Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 7101 til 7120 af 25374
-
Ideer til SSO
ForumindlægHej alle :) jeg skal til at skrive SSO i historie B. Jeg har så valgt at skrive om kvindens rolle i mellemøsten. Vil så bare lige spørge om i har nogle underemner?? Ps. jeg kommer til at skrive om, hvordan de har udviklet sig gennem tiden :) Indtil videre har jeg kun tænkt på ... -
AT - Katastrofen
ForumindlægHej Alle. Emnet for AT er offentliggjort og det er "Katastrofer" (Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle.) Jeg tænker lidt på Titanic, måske med filosofi (etik?) og historie (fra et samfundsmæssigt syn), hvor man ser på klasseopdelingen. Men je... -
Anbefaling af bog
ForumindlægHej Jeg skal læse én af følgende bøger inden 1.maj - hvilke kan anbefales? Skou-Hansen: De nøgne træer Villy Sørensen: Sære historier Leif Panduro: De uanstændige Klaus Rifbjerg: Anna (jeg) Anna Jette Drewsen: Hvad tænkte egentlig Arendse -
Cubakrisen?
ForumindlægHeysa, jeg skal skrive 3.g opgaven i historie om Cubakrisen, men jeg været på 3 biblioteker og har kun fundet to små bøger som jeg ikke kan bruge til noget. jeg forstår det ikke for der er så mange der har skrevet om dette emne, men jeg kan dog ikke finde nogle bøger, nogle som har nogle ideer? -
Motivation???
ForumindlægEr det muligt at blive motiveret til at læse historie?? Glemmer det med det samme, når jeg har læst en sætning. Må sidde og læse det 3, 4 gange før det bliver fanget og ryger videre i systemet.. :S Nogen der har nogle gode råd mon?? -
Hjælp til valg af emne
ForumindlægVed godt at det er svært lige at give et svar på, men jeg har virkelig brug for noget inspiration til et emne til min SRP. Jeg skriver i samfundsfag og historie, men har ret svært ved at finde noget der lige har interesse. Håber nogen kan hjælpe mig selvom det er et ret bredt spørgsmål:) -
Romerigets fald
ForumindlægJeg har brug for en smule hjælp/vejledning. Er i gang med at skrive dansk-historie opgave i 2.g og har valgt at skrive om romerrigest fald. Jeg mangler lidt et redegørende spørgsmål, men kan ikke rigtig komme på et godt et. Er der nogen der vil være sød at komme med nogle gode idéer? Så ville d... -
AT-underemne
ForumindlægHej. Er der nogle, der har nogen ideer til, hvad man kan skrive om i AT-synopsen, når overemnet hedder "Fremtiden...(bla.bla.bla.)" Jeg går på en samfundsfaglig linje, og ville helst skrive i samf/historie, men er i tvivl om, hvilket underemne man kan skrive om... Hvis der er nogle, ... -
SRP kildekritisk analyse af Euklids overleveringer
ForumindlægHej. Jeg sidder lige nu med mit SRP. Skriver i matematik og historie, og jeg skal lave en kildekritisk analyse af troværdigheden af Euklids overleveringer. Der er ikke tale om specifikke tekster, men jeg skal mere generelt gå ind og vurdere, hvordan troværdigheden er, og hvilke problemer, der kan... -
I Danmark er jeg født 1850
ForumindlægHejsa, er der måske nogle derude som kan hjælpe mig med noget dansk? Jeg skal læse digtet i Danmark er jeg født skrevet af Hc andersen 1850 og besvare disse 3 spørgsmål 1) Giv eksempler på, hvordan H. C. Andersen beskriver den danske nationale identitet: • Landskabet • Sproget ... -
Arbejde med Herman Bang Indenfor DHO?
ForumindlægGodaften! Jeg skal til at lave DHO, og jeg har om Det moderne Danmarks opståen 1849-1913. Jeg vil gerne skrive om provinsen, og jeg kunne forestille mig, at jeg kunne arbejde med Herman Bang - Ved vejen. Hvordan lyder det, og har i nogle forslag til, hvordan det kunne kobles til historie eller b... -
Angående gennemsnit - STX
ForumindlægHej søde folk Jeg har fået mine karaktere fra de skriflitge eksamner og mit gennemsnit ligger på 4,5. Jeg mangler 2 eksamner og er bange for, at jeg ikke består :I det ene er en fremlæggelse (AT) og gælder for 2 karaktere og det andet er historie A - har 7 i årskarakterer.. -
Elsk din næste!
ForumindlægJa gør det, og hjælp mig! Jeg er simpelthen i den største knibe, og kan simpelthen ikke overskue dette, jeg håber at der er en god sjæl derude som har mod på at hjælpe mig! : På forhånd tak! Starten på ”About a boy” af Nick Hornby er simpelthen så godt udtænkt. Han udfylder et spørgeskema fra et ... -
mundlig matematik
Forumindlæger der nogen som har gode tip i baglommen fra erfaringerne i folkeskolens afgangsprøve i matematik+fysik/kemi mundtlig???? -
Or eller Nor? 8-tal?
ForumindlægDon, who is a fine and healthy young boy, in the age of 13, asked his mother to explain further and in details what “mutual respect” means. These days he is working on exactly that topic at the school and he is forced to do some kind of rapport in order to finish up an approaching presentation fo... -
Ånden i glasset.
ForumindlægHej. Er der nogen, der har erfaringer med "spillet" ånden i glasset? Vi snakkede om det i klassen i dag. Nogen, der har oplevet noget eller ved, hvordan man "spiller" det? -
kort oversættelse - igen
Forumindlægstadig uden min gramma-bog :-/ Men here we go: Der hilflose Knabe, von Bertolt Brecht, handler om en mand der møder en dreng der sidder og tuder. Drengen havde to 10-Pfennig mønter som han skulle have brugt til at tage i biografen, men en anden dreng har stjålet den ene. Manden spørger ham om ha... -
Brev kilde
ForumindlægHej er der en der kan hjælpe mig med at besvare de her spørgsmål. Jeg har prøvet at svare på det, men ved ikke om det er godt nok. Og er det rigtigt det jeg har lavet? - Hvilken type kilde? Førstehåndskilde - Hvilken historisk baggrund/kontekst er den skrevet i? Da Cubakrisen foregik. (Cubak... -
Case: fur - eksamen 2009
ForumindlægJeg ville lige oprette en lille debat hvor alle os der har om casen fur kan diskutere den. -
Emne valg! (har virkelig brug for hjælp)
ForumindlægHey!Jeg står i et meget svært valg, kan simpelthen ikke bestemme mig for hvad for et emne jeg skal skrive om i SSO i historie eller samfundsfag.Har tænkt på noget med den økonomiske overgang i Kina. Men vil meget gerne kunne skrive om et anderledes politisk eller økonomisk emne!Har I ikke nogle g...
