Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 8201 til 8220 af 14099
-
HJÆÆLP Fotosyntese og Respiration
ForumindlægHJÆÆLP Eksamen i morgen! Jeg har brug for en der helt præcist kan fortælle mig om fotosyntese og respiration? Om hvad der sker, og hvornår og hvad respiration gør. Håber der er nogle der kan hjælpe mig :) På forhånd tak Mvh LC -
HF Matematik B karakter
ForumindlægJeg har en fuld HF som jeg færdiggjorde i sommeren 2010, hvori mit dumpede gennemsnit af Matematik B indgår(00 mundtligt/02 skriftligt). Efter at havde læst-, og valgt at stoppe på en videregående uddannelse hvor Mat B ikke var et krav, valgte jeg at tage faget om. Skal til eksamen her inden ... -
Hvordan opstod livet?
ForumindlægHej jeg har et lille problem, jeg vil gerne vide hvordan livet opstod. Jeg ved det er noget med nogle aminosyrer som klonede sig selv... mere ved jeg så ikkke.. hvis i kunne fortælle det sådan lidt kort fx på en 5-7 linjer ville jeg blive glad :) -
Ikke låse sit bevis og tage nogle fag om
ForumindlægKan man stadig bruge denne "metode", hvis man vil forbedre nogle karakterer, så man kan komme ind på drømmestudiet "Hvis du VIL tage et/ flere fag om, rækker du den mentale langfinger til dit gymnasium, og lader være med at komme til den/ de sidste eksaminer. (Og lader være med at... -
Hvor har i søgt ind? Spændt!
ForumindlægHejsa! Hvilken uddannelse har i søgt, og er i ligeså spændte som jeg selv!? :O -
Skriftlige karakterer...
ForumindlægDe skriftlige karakterer er blevet offentliggjort nu... For mit vedkommende er det blevet til: 6 i dansk 9 i engelsk 9 i matematik og 11 i tysk Så...trods dansk-karakteren er jeg ganske tilfreds...og overvældet over min tysk-karakter! Hvordan er det gået med i andre? -
Medicin..
ForumindlægHej, Jeg vil meget gerne ind på medicinstudiet når jeg er færdig med gymnasiet (afslutter pt. 2g.), men gik for et par dage siden sort til kemieksamen og fik 7, i modsætning til mine to tolvtaller i årskarakter (ny skala). Generelt har jeg rimelig høje karakterer (med undtagelse af tysk som jeg ... -
AT-stamceller
ForumindlægJeg har stadig ikke fået skrevet min problemformulering :S så ville høre om i havde nogle gode ideer? Jeg fik til min sidste vejledning at vide at jeg skulle læse en masse og ikke binde mig på et bestemt emne inden for stamceller. Nu er jeg bare endnu mere forvirret!! så nogle ideer til et godt e... -
Cellulær respiration
ForumindlægHeej! Jeg sidder med en opgave og har ekstremt brug for hjælp. Det er en slags mundtlig eksamen som vi skal op til, og en af de ting, som jeg skal snakke om, er, hvor i cellen respiration foregår og hvordan. Jeg har fundet ud af, at respiration hvis nok foregår i noget kaldet mitrokond... -
3.g - hvordan er det?
ForumindlægHer i 2.g har valgt ikke at arbejde. Dette gjorde jeg bl.a. pga. lektiemængden m.m. Men her efter sommerferien skal jeg jo så op i 3.g (regner jeg stærkt med), og da jeg godt kunne bruge lidt flere penge, kunne jeg godt tænke mig et job igen. Derfor vil jeg høre jer som går i 3.g nu (altså ikke ... -
pH værdi i vandet
Forumindlægsidder her med min naturfagsopgave og er gået i stå. vi har haft et forsøg i klassen hvor vi skulle puste i et glas vand. først skulle vi målen pH i vandet som var 7 og så puste i 1min. måle igen og der var den 7,5. så skulle vi puste i et minut igen og så kom pH ned på 7 igen. og spørgsm... -
I er alle kloge
Forumindlæg--||-- -
ikke bestået? - bestået?
ForumindlægHey Venner! Jeg ville høre hvad der skete hvis man ikke bestod? Alts¨hvis jeg nu er dumpet til eksamerne, for jeg så ikke huen?? Eller hvaD?? Jeg er ret i tvivl. please hjælp. Hvis man ikke er bestået og dumpet kommer man så ikke til translokationen?? etc.. -
Videnskabsteori
ForumindlægHey derude Hvad er forskellen på den klassiske positivisme formuleret af Comte og den logiske (ny)positivisme, som startede i Wienerkredsen? -
udenadslære
ForumindlægMener at have læst et eller andet sted herinde, hvor der var nogle fag, der krævede mere udenadslære end andre. Nogen der lige vil forklare det nærmere? (: -
NaBH4 - tegne mekanismen
ForumindlægJeg har brug for hjælp til det her, tak: 2) Tegn mekanismen for Natriumborhydrids reduktion af ketoner i alkohol og spørgsmål 6) hvorledes laves deuteret 9-fluorenol, (C12H8)CHOD... Tak hvis I kan hjælpe! -
Læreruddannelsen- håber nogen kan hjælpe?
ForumindlægHej alle Jeg går nu i 2g, og efter 3g vil jeg gerne læse til lærer. Mine karakterer er meget fine i alle fag, undtagen i billedkunst, hvor jeg mindst skal have en karakter på 7, men desværre afsluttede jeg billedkunst med et 4 tal. Jeg vil gerne læse på Zahle UCC. Hvad skal jeg så gøre nu? - Har ... -
Afgangseksamen :)
ForumindlægJeg skal til mundlig afgangseksamen i Samfundsfag. Er der nogle bestemte - meget vigtigte ting jeg skal kunne, som er godt at ku? -
ATP
ForumindlægHvad er ATP? -
Studieretning
ForumindlægNår man vælger studieretning, gør man det så ud fra hvad man gerne vil bliver og uddannet sig som efter gymnasiet?
