Søgning på: biologi pensum. Resultater: 6681 til 6700 af 11183
-
Hvad skal man kunne?
ForumindlægMundtlig dansk - studentereksamen! Hvad skal man egentlig kunne? Man får teksten, analyserer den! Fortæller derefter om perioden, stilarten og evt. forfatteren! Derefter repeterer man til en tekst man har læst i løbet af året, og fortæller evt. noget om den forfatter også! Er der mere? -
OK historieeksamen?
ForumindlægHvordan har du klaret din historieeksamen? Jeg er meget interesseret i at høre fra folk, der har fået OK karakterer til historieeksamen. Hvordan læste du op? Hvad er det vigtigste derinde? Skal man kunne stoffet, teorier, eller hvad gjorde du? Jeg er på ny ordning, men vil gerne høre fra alle, d... -
Eksamen
ForumindlægJeg skal snart op i mundtlig matematik. Er der nogen der har et eksempel (evt et opgavesæt) ? -
Underligt eksamensspørgsmål? matC
ForumindlægHej alle! Jeg er i den heldige situation, at jeg skal til matematikeksamen her på torsdag. Vi har fået opgivet de 10 eksamenspørgsmål, og et af dem undrer jeg mig meget over. "Definer ved hjælp af enhedscirklen sinus og cosinus. Udled hvordan sinus og cosinus kan udregnes ud fra siderne i ... -
12-tal uden at møde op til undervisning?
ForumindlægHej Jeg har en fætter, der fik 12 i matematik på universitetet uden at møde op til undervisningen! Hvordan kan det ske..? Enten er han knivskarp ellers er det undervisningen, som er ringe, hvis man spørger mig. Hvad synes i om dette og er det noget man ser sjældent eller hvordan er det..? -
bevis
ForumindlægHej ... Jeg har ikke været i stand til at finde et bevis for andet end at lineære funktioner er lineære, når jeg har søgt efter beviser for lineære funktioner, men jeg vil gerne have et bevis for y2-y1/x2-x1 = a ... Derfor har jeg forsøgt at efterabe et bevis for a i potensfunktioner, og je... -
Skriftligt fravær
ForumindlægJeg kan ikke forstå, hvorfor jeg har fået skriftligt fravær eftersom jeg var syg i dag… Det er jo trods alt første gang jeg ikke har afleveret en opgave til tiden.. Synes det super træls! Har jeg ret til at klage? -
Om videregående uddannelse
ForumindlægJeg tænkte på hvor god skal man være til engelsk, hvis man læser jura eller økonomi på universitetet eller Ha (jur) på CBS. Skal man sådan være rimlig god eller? Ved der er fag hvor bøgerne og fag'et er på engelsk. -
Jane redder Tarzan
ForumindlægHej - Kan nogen hjælpe med dette? Tarzan er ved at blive trappet ned ad nogle elefanter, men Jane kommer ham til undsætning i sidste øjeblik. Hun sidder oppe i et træ hvor hun griber en lian og lader sig svinge ned, idet hun holder i lianen. I det nederste punkt i bevægelsen er hun lige over jo... -
Håbløst? :(
ForumindlægVi har lige fået 2gangs standpkts karakterer.. Og jeg fik uventet 6,0 i gennsmnit tror I det er muligt at afslutte med 8,0 i gennemsnit. Har I eller nogle I kender oplevet lignende? Hvad skal man gøre, hvis det skal ske? Hjælp mig, jeg er bare helt nede :( -
Hvad gør jeg?
ForumindlægMin opgave lyder: I et område talte man et år (startåret) 39 fugle af en bestemt art. I en model beskrives antallet a fugle ved funktionen: N(t) = (195)/(1+4*e^-0,04t) a)Hvor mange fugle kan der højst være i området? - Her forstår jeg det som man skal finde et maksimumspunkt for funktione... -
årskarakter
Forumindlæghej alle jeg har lige fået årskarakter i 2.g.. oprindeligt har jeg mat på B, men jeg har opgraderet til A, tæller den årskarakter jeg har fået så nu i mat eller hvad -
prøve i trigonometri
ForumindlægHeeej :) jeg skal til prøve i trigonometri, det med cos og sin osv. Hva er det man skal kunne( huske) -
mdt eksamen dansk, billedeanalyse. hvordan for går eksamen?
Forumindlæghej.. jeg har 2 spørgsmål ang mundtlig fs10 dansk eksamen.. 1: jeg ska til mundtlig eksamen på fredag og jeg ska ha lavet en billedeanalyse af Det rybergske familiebillede.. men jeg er lidt i tvivl om det ska skrives i en lang kører uden afsnit eller ska det stilles op i punkter? 2: hvor... -
kronik, hjælpppp
ForumindlægHej Jeg skal skrive en kronik udefra en artikel(om facebook). Kan I hjælpe mig?:( please, jeg ved virkelig ik' hvordan jeg skal starte? jeg håber I kan hjælpe mig -
Taksonomiske niveauer
ForumindlægJeg håber der er en venlig sjæl som kan hjælpe mig. Har denne tekst som jeg skal redegøre, analyser og diskuter vha. de taksonomiske niveauer.. Men jeg forstår ikke hvordan jeg skal gribe teksten an.. Her er teksten: af Kristian Thulesen Dahl Formand for Dansk Folkeparti POLITIK BLOG: Nu hjæ... -
HA-Bøger
ForumindlægJeg har bøger til salg til 1.semester af HA-almen. Bogliste fra SDU. Jeg er hurtigt droppet ud, hvorfor bøgerne næsten ikke er brugt. Bøger: Videnskabsteori for begyndere, Torsten Thurén Microeconomics, Robert S. Pindyck, 7. udgave Den skinbarlige virkelighed, Ib Andersen, 4. Udgave Entrepe... -
DANMARK
ForumindlægHEEJ FOLKENS HÅBER DER ER NOGEN DER KAN HJÆLPEEE MIGG HVILKE 6 BEGIVENHEDER ER VIGTIGE I DANMARK SIDEN 1972 ?? -
Klage over mundtlig prøve
ForumindlægHej, Jeg var idag oppe i kemi B og jeg dumpede. Det er virkelig træls fordi jeg har et virkelig godt snit og jeg havde regnet med at læse til medicin eller tandlæge. Det kan jeg så ikke nu, hvor jeg har dumpet kemi B. Jeg har igennem hele skole året lavet alle afleveringer til tiden og været ti... -
Hvad er q-værdi
Forumindlæghej er der nogen der vil forklare mig hvad q-værdi er for noget. og hvad det bruges til?? på forhånd tak:D
