Søgning på: biologi pensum. Resultater: 8021 til 8040 af 11183
-
Lineære Afbildninger
ForumindlægJeg skal op i lineære afbildninger og har ikke rigtig nogen ide om hvad det er. Kan i sætte mig ind i hvad det går ud på eller henvise mig til et sted det står godt forklaret? -
Forsæbningsreaktion mellem acetylsalicylsyre og NaOH - korrekt forstået?
ForumindlægHej, jeg har opskrevet følgende som min forsæbningsreaktion mellem acetylsalicylsyre og NaOH: Jeg er en smule i tvivl om, hvad forsæbning dækker over. Jeg antager, at det svarer til en basisk hydrolyse - men burde der så ikke være en spaltning af et organisk stof + optagelse af en hydroxygrup... -
Uretfærdig Karakter/For Streng Bedømmelse
ForumindlægHej :) Jeg har haft Engelsk B på HF som fjernstuderende og jeg har lige været oppe til den mundtlige eksamen. Jeg fik 10. Selvom jeg føler at jeg havde en del problemer med temaet, gjorde jeg det alligevel rigtig godt og jeg er sikker på at jeg kom omkring de rigtige ting. Samtidig er min behe... -
ATP - Krebscyklus - Figur
ForumindlægHej! Har trukket kost og motion til 24 timers bioB-eksamens forberedelse, og ét af bilagende er den vedhæftede figur. Der står ikke noget om figuren, men kan ræsonnere mig frem til at det handler om glukoses omsætning i cellerne. Er der nogen der præcist kan fortælle mig hvad processen hedder, så... -
Om fysik på uni (Aalborg)
ForumindlægHej, Da jeg måske skal starte på fysikstudiet på Aalborg universitet, vil jeg gerne høre, om der er nogen, der kan fortælle mig lidt om, hvordan det er at læse fysik. Især hvis der er nogen, der går/har gået på aau. Fx hvor tit der er timer, hvor meget skal der læses, hvor meget man skal arbejd... -
Koordinatsæt til vektoren DA
ForumindlægKan ikke finde ud af denne opgave, håber nogen kan hjælpe! :) -
Studieskift fra medicin til andet studium
ForumindlægHej. Jeg er færdig på 1. år af medicinstudiet i Århus og har bestået alle mine eksaminer. Det var min plan, at jeg ville tage det første år for derefter at vurdere, om jeg skulle læse videre. Jeg har besluttet at skifte til et andet studie. Jeg har tænkt på følgende uddannelser: DTU: ... -
At være gymnasielærer
ForumindlægAndre end mig der har overvejet at blive gymnasielærer? Jeg går stadigvæk i 1g, så meget kan ændre sig, men jeg hat altid gerne ville være lærer. Efter gymnasiet har jeg tænkt mig at tage et år som lærervikar på min gamle folkeskole, men jeg tror alligevel hellere jeg vil være gymnasielærer end f... -
Universitet
ForumindlægHej med jer! Jeg har et spørgsmål til hvordan det hele foregår på uni? Jeg ved man ikke har så meget klasseundervisning som på gym. Og at der ofte er nogle forelæsninger. Men vil det så sige at man selv læser derhjemme (eller på skolen for den sags skyld) og ikke får diskuteret med en lærer, hva... -
Banede vej for Darwins tænkning?
ForumindlægHej Alle sammen!! Jeg er igang med mit studieretningsprojekt i historie og biologi om Darwins evolutionsteori, og står i lidt af en nødsituation. Jeg står med spørgsmålet: Samfundsmæssig udvikling der banede vej for Darwins tænkning? Og ved mine vejlederer vil have mig til at nævne oplysningstide... -
Banede vej for Darwins tænkning?
ForumindlægHej Alle sammen!! Jeg er igang med mit studieretningsprojekt i historie og biologi om Darwins evolutionsteori, og står i lidt af en nødsituation. Jeg står med spørgsmålet: Samfundsmæssig udvikling der banede vej for Darwins tænkning? Og ved mine vejlederer vil have mig til at nævne oplysningstide... -
Banede vej for Darwins tænkning?
ForumindlægHej Alle sammen!! Jeg er igang med mit studieretningsprojekt i historie og biologi om Darwins evolutionsteori, og står i lidt af en nødsituation. Jeg står med spørgsmålet: Samfundsmæssig udvikling der banede vej for Darwins tænkning? Og ved mine vejlederer vil have mig til at nævne oplysningstide... -
NOTATER
ForumindlægHejsa alle sammen!Jeg skal snart til skriftlig årsprøve i biologi (2.g), og ville høre om nogle har nogle gode notater omkring fysiologi og biokemi (i det hele taget noget). Jeg fatter fx ikke ret meget af ATP-regnskab og citroncyrecyklus...På forhånd takHilsen Louise -
Hjælp mig!!!!!!
ForumindlægHjælp mig! Vi har enggang i en biologi time lavet et forsøg hvor vi slog en fisk ihjel og skar den op. Altså var den "ny-død" da vi dissekerede den. Da vi fandt blandt de mange indvolde fandt fiskens hjerte så vi at det stadig slog. Hvorfor?Er det fordi der stadig er ilt i blodet så der... -
tvetydighed? Adaption? Selektion? fitness?
ForumindlægHej allesammen Jeg skriver opgave om evolutionsteorien i historie og biologi, men er meget forvirret. For i naturhistoriske bøger, står der at adaption og selektion, er to vidt forskellige udviklingsretninger i artsdannelsen. I et biologileksikon står der at selektion hører under adaption. Om fit... -
AT - Kommunikation
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal til vejledning på torsdag omkring AT med kommunikation som hovedemnet. Jeg har valgt Biologi B og psykologi C med emnet: langvarig stress og dets kommunikation med kroppen, der er bare det problem at jeg ikke kan komme på nogle spørgsmål som kan sammenflettes mellem de... -
Tjernobyl ulykken
ForumindlægHej alle. Jeg skriver i dette års AT-eksamen om Tjernobyl ulykken i fagene Historie og Biologi. Til "historiedelen" mangler jeg ikke noget, men der skulle ikke side nogle personer, som vidste om der fandtes nogle journaler/rapport osv. fra undersøgelser af betydningen/konsekvener elle... -
Må man nøjes med at lave referat af forsøg?
ForumindlægHar valgt biologi som ét af mine fag til AT, og skal derfor havde et forsøg med. Kan ikke selv nå at lave et forsøg, så skal finde et jeg kan bruge. Skal jeg finde et forsøg som er blevet publiceret eller må jeg godt nøjes med at skrive et kort referat af hvad de gjorde i forsøget og hvad result... -
Glutamat
ForumindlægHej vi er en gruppe på skolen der laver en opgave hvor vi skal undersøge transmitterstoffet glutamat det er næsten umuligt at finde noget om det på nettet, så er der nogen der evt ved noget om glutamat og om hvordan det sætter sig på NMDA-recepotoren. (dette har også meget med biologi at gøre)... -
HJÆLP TIL DOPING!!!!!!
ForumindlægJeg er ved at skrive 3.g SRP, og jeg skriver i fagene Biologi - idræt. Jeg vil høre om i kan hjælpe mig med at besvare disse spørgsmål. Fremtidsperspektiverne for doping? - Hvordan tror i doping vil blive brugt i fremtiden? Vil doping ødelægge sportsverden?
