Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 7901 til 7920 af 25374
-
Hjælp til Dannelsesrejse
ForumindlægJeg har valgt at skrive om dannelsesrejser i fagene Dansk A og Historie A. Jeg vil tage udgangspunkt i H.C. Andersens bog " en digters bazar". Jeg er dog lidt på bar bund til hvordan jeg skal få den historiske del med ind i det, nogle der har nogle forslag til litteratur jeg kunne bruge... -
Erfaring med AT-eksamen? Den bedste forberedelse?
ForumindlægHej, Jeg er meget forvirret mht. AT-eksamen i forhold til hvad der lægges vægt på osv., når jeg hører fra kammerater, der har været oppe, og det gør mig videre forvirret, når jeg skal til at læse op. Nogle siger, at det er 50/50 med det faglige og metoder, andre siger, at det er metoderne, der læ... -
Oplysningstiden!!!!
ForumindlægHej jeg er i gang med dansk-historie og mit emne er: Oprøret mod autoriteterne i oplysningstiden. (Vinklet filosofisk) Problemformuleringen er indtil videre: Hvordan var datidens samfund i forhold til det bestående samfund? Hvad bestod de nye tanker om autoriteterne af? Hvad er oprøret imod og ... -
hjælp til augustoprøret
ForumindlægHej jeg skal i gang med DHO opgave, og har valgt at skrive i faget historie. Mit emne er augustoprøret. Har ikke så lang tid, så er lidt under pres, med hensyn til at finde en god kilde. Jeg skal skrive en problemformulering, ud fra en kilde hvor jeg kan finde svarene i kilden jeg vælger. Nog... -
En oversættelse
ForumindlægEr der en vil hjælpe med at finde fejl i oversættelsen? ^^ Bob bliver inviteret på middag hos Nikita og Marco. Bob kan godt lide maden. Han siger den er fantatisk. Efter middagen vil Marco vide noget om Nikitas barndom. Nikita ved godt, at Bob ikke ved noget om hendes barndom og bliver sur på Mar... -
SRP HJÆLP - kildekritik af "Twelve Years a Slave"
ForumindlægHej derude :) Jeg er i gang med at skrive SRP om filmen og beretningen "Twelve Years a Slave". Jeg sidder dog lidt fast i min historie analyse, da jeg skal sammenligne filmen med udvalgte dele af bogen fra 1853, hvor jeg herunder skal lave kildekritik. Har præsenteret bogen kildekritis... -
Middelalderen
ForumindlægHey :- )Jeg sidder og har historie eksamen i morgen, men der er noget jeg har svært ved.Jeg har brug for en form for tidslinje. Hvem sad på magten i vestromerske rige, efter delingen af romerriget fandt sted?Dertil, så ved jeg germannerne hærgede vestromerske rige og fik magten. Hvem blev så kejs... -
Hvad kan man ellers komme ind på? :)
ForumindlægHej allesammen! Vi skal vælge et "Bundesland" i klassen, og fremlægge om det. Jeg har så valgt Brandenburg, og opgaven er netop at prøve at reklamere for sit Bundesland. Derfor er det jo oplagt at man kommer ind på ting som: Serværdigheder, kultur, klima.. Men hvad ellers? Hvad ... -
Valg af emne - srp
ForumindlægHejsa Jeg har egentlig valgt mine SRP fag i Historie og Samfundsfag. Dog vil jeg meget gerne skrive omkring noget IP-teori, her især konsturktivisme og sikkerhedsliggørelse, hvor jeg tydeligt forbinder de to førnævnte fag. Mit problem er jeg helst ikke vil arbejde med Ukraine-krigen, eller noget... -
tværfaglighed
ForumindlægTværfaglighed i gymnasiet kan jeg ikke lige få overblik over. Hvordan kan historie og biologi kombineres ? eller biologi og dansk ? Den kan jeg ikke lige knække......nogle indput ? -
at være dansk?!
Forumindlæghej jeg skal lave en historie opgave som skal handle om danskhed. ville gerne havde lidt hjælp til "hvad det vil sige at være dansk?" og hvad det gør en til dansker?! ville blive rigtig glad hvis der var nogle der kunne hjælpe lidt (: -
George Orwell / 1984
ForumindlægKan man bruge romanen "1984" i historie, hvor man analysere og laver kildekritik ud fra bogen, da bogen handler om overvågning. Og så kan man perspektivere til i dag og sammenligne med hans teorier? Er det muligt? -
Hvad ville give denne her i karakter
ForumindlægDer blev i onsdags kl 10:08 anholdt en mand, som anses for at være en spritbilist. Politiet oplyser at der ikke er nogen der har kommet til skade. Men der vil være nogle skader der skal betales. Susanne Ariellesen ... -
pleeeezz
Forumindlæghej Håber der nogen der har tid til at rette min stil, den skal afleveres på mandag. på forhånd tak! Måneskin Der var engang en gammel dronning, som var meget grim og gammel. Dronningen havde ikke nogle børn. Hendes højeste ønske var at få et barn, som var så smuk, at man ikke kan se hende i ansi... -
hjælp
Forumindlæghej Håber der nogen der har tid til at rette min stil, den skal afleveres på mandag. på forhånd tak! Måneskin Der var engang en gammel dronning, som var meget grim og gammel. Dronningen havde ikke nogle børn. Hendes højeste ønske var at få et barn, som var så smuk, at man ikke kan se hende i ansi... -
hjælp mig
ForumindlægHEJ Er du nogen der vil hurtig kigge min stil igennem. plzz. på forhånd tak!!! Måneskin Der var engang en gammel dronning, som var meget grim og gammel. Dronningen havde ikke nogle børn. Hendes højeste ønske var at få et barn, som var så smuk, at man ikke kan se hende i ansigtet. Engang var det e... -
dansk
Forumindlæghej Er der nogen der vil kigge min stil igennem. jeg vil virklige sætte et stort pris på det. pleez. på forhånd tak. Måneskin Der var engang en gammel dronning, som var meget grim og gammel. Dronningen havde ikke nogle børn. Hendes højeste ønske var at få et barn, som var så smuk, at man ikke kan... -
Franskstil, hjælp (haster) :-)!!
ForumindlægHej folkens!! Jeg skal aflevere fransktil her på torsdag d. 6 maj. Jeg er ikke særlig god til fransk, og har derfor delvist brugt mit eget sprog, og delvist brugt google translate. Jeg håber virkelig, at i kan hjælpe mig :-) - Det første i ser, er min danske skabelon, og nedenunder er fransk del... -
FRANSKSTIL: HJÆLP, det haster :)!!
ForumindlægFranskstil, hjælp (haster) :-)!! For et øjeblik siden af Jamennej - Niveau: B-niveau | Rediger (Du kan redigere i endnu 9 min) Hej folkens!! Jeg skal aflevere fransktil her på torsdag d. 6 maj. Jeg er ikke særlig god til fransk, og har derfor delvist brugt mit eget sprog, og delvist brugt googl... -
Digt :(
ForumindlægSidder og hygger mig med en Analyse og fortolkning af Malinowskis digt De fremmedgjorte.. Hvis nogen har noget de gerne vil dele med mig af erfaingen vil jeg være glad (eksamen 2002).Det jeg nu mest savner er en forklaring af ordet smørrebrødssedler... Står ingen forklaring i min ordbog... Ville ...
