Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 7861 til 7880 af 176851
-
Kemi reaktion
ForumindlægJeg har et spørgsmål om kemi, som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med. Jeg mindes at jeg på mit studie på DTU, lavede et forsøg i kemi hvor man blandede 2 væsker som delvis reagerede med hinanden.Ved at gøre dette opstod en mælkehvid væske der efterfølgende skiftede til en transperant (... -
Hævet og sænket skrift på word?
ForumindlægJeg kan pludselig ikke bruge ^ til at hæve skriften i word ligninger. Hvad kan det skyldes? Det er sket fra den ene dag til anden, uden jeg bevidst har gjort noget? Og nu jeg er i gang, er der så også en hurtig genvej til at lave sænket skrift i word ligninger? Den med Ctrl og = eller + hæver/s... -
Dansk 10.kl. terminsprøve skriftlig
ForumindlægJeg skriver angående en dansk terminsprøve skriftlig, som jeg skal op i på fredag. Er der nogen, der kan sige mig, hvordan det foregår? Kan jeg forbedrede mig? Hvad skal jeg helt præcist op i? På forhånd tak. God weekend. -
Skriftlig fremstilling - Dansk - forberedelse
ForumindlægHey! Vi har terminsprøver hele den næste uge på min skole. Nogle der har nogle ideer eller gode råd til hvordan man kan forberede sig på dansk skriftlig fremstilling?? -
nedbrydning a B-vitamin - aktiverings energi
ForumindlægOpgave stammer fra eksamenssættet Maj 2005 opgave 3 d)man skal bestemme aktiveringsenergien for nedbrydning af B1-vitamin.her er sættet: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/kemihnst-2005-10-3.pdf på forhånd tak -
Eksamen!
ForumindlægHej :-) Min dansk eksamen foregår sådan at jeg skal vælge en roman, novelle- eller digtsamling (dansk litteratur eller udlandsk oversat til dansk, efter 1945), som skal være et skønlitterært, fiktivt værk af en vis litterær lødighed. Derefter skal jeg tage notater til og analyserer. Så til prøven... -
Eksamen - Hjælp!!
ForumindlægHej allesammen, vi er to piger, der snart skal op til eksamen kristendomskundskab. Vi har trukket emnet ritualer, så det er jo et kæmpe stort emne. Vi fandt frem til at vi ønsker at sammenligne to forskellige religioner - Kristendommen og Buddhismen. Her har vi bl.a. valgt at undersøge, hvad ritu... -
ER DET RENT VOLAPYK!? AT 10 eksamen
ForumindlægEr det som står herunder til at forstå, eller rent vola? -Kan ikke selv afgøre det da jeg har skrevet sætningerne om 10000 gange nu. I samfundsfag er der lavet en teori om hvordan indvandre integrere sig i, eksempelvis det danske samfund (ungdomssociologi s. 226). Integration: En sammensmeltni... -
Spiselig kemi.
ForumindlægHej, er der nogle der ved noget om spiselig kemi og alle disse underemner: o Fedtstoffer o Kulhydrater o Proteiner o Tilsætningsstoffer o Vitaminer og mineraler Tak på forhånd ;-) -
Matematik B hhx eksamen 2011
ForumindlægJeg sidder stadig og spekulerer hvorledes opgave 6 med hjælpemidler del b regnes. Nogle der kan hjælpe? :-) http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF11/110523%20hhx111MATB23052011F55D.ashx -
Mundtlig matematik A STX råd og spørgsmål
ForumindlægHej alle, jeg sidder og forbereder mig på de forskellige oplæg til min mundtlige matematik eksamen på A niveau. Derfor er det ret relevant for mig at vide hvor lang tid jeg selv har til at tale, og generelt hvordan eksaminationen kommer til at foregå. Hvis der er nogen der kan svare på dette, og ... -
Redegør og gennemgå mat eksamen mundtlig
ForumindlægHej, Jeg er ved at læse op til eksamen og ønsker derfor hjælp. Jeg har to spørgsmål som jeg skal besvare hvor det ene lyder på følegnde: "Redegør regneforskrift og graf, for en lineær funktion." og på det andet spørgsmål står der følegnde: "Gennemgå regneforskrift og graf for ... -
Kom ind på beviset for formlerne til at bestemme a og b
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og er i gang med at besvare nogle eksamensspørgsmål i matematik. Jeg er nu kommet til et spørgsmål, hvor jeg er gået lidt i stå. Som det fremgår i overskriften, skal jeg: Kom ind på beviset for formlerne til at bestemme a og b. Jeg har formlerne til at bestemme a o... -
FSA Skriftlig Fremstilling Maj 2012
ForumindlægHej ! Hvad syntes i om emnerne i FSA Skriftlig Fremstilling Maj 2012? Hvilke emne/genre valgte du? -
Historie Eksam Atompolitik
ForumindlægHej Jeg ha lige fået trukket Atompolitik Bilage: Den kolde krig: Winston Churchills jerntæppetale, mart 1946 Telegram fra den sovjetiske ambassadør i USA, Nikolai Novikov til Sovjetunionens udenrigsminister Molotov Telegram fra den amerikanske diplomat George Kenn... -
Kemi Opgave
ForumindlægDette ser ud til at være en meget nem kemi opgave, men lige nu ligner det noget vrøvl for mig ! :S Hvad er [ Ba2+ ] og [ Cl - ] i 0,15 M BaCl2 `?? På forhånd tak ! : ) -
Eksamen
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal snart til den mundtlige eksame, og jeg har desværre trukket det forbydelsesområde jeg helst ikke ønskede... Jeg trak forholdet mellem den unge og den ældre generation. Vores opgivet tekster/sange/malerier gennem skoleåret ser sådan ud: Tv2/Steffen Brandt: Ræven og Rønne... -
Atomets opbygning og kemiske bindinger eksamen
ForumindlægHej Jeg skal snart op i Fysik/Kemi eksamen ( 10. klasse) En af emnerne er: Atomets opbygning og kemiske bindinger Nogle der har nogle ideer til hvad for nogle forsøg jeg kan lave(og hvorfor de ville være gode ) og måske ideer ti en dispositon. på forhånd tak :D -
Bevis regneregel ln(a^x)=x*lna
Forumindlæghej, hvordan beviser man regnereglen ln(ax)=x*lna ? -
neutralisere -Kemi
ForumindlægHejsa. Sidder lige og træner noget kemi. Har lige et spørgsmål: Hvor mange mL 0,100 M NaOH skal der anvendes for at neutralisere 48,0 mL 0,150 M HCl? Facit er: 72,0 ml. Men hvordan kommer jeg frem til det resultat? Håber i vil hjælpe. :)
