Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 6641 til 6660 af 65692
-
Mat. mundtlig eksamen b-niveau sheiBe
ForumindlægHej studie-venner! Jeg står lidt med halsen i galgen, da jeg skal op til matematik-eksamen her på onsdag. Jeg er ikke den skarpeste i matematik, lad det være sagt med det samme, men jeg gør et forsøg. Håber I vil være behjælpelige med at svare på de spørgsmål, jeg har til de 15 eksamensspørgsmål... -
KLAGE OVER EKSAMEN'S KARAKTER?
ForumindlægHej allesammen, jeg er netop startet i 1.G på en STX gymnasie. Og med den nye reform, skulle alle 1'ger op til en NV (biologi, fysik & kemi) prøve, efter grundforløbet som varer i 3 måneder. Jeg har så været der oppe, jeg startede ud med selve min fremlæggelse, som gik meget godt, dog var... -
Eksamen!
ForumindlægHej :-) Min dansk eksamen foregår sådan at jeg skal vælge en roman, novelle- eller digtsamling (dansk litteratur eller udlandsk oversat til dansk, efter 1945), som skal være et skønlitterært, fiktivt værk af en vis litterær lødighed. Derefter skal jeg tage notater til og analyserer. Så til prøven... -
Eksamen - Hjælp!!
ForumindlægHej allesammen, vi er to piger, der snart skal op til eksamen kristendomskundskab. Vi har trukket emnet ritualer, så det er jo et kæmpe stort emne. Vi fandt frem til at vi ønsker at sammenligne to forskellige religioner - Kristendommen og Buddhismen. Her har vi bl.a. valgt at undersøge, hvad ritu... -
Biologi skriftlig eksamen 27 maj 2025
ForumindlægHej alle, Vil bare høre om der er andre som var oppe i biologi A skriftlig eksamen i dag, der også synes at den var afsindig svær? Har kun talt med folk der har været chokeret over det faglige niveau, som jeg også selv er. Og er der nogen der ved om der sker noget, hvis alle klarer sig dårligt t... -
Hvad sker der hvis jeg dumper historie A eksamen?
ForumindlægHej! Jeg skal til min mundtlige historie eksamen i morge, og jeg har ikke læst op. Jeg har ikke planer om at bruge mit gennemsnit til noget, og min mentalesundhed har ikke givet lov til at læse op, så jeg behøver ikke kommentarer på dette tak:) Jeg regner derfor heller ikke med at klare det god... -
HJÆLP TIL MATEMATIK!!!!
ForumindlægI trekant ABC er a=10, b=15 og c=21 a) Bestem vinkel A, og bestem arealet af trekant ABC. b) Bestem længden af medianen. tak på forhånd :) -
AT: Katastrofer - Erhvervsøkonomi + Historie(STX)
ForumindlægHej alle, Jeg sidder med det overordnede emne: "Katastrofer", som vi har fået i AT i år jan. 2012. Jeg ville gerne høre, hvis I havde nogle gode idéer til formulering af et emne indenfor "katastrofer", som gerne skulle omhandle faget Erhvervsøkonomi C og enten Historie A... -
mediernes fremstilling af politikerne AT STX
ForumindlægHejza :) Jeg skal skrive om hvordan medierne fremstiller politikerne :) i samf. B og dansk A, hvor jeg i dansk har valgt at lave en dokummentar analyse og i samf. ved jeg ikke helt hvad jeg skal tage fat på :/ kan nogen komme med gode forslag? det er den film om mogens lykketoft, og hvis nogen... -
Matematik på uni - flest skriftlige eller mundtlige eksamener?
ForumindlægEr der flest skriftlige eller mundtlige eksamener i mat på uni? Hvor mange mundtlige i forhold til skriftlige ? 10-15 % eller 80-90 % ? -
HJÆlP! Hvordan bliver man rustet sammen til dansk skrift. stx?
ForumindlægEn eller anden PLEASE hjælp mig.. Skal til dansk skrift. om et par uger.. Hvordan bliver man godt rustet sammen til det?? Har kigget på de enkelte genre.. men hvad kan jeg ellers gøre??? -
Eksamen
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal snart til den mundtlige eksame, og jeg har desværre trukket det forbydelsesområde jeg helst ikke ønskede... Jeg trak forholdet mellem den unge og den ældre generation. Vores opgivet tekster/sange/malerier gennem skoleåret ser sådan ud: Tv2/Steffen Brandt: Ræven og Rønne... -
Hvad hjalp jer i gennem eksamen og forståelsen for faget?
ForumindlægVi er nu i slut april og mine eksamener starter i næste måned. Matematik B har for mig i år været virkelig uoverskueligt og samarbejdet med læren er gået skidt, hvilket har resulteret i at jeg står tilbage lidt fortabt, da jeg stadig føler at der er lang vej. Mange opgaver kan jeg stadig ikke b... -
Gymnasiet
ForumindlægSkal man være god til Matematik for, at komme ind på gymnasiet. For jeg er nemlig ikke særligt god til netop dette fag. Og skal man oppe i matematik på gymnasiet, hvis man har det på C. -
Spansk eksamen 2011 - La amistad
ForumindlægHej. Jeg har været oppe i skriftlig spansk (A) i dag, og tænkte om der var nogen der havde lyst til at rette min stil og evt. give den en bedømmelse? A. Traduce al español Hej bedstemor! Hvordan har du og bedstefar det? Her går det godt. Jeg har fundet en god veninde, som hedder Sara. H... -
Nordjylland: Lektiehjælp i Matematik/Fysik tilbydes
ForumindlægHej mit navn er Frederik jeg er 34 år gammel og uddannet Cand. Scient i 2009. Jeg arbejder til daglig som underviser i fagene Matematik og Fysik i Gymmasiet. Jeg har valgt at tilbyde lektiehjælp eller pensumhjælp i fagene matematik og fysik til HF/STX elever eller studerende på de videregående ud... -
Opgave fra skriftlig eksamen 25 maj 2012
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og øver til skriftlig matematik eksamen, som jeg skal op i her om en uge. Jeg er meget i tvivl om opg 5 - Hvordan skal jeg bære mig ad? Synes slet ikke jeg har oplysninger nok. -
Opgave 9 - Udviklingen i antallet af internetopkoblede elektroniske apparater efter 2010
ForumindlægJeg har forsøgt at lave spørgsmål a) og b) a)'eren er jeg ret sikker på er korrekt, mht. at finde en forskrift for f, men b)'eren er jeg meget usikker på. Er det virkelig bare det, man skal gøre, at udregne uligheden f(x)=g(x) og løse ligningen vha. CAS? Vedhæftet er opgave og besvarels... -
Besvarelse til Engelsk A STX den 27. maj 2013
ForumindlægHej! Nogen, der har besvarelsen til eksamenssættet "Engelsk A, STX den 27. maj 2013"? Vil nemlig gerne sammenligne mine svar med det rigtige. På forhånd, tak! -
Kontakt til en professor mht NV eksamen
ForumindlægHej Jeg skal til NV eksamen her efter ferien. Mangler at læse op på pensum osv osv. Problemet er, at jeg for nogle dage siden skrev et indlæg herinde på SP vedrørende nogle grafer og begreber mht min eksamen - men ingen gav mig svar. Har I mulighed for at få mig i kontakt med en god professor in...
