Søgning på: biologi pensum. Resultater: 6901 til 6920 af 11183
-
Bøger fra 0-A
ForumindlægHej Jeg er pt. på et suppleringskursus, hvor jeg tager matematik fra B-niveau til A-niveau. Det er længe siden, at jeg har haft B-niveau, og jeg ville høre, om der er nogle, der kan anbefale nogle C-niveau og B-niveau bøger, så jeg kan få opfrisket nogle ting og få rettet op på nogle løse ender.... -
Kan jeg skifte stx ud med hhx, selvom jeg er ved, at aflsutte 1.g?
ForumindlægHej alle sammen Jeg har et spørgsmål, da jeg overvejer, at tage en snak med min vejleder. Kan jeg godt starte på en ny skole og ny retning i 2.g? Lige pt. går jeg i stx i 1.g. Jeg vil vildt gerne starte på hhx, da jeg føler, at det er mere mig. Jeg kan ikke holde stx ud. Er det muligt, at skift... -
Selviscenesættelse
ForumindlægHej, er der nogen der kan nogen gode tekster(noveller, artikler, digte osv.) som handler om om at sætte sig selv i scene, altså emnet selviscenesættelse? Jeg har tidligere fået anbefalet "Catwalk" af jesper wung sung og "Den lille havfrue" af Jan Sonnergaard. I pensum er Medi... -
Dansk eksamen :O
ForumindlægHej:) Jeg har trukket selviscenesættesle i dansk til niende klasse eksamen - og jeg er helt lost:'( Jeg har virkelig brug for hjælp, da jeg ikke rigtigt ved hvad jeg skal søge efter? Vi har fået opgivet 2 tekster i pensum (plastik af Mette Thomsen og Medinas lyrik til ensom) Novellen, art... -
Psykologistudiet - hvilket universitet er bedst?
ForumindlægHej alle! Jeg skal til at søge ind på universitetet for at læse psykologi. Mit snit gør sig ikke til at søge ind på København, så mit valg står primært melle Århus og Aarlborg. Jeg har derfor nogle spørgsmål, der forhåbentligt kan hjælpe mig med mit valg; - Hvilket universitet er fagligt bedst?... -
Et liv på kanten
ForumindlægHej Jeg har trukket emmet "Et liv på kanten", som jeg skal fortælle om til mundtlig dansk. Jeg skal selv finde min egen eksamensoplæg, men desværre har problemer med at finde en novelle/artikel. Jeg håber at nogle af jer har nogle gode ideer. Min pensum: Veninder – Novelle af ... -
Finansiering med opdelt hovedstol
ForumindlægJeg sidder med en opgave omkring vurdering af lån; det ene et annuitetslån, det andet et serielån. Jeg søger at finde den effektive rente og kapitalværdien for at vurdere hvilket lån der er mest fordelagtigt. Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal indskrive min hovedstol; den er på 50mio. første år... -
Udvikling og identitet haster har virkelig brug for hjælp
ForumindlægHej jeg har trukket udvikling og identitet som fordybelsesområde og jeg er på bar bund da jeg ikke har fundet noget at analysere og det må ikke være en novelle for det må jeg ikke have om. Problemet er at jeg ikke kan se og finde udviklingen eller det med identiteten af den kortfilm jeg er eller ... -
Diskussion af relevans af jobtilfredshed
ForumindlægHej, Jeg har fået til opgave at skulle besvare følgende spørgsmål: "Diskuter med udgangspunkt i fagets pensum relevansen af jobtilfredshed fra en leders perspektiv. " Det ligger helt klart for mig hvad jobtilfredshed er, hvordan man skaber det og hvorfor det er vigtig fra en leders p... -
Kontakt til en professor mht NV eksamen
ForumindlægHej Jeg skal til NV eksamen her efter ferien. Mangler at læse op på pensum osv osv. Problemet er, at jeg for nogle dage siden skrev et indlæg herinde på SP vedrørende nogle grafer og begreber mht min eksamen - men ingen gav mig svar. Har I mulighed for at få mig i kontakt med en god professor in... -
Haster en smule - Perspektivering
ForumindlægHej, jeg skal til old eksamen i morgen, men jeg er ikke helt sikker på hvad jeg kan perspektivere til. Pensum: Kvinderne fra Troja (Kan den perspektiveres til Odysseen, angående hvordan man ser på Odysseus?) Odysseen 1. 5. 6. 9. 10. 11. og 23. sang (Her har jeg ingen idéer, bortset fra synet på ... -
INNOVATION C EKSAMEN
ForumindlægHey folks Jeg har en innovation c eksamen om ikke så længe (hhx) og jeg interesseret i at vide, om der er en venlig sjæl som har lyst til at dele sin viden omkring, hvad der skal til for at få en solid karakter. Vi har arbejdet på en forretningsplan i et halvt års tid, som vi skal tage udgangsp... -
Mundtlig eksamen i dansk - at lære tekster udenad?
ForumindlægHej! Jeg skal op i dansk på onsdag og har trukket "nyhedsmediet", til det har jeg valgt en baggrundsartikel. Jeg er for længst færdig med analysen og bruger disse dage udelukket på at læse pensum og øve min "fremlæggelse". Mit problem er, at lige meget hvordan jeg bærer mig... -
Transformerligning.. Hjælp?
ForumindlægHej! Min klassekammerat og jeg skal til fysik-afgangsprøve på torsdag. Vi har ikke rigtig fået forklaret transformerligningen i fysik-timerne, men den er blevet en del af vores pensum, som vi skal have styr på, så vi ikke står og ligner idioter, hvis lærer eller censor spørger ind til det til ... -
Dansk mundtlig - "Sproglige emner"-spørgsmål?!?!?
ForumindlægHej allesammen, Jeg skal op i dansk mundtlig prøve på fredag og her har min lærer opgivet pensumlisten. Der er to hovedemner: Sproglige emner og litterærer emner. Under sproglige emner, har han skrevet følgende: Sproglige emner: - Retorik, herunder argumentationsanalyse, det retoriske pentag... -
Mellemkrigstiden- Tyskland med særlig fokus på nazisme
ForumindlægJeg har meget svært ved det her emne som er blevet opgivet i vores pensum. Jeg ved ikke helt hvad der menes med denne periode??? er det mellem 2 Verdenskrig og 1 Verdenskrig? Hvornår starter denne periode helt præcis? Faglige mål : Når der står at man skal andvende en analystisk /metodisk ... -
Analyse af tekst til eksamen
ForumindlægJeg skal til eksamen i old, og jeg har desværre haft den mest ringe lærer. Han har ikke fortalt os noget som helst omkring eksamen for det første. Det har jeg så selv fundet ud af nu. Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan man skal analyserer en tekst (disposition), samt nogle vigtigte hovedb... -
Tidligere årskarakteres betydning for fremtidige årskaraktere?
ForumindlægHej alle. Mit spørgsmål er hvor om/hvor meger en tidligere årskarakter betyder for årskarakteren næste år. Jeg går på STX, og har lige afsluttet 2.g med fuldt pensum. Jeg fik dog 00 i årskarakter i både engelsk, dansk og historie (dvs. nogle skriftlige og nogle mundtlige), som jeg har på A. Jeg ... -
løs ligningen f(x)=0 ved hjælp af figuren
Forumindlæghej alle i kloge matematikere. jeg sidder med denne opgave som jeg er gået helt fast i. jeg har læst og læst i pensum, men jeg syntes ikke jeg kan finde noget der hjælper mig videre, opgaven er som vist i billedet... har jeg ret hvis jeg mener at den første del af opgaven f(x)=0 er de to skæ... -
Analytisk plangeometri
Forumindlægopgaven lyder..... vælg koordinatsystemer hvor D = (0,0). Dernæst lad F = (6,1/2) og lad E være punktet midt i mellem D og F. find Es koordinater i dette koordinatsystem. jeg forstår intet af spørgsmålet, jeg ved ikke hvordan jeg skal lave den. Min lærer er en ny underviser, han kører undervis...
