Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 6801 til 6820 af 14099
-
hjæææææælp! :D forfatter
Forumindlæghvordan er det typisk Jan Sonergaard skriver? på forhånd mange tak! -
Slaveriet under den Amerikanske borgerkrig
ForumindlægHej alle. Optakten til hele den amerikanske borgerkrig foregik gennem slaverne, og især deres rettigheder i syden. Her var der uoverenstemmelser med nordens slavepolitik, og dette mundede ud i en borgerkrig mellem nord og syd. Jeg har fået til opgave at analysere to tekster, som er udformet u... -
Jeg er gået i stå! Hjælp, haster!
ForumindlægHej igen. Jeg er simpelthen gået i stå mht. historie eksamen og er lidt lost omkring det. Skal det supplerende materiale nævnes under analyse/diskussionen eller skal det komme til sidst? Er der nogen der kan hjælpe mig med at svare på følgende spørgsmål? 2. Hvorfor fik Fremskridtspartiet fremga... -
Farveanalyse
ForumindlægHeej .. Er der nogen der kan hjælpe mig med, hvordan man kan lave en farveanalyse af et maleri eller skulptur? Hvad man kan evt. kigge på eller snakke om til eksamen( Billedkunst) udover Ittens farvecirkel? Har lidt svært ved at gå i gang, har kigget på farvecirklen og relateret det til maleriet ... -
Romantikken (det haster)!!!
ForumindlægHej jeg har valgt at skrive om romnatikken, og min problemformulering lyder: Romantikken brød ud i starten af 1800tallet, men hvad skete der i romantikken? I denne opgave vil jeg undersøge hvordan kvindernes synspunkt var, napoleonkrigen samt hvad højromantik er? Til sidst vil jeg analysere e... -
Help, please..
ForumindlægGodaften med jer :) Jeg har lige færdiggjort en engelsk stil, og ville af derfor blive utrolig glad hvis en gad at kigge den igennem for fejl. Det behøver ikke at være noget vildt og voldsomt - kun hvis du lige falder over noget. Ville i hvert fald hjælpe mig meget (: Har linket stilen her (du... -
Hjælpe mig!
ForumindlægHejsa. Jeg har fået til opgave at redegør for hvordan det ser ud med arbejdsløsheden i Danmark også hvad kan regeringen gøre ved det? Jeg ved godt selv at det ikke ser særlig godt ud. Og at vi mangler en del arbejdspladser osv. Men jeg vil bare gerne have mere på det, da det er en... -
Polynomisk / lineær regressionsanalyse ved konstant kraft
ForumindlægHej, Jeg sidder med en rapport mht. Galileis faldlov for en stålkugle. Jeg har færdigjort databehandlingen vha et datasæt over kuglens fald vha. en (t,s) og en (t,v) graf. ved (t,s) grafen brugte jeg polynomisk regression og fik en flot halvparabel. Det er for så vidt fint nok. Men synes jeg fi... -
godt/skidt
ForumindlægHej alle. Idag har jeg og en anden været oppe i gymnastik i Idræts eksamen ( De næste to dage er også idrætseksamer) - vi havde en rigtig kreativ og anderledes serie med aerobic, kreativ bevægelse hver vores serie og udstrækning - Men. Jeg lavede et par fejl da serien er rigtig svær, og hende jeg... -
Ha eller Ocoen
ForumindlægHej allesammen. Jeg står og skal søge ind på et studie. Har kraftigt overvejet Ha. almen, men som jeg har læst på nettet, er der RIGTIG mange, der mener at niveauet er pinlig lavt, og at man bare kan slacke sig igennem? Jeg har et stort ambitionsniveau, og er bange for at det vil smitte af? ... -
Lineær algebra
ForumindlægHej med jer alle, Jeg har i samarbejde med min super gode lære fundet frem til at jeg skal skrive SSO i Lineær algebra og i den forbindelse søger jeg så meget info som overhovedet muligt, bøger, internetsider, opgaver osv.. Så kender i til dette emne håber jeg inderligt at i vil hjælpe mig med l... -
SSO i historie - ang. emnevalg
ForumindlægHej:) Jeg skal nu til at have valgt fag + emnebegrænsning til den større skriftlige opgave, og kan ikke helt blive enig med mig selv om hvilket emne jeg skal vælge. Men problemet er, at jeg frygter at tage et "gammelkendt" emne som der har været skrevet om 27000 gange før, og dermed gø... -
Tenses
ForumindlægJeg har rette de originale (gule) sætninger til det nedenstående - er det korrekt gjort ==> og er tiden den rette jeg har fundet frem til? -
terminsprøve
ForumindlægHvad er den nemmeste måde at huske hvad en novelle er? -
Haster!!! Hjælp mig
ForumindlægHej Jeg skal skrive en stil om hvad et godt pressefoto er.. og om en pressefotograf kan tillade sig at lave billedmæssige manipulationer. Er der nogle af jer der kan hjælpe mig og evt sige jeres mening om problemet??? Hpber virkelig på jeres hjælp. MVH en fortvivlet skoleelev -
HJÆLP! Marilyn Monroe af Andy Warhol: Hvilken stilperiode?
ForumindlægHej. Jeg er ved at analysere det meget berømte maleri Turquoise Marilyn af Andy Warhol... Jeg ved, at det er malet i 1964... Men hvilken stil tilhører det? Er det postmoderne? Eller det der "Pop-art" eller begge dele? Ville gerne kunne indsnævre stilperioden lidt mere end til bare "... -
Den lukkede bog
Forumindlægskal tilat skrive tredje års opgave om den lukkede bog af Jette Kaarsbøl. Derfor skal jeg give en definiton af hvad postmodernismen er, men ja jeg er ikke sikker på jeg forstår det rigtig, nogle som kan give lidt hints?? Derefter vil jeg spørge hvorfor er denne roman postmodernistisk, hvordan kan... -
kun metaller i redoxreaktioner?
ForumindlægHej! Er det kun metaller der indgår i redoxreaktioner? eller skal der bare være mindst et metal? -
Hjælp, om gode råd til AT-eksamen
ForumindlægHej Alle Jeg sidder og skal læse op til AT, men kan ikke rigtig komme igang, da jeg er en smule forvirret om hvordan jeg skal gøre. Vi har ikke fået noget at vide af vores lærer, så ville høre om der var nogen, som havde nogle gode råd til, hvordan jeg bedst kan læser til AT eksamen? Vi har skre... -
billeder SSO
ForumindlægVil høre hvor vigtigt det er med billeder og figurer i ens SSO. Skriver om Cubakrisen, og overvejer at placere nogle billeder af hovedpersonerne, og måske af Cuba. Men er det så vigtigt med billeder?? Og hvis det er vigtigt skal de så lægges til som bilag eller skal de sættes i selve opgaven.
