terrorismus til tysk 24 timers eksamen. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvordan jeg skal analysere en artikel? Her kan jeg jo ikke, som ved fiktiv prosa og poesi, slå ned på stilistiske virkemidler som skal underbygge min fortolkning?... -
5 A-niveau og højere snit
ForumindlægJeg skal her i næste uge starte i 3.g og er i tvivl om jeg skal hæve matematik på A-niveau og dermed få 5 A-niveau. Grunden til min tvivl er at jeg ikke er super god til matematik, får som regel 4-7, og 10 på meget nemme opgaver. Til prøver/eksamener er det højeste jeg får dog et 4-tal og enkel... -
Skriftelig fravær for opgaver
ForumindlægMå min lære give mig skriftlig fravær for en opgave som hun mener der ikke lever op til hendes krav? Jeg er blevet kaldt til studielørdag på grund af dette. Er det misbrug af fravær eller er det okay Mvh Thomas C. -
Fysik eksamen spørgsmåll
ForumindlægNår et lignende tankskib sejler med fuld last, er rumfanget af den del af skibet, der er under havoverfladen, 54 · 103 m3. Skibets masse er 5,52 · 107 kg . Densiteten af havvand er 1022 kg/m3. a) Find opdriften på skibet. Her siger man vel bare Fop = densitet*volumen*tyngdea... -
Matematik eksamen uden hjælpemidler
ForumindlægJeg sidder og er igang med at læse op til eksamen i matematik på B-niveau, og bliver lige pludselig i tvivl om man skal kunne differentierer funktioner vha. produktreglen til delen uden hjælpemidler? Og skal man egentlig overhovedet kunne den til delen med hjælpemidler? -
FSA mundtlig dansk eksamen
ForumindlægHej. Hvad må man egentlig medbringe til FSA mundtlig dansk? På forhånd tak -
Dansk Mundtlig eksamen
Forumindlægden prøveform hvor man har langt tid inden til forberedelse? Trækker man så også et spørgsmål bagefter? -
Historie eksamen imorgen!!! hjælp
ForumindlægHej hej :) jeg sidder med min sidste eksamen lige nu, en 24-timers Historie A eksamen.. Der er meget forvirring i min klasse om hvor vidt man skal lave en synopsis eller en disposition, så hvis der er nogle der ved det må i meget gerne lige sige til.. tak tak -
Eksamen
ForumindlægHej Er der mon nogen der ligger inde med eksamens noter til hhv. old og religion??? - Eller nogen som kender et godt link??? -
eksamen
ForumindlægHey.. jeg søger nogle oplysninger omkring det moderne gennembrud, romantikken og romantismen.. Er der nogen der kan hjælpe mig?? jeg skal til eksamen på fredag!! -
et par eksamens opgaver..
Forumindlæghar spørgsmål til løsning af følgende opgaver: Opgave 12 På en bestemt strækning planlægger man at opsætte en ny elektrisk forsyningsledning. Hvis man vælger en ledning med tværsnitsareal x, målt i mm2, vil den samlede årlige udgift (til forrentning, varmetab, …) blive F(x)=5000+40x+90... -
Eksamen i israel og palæstine konflikten
ForumindlægJeg skal meget snart til eksamen i historie på lærerseminariet. Jeg har skrevet en lang opgave om Israel og Palæstina konflikten. Jeg skal til eksamen forklare hvordan jeg vil sætte mine elever ind i de vigtigste begivenheder og årsager til konflikten: De historiske årsager som jeg er kommet fr... -
NV og PU eksamen
ForumindlægHej jeg skal snart afslutte grundforløbet på HTX med eksamen i PU og NV, men jeg har ikke helt forstået hvordan de to eksamener foregår, det ville være super rart hvis nogen vidste det. Tak på forhånd -
Eksamen i morn. Forklaring/hjælp.
Forumindlægjeg mangler lidt gennemgang, og er der nogen der kan hjælpe mig med de 3 sidste? Evt med noget forklaring? Så ville det være perfekt. :) Håndtere eksponentiel notation og anvende potensreglerne Isolere ukendte størrelser, herunder anvende logaritmer og rødder Bestemme regneforskrifter for lin... -
Gode eksamens vendinger
ForumindlægJeg står i den (heldigvis) heldige situation at skulle op til samfundsfagseksamen på mellem niveau om under en uge.1) Ville lige høre jer gode hjerne om om der er nogle gode vendinger, sætninger eller noget lir man lige kunne ryste ud af ærmet til eksamen?2) De artikler der er opgivet i pensum. S... -
PLEASE HJÆLP ! Tysk eksamen i morgen
ForumindlægHej :) jeg skal til tysk mundtlig eksamen i morgen, jeg har 24 timers forberedelse og har været i gang hele dagen. jeg har lavet nogle danske sætninger, som jeg har oversat til tysk, som jeg har tænkt mig at sige. eller gå ud fra. derfor er det vigtigt at det er nogenlunde korrekt grammatik osv...
