Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 8141 til 8160 af 14598
-
bæredygtig udvikling
Forumindlæghvd kunne vi gøre bedre, for at få en bæredygtig udvikling ? nogle forlag, håber i har for er virkelig løbet tør for ideer -
Opgave 4.059
ForumindlægGod aften :)Jeg vil spørge pænt om der er nogle der gider at hjælpe mig frem til en løsning af denne opgavei et koordinatsystem i planen er en kurve givet ved parameterfremstillingen(x,y) = (t^3 - 4t, t)En linje m har ligningen y= 1/5xa. beregn koordinatsættet til hvert af de punkter, hvori banek... -
"Pensum"
ForumindlægHej,Jeg vil lige høre, om i kunne komme med nogle emner jeg bør øve mig specialet på til eksamen. Altså nogle opgavetyper der specialet kommer til en årsprøve...Bjarke -
Denne sætning
ForumindlægHej jeg har følgende sætning: "is highly correlated with tropical sea surface temperature, reflecting well-documented climate signals, including multidecadal oscillations in the North Atlantic and North Pacific, and global warming." Som jeg har fået til: Det er meget koordineret med tr... -
en lille rettelse
Forumindlæghey..Er der ikke nogen der lige vil hjælpe mig med at rette en lille halv sides brev som står på engelsk..??Så vil jeg være så glad?? -
Aristoteles tragedie
ForumindlægHey vi har opgivet Ødipus til old-eks, og derfor vil det være relevant at komme ind på Aristoteles tragediemodel. Er der nogen herinde, som har en detaljeret og god måde at forklare den på, helst med de rigtige fagtermer, tAK! :) -
Rusuge
ForumindlægHowdyEt spørgsmål til de, der læser/har læst på videregående:Er rusugen noget opreklameret pjat, eller er det virkelig værd at deltage i?Det er vel forskelligt fra uddannelse til uddannelse, hvordan det foregår? -
Til alle 3.g'ere!!
ForumindlægHmm.. hader eksamener!! Men til alle 3.g'ere så kan vi se det lyse i, at det hele snart udmunder i en hue :) Held og lykke i eksamenstiden... -
Oversættelse
ForumindlægKan nogen oversætte følgende til dansk: "Erzähl von Marthas Leben vor dem Tod ihres Mannes: - Dresden - Die Flucht ins Rheinland - Das Trinken ihres Mannes"? -
Forfatterkommentar
ForumindlægHvad er en forfatterkommentar? Giv et eksempel! På forhånd tak :-) -
dialog med læren under eksiminationen
ForumindlægHej :)JEg sidder her og er igang med at forberede mundtlig matematik eksamen, og jeg synes virkelig det er SVÆRT..Der er nogle ting jeg er i tvivl om.. blandt andet er jeg meget usikker på hvad jeg skal vise/bevise på tavlen og hvad jeg "blot" skal vide og kunne snakke med min lære om u... -
AT om evolutionteori vs. skabelsesberetning?
ForumindlægHej Har lige nogle flere spørgsmål med hensyn til mit AT projekt omkring evolutionsteorien vs. skabelsesberetningen (biologi vs. religion). 1) Må man gerne lave lidt om på sin problemformulering, i forhold til den oprindelige, man skrev i synopsen? 2) Hvilke (stærke) argumenter kan man fremhæve t... -
Forskel om man er dreng eller pige..
ForumindlægHar en teori, som jeg vil høre om der er andre der bifalder!?Jeg synes nemlig jeg kan se en sammenhæng mellem visse fag, og så om man får højere karakter hvis man så er en pige eller en dreng.Tag fx et fag som psykologi. Her behøves en dreng ike sige ret meget før læreren giver ham en god årskara... -
Psykologisk eller evne
ForumindlægHej,Har lidt spørgsmål som jeg gerne vil bede jer svare på - da jeg vil mene at svarene vil varierer fra person til person, afhængig af deres egen situation, og mening:Spørgsmålet lyder:'Hvis en dreng/pige i fx Gymnasie/HTX whatever, ikke er så god til matematik, er det så psykologisk betinge... -
Jules Verne rejsen til månen metode??
ForumindlægHej:) Skal op til AT eksamen i morgen i dansk og fysik med rejsen til månen af JV og sidder og tænker på om der er nogle der ved hvilken metode han gør brug af? (hypotetisk deduktiv metode eller induktiv metode?) hans hypotese – at det er muligt at affyre et bemandet projektil til månen - ... -
hjælp til start af travlhed i december
Forumindlægskal skrive en rapotage om travlhed i december. Jeg kan slet ikke starte den hjælp:)!? -
sammenligning af de forskellige religions- indholde.
ForumindlægHejJeg ville høre, om der allerede er nogen som har siddet og sammenlignet de forskellige religioner??Fx menneskeopfattelse i jødedom, buddhisme, kristendom osv. Ligheder og uligheder mellem de forskellige religioner??Hvis det ikke er til stor besvær, så må I meget gerne sende dem til min mail. G... -
Dansk/Italiensk ordbog til computeren?
ForumindlægHej! Er der nogen der ved hvor man kan downloade et dansk-italiensk (og omvendt) ordbog til computeren, som jeg kan bruge ved skriftlig eksamen? Jeg håber virkelig der er en der kan hjælpe. På forhånd tak! VH Jonas -
kan ikke huske dem!!
Forumindlægder er blevet opgivet nogle tekster fra 1.g som jeg hverken har noter til eller selve teksten, og jeg kan faktisk heller ikke huske dem..kan jeg leve uden, eller har jeg et problem? -
det folkelige gennembrud
ForumindlæghejJeg bliver lidt stresset af at jeg kun har en halv sides computerskrevne notater om "det folkelige gennembrud" ergo...jeg har ikke særlig meget. Er der nogen der ligger inde med noter hertil?Jeg er desuden i tvivl om "præcis" hvilken periode det er, altså hvornår den strækk...
