Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 8121 til 8140 af 119568
  • Samf a eksamen stx mundtlig

    Forumindlæg
    Jeg har trukket mine bilag til min 24 timers eksamen i Samf a og har brug for hjælp til problemformulering og problemstillinger. Mit overordnede emne er ideologi og politik samt valg og vælgeradfærd Mine bilag hedder: Folketingsvalget 2011 og meningsmålinger fra d. 31 maj 2012 Venstrefløjen...
  • Var du til STX eksamen i tysk A 2009?

    Forumindlæg
    Så vil jeg blive meget glad hvis du vil sende mig din opgave, eller fortælle hvad emnet gik ud på. Jeg har ikke kunne finde opgaven nogen steder, og kunne godt bruge lidt inspiration. :) Håber nogen vil hjælpe.
  • 1.g Fysik STX eksamen - Fremgangsmåde?

    Forumindlæg
    Hej allesammen.. Nu er det sådan, at jeg om lidt over en uges tid skal til fysikeksamen, hvor jeg 24 timer før får forberedelsestid til at lave et oplæg. Men inden da er det lige lidt, der skal læses op på. Men mit spørgsmål er: Hvordan læser man op til fysik på den måde? Skal jeg forberede oplæ...
  • HJÆLP MUNDTLIG FYSIK C EKSAMEN STX HASTER!!!

    Forumindlæg
    Hey SP Her om en uge skal jeg op i fysik C mundtlig eksamen. Jeg skal derfor sørge for at få forberedt mig på de spørgsmål vores lærer har udleveret til min klasse ved at lave en disposition til hvert spørgsmål. Problemet er, at min lærer fortæller at der ikke ønskes at man kigger for meget på s...
  • Engelsk STX A eksamenssæt 2010

    Forumindlæg
    Hej :) Er der nogle der ligger inde med engelsk eksamenssættet 2010?? Eller blot kan beskrive hvad de handler om? På forhånd tak
  • Eksempel på disposition til historie eksamen stx

    Forumindlæg
    Hejsa . Jeg er så heldig at skal op til historie eksamen i morgen - og kunne derfor godt tænke mig at høre, om nogen af jer evt. har en disposition liggende (bare så jeg har en ide om, hvordan den ser ud) ?
  • Fysik c-niveau STX -eksamen

    Forumindlæg
    Hej, Er der 24 timers forberedelse til fysik c-niveau eksemen? Eller trækker man et spørgsmål og skal fremlægge med det samme? Tak.
  • Bevis b

    Forumindlæg
    Bevis for b: bevis med egne ord, at koefficienten til x i et andengradspolynomium er hældningen på tangenten i x=0. Har kun en svag ide om hvordan jeg skal bevise det.... Har egentlig kun brug for hjælp til et bevis. det med egne ord osv. laver jeg selv.
  • hjælp Jeg er gået i stå --> matematik aflevering

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til denne opgave, som jeg har lagt et billede af. Jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg skal regne det ud. Tak på forhånd
  • Matematik integral og opgaver med cas-værktøj

    Forumindlæg
    En person bruger medicin mod allergi. I en model for kroppens optagelse af medicinen regner man med, at medicinkoncentrationen i blodet er givet ved f(t)=12-4*ln(t2-4t+6) Bestem det tidsinterval, hvor koncentrationen er over 8,0 milligram pr liter Jeg vil løse den ved at sætte f(t)>8 Wordm...
  • Reducering af (2a + b)^2 – b(4a + b)

    Forumindlæg
    hej alle venner! Er der nogen, som kan hjælpe mig med denne reduceringsopgave (2a + b)^2 – b(4a + b) ? Kender svaret (det er 4a^2) men kan ikke komme frem til det håber meget der er en som vil hjælpe!!! Tak!
  • Hej. Jeg sidder med en matematik aflevering, som jeg gerne vil have hjælp med..

    Forumindlæg
  • Noter til Agatons- og Alkibiades tale.. Fra Platons Symposion+5. sang i Odysseen!!

    Forumindlæg
    Jeg kunne rigtig godt bruge nogle gode noter til disse to taler, skal op meget snart, så det ville være en kæmpe hjælp!!Kunne også rigtig meget godt bruge nogle noter til 5. sang i Homers Odysse.På forhånd mange gange tak..!!
  • Kan jeg færdiggøre min STX hjemmefra?

    Forumindlæg
    Hej med jer. Først og fremmest vil jeg sige tak for at tage tiden til at læse mit indlæg her på siden. Det betyder meget. Jeg skal i 3.g på mit gymnasie efter sommerferien, og jeg vil simpelthen ikke starte igen. Min gymnasietid har indtil videre været ekstremt udfordrende socialt, og tanken om ...
  • Opgave b

    Forumindlæg
    Hvilken formel skal jeg bruge til opg b??
  • hjælp til skriftlig b

    Forumindlæg
    hej er igang med en opgave fra sættet 2005 ophgave 3 jeg skal forklare pHs betydning Sweetenzymers funktion ud fra en graf. jeg har nogenlunde styr på graf 2 men den første med aktivitetn kan jeg ikke rigtig forstå? link http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/biohn-2005-6-1....
  • Find faresymboler + noter R og S- sætninger

    Forumindlæg
    Hej med jer.. hvordan finder man faresymboler, samt R og S-sætninger?
  • b i et andengradspolynomium

    Forumindlæg
    Hej igen - det er lige gået op for mig at jeg egentlig ikke har 100 % styr på hvad b i et andengradspolynomium er defineret ved. Noget med parallelforskydning rundt i koordinatsystemet - men præcist? Og hvordan viser man det?
  • tilbydning af mat c og b lektier hjælp i hele uge 24

    Forumindlæg
    hej alle jer som vil fin pusse jeres mat lige før eksamen. Har overstået eksamen i matematik B, så tilbyder lektier hjælp i den uge der kommer nu til en ret fornuftig pris. Det vil forgå i Århus. mail mig på [email protected]
  • eksponentielle sammenhængForklar den eksponentielle sammenhæng y=b·a^x. Du skal bl.a. komme ind på halverings-/fordoblingskonstant.

    Forumindlæg
    Forklar den eksponentielle sammenhæng y=b·a^x. Du skal bl.a. komme ind på halverings-/fordoblingskonstant. n nogle der kan hjælpe?