Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 8221 til 8240 af 23765
  • Håber i kan hjælpe (Kemi redoxreaktion)

    Forumindlæg
    Hej jeg er blevet itvivl om hvordan jeg skal svar det her spørgsmål, håber der er nogen der kan hjælpe. 1) Opskriv reaktionen mellem Ag­+(aq) og Cu(s). Hvad bliver oxideret i denne reaktion? 2) Tildel oxidationstal til O og H i følgende forbindelser: O2, H2O, H2O2.
  • HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP

    Forumindlæg
    Hvor kan jeg finde noget om syrer og basers opbygning?? Kan desværre ikke finde noget om det i min bog? Er der nogen der kan fortælle lidt om det :/:/ Mange tak
  • Syrer

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har lige to forskellige spørgsmål mht. syrer. Hvorfor kan syrer lede strøm? Hvad er det, som gør at h+ ionerne i syre kan nedbryde f.eks. magnesium? Hvad er det de gør. På forhånd tak, og jeg håber at spørgsmålene kom under den rigtige kategori. Men ellers håber jeg at i stadig vil s...
  • pH-værdi

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogen som kan hjælpe med, at regne pH ud i stærk base 0,001 M NaOH. Jeg ville mene, at det er formlen pH = -log(H3O+) ?
  • ΔH, ΔS og bruttodannelseskonstanten?

    Forumindlæg
    Hvad er bruttodannelseskonstanten? Hvad er definationen for ΔH og ΔS? og er ΔrH det samme som ΔH? Hvad er en ligand?
  • Atommasse

    Forumindlæg
    Hej Hvordan bestemmer man atommassen af isotoper? fx zn-35 og zn-36.
  • Syre, base og Salte.

    Forumindlæg
    Hey folkens :D Behøver hjælp med disse to spørgsmål :D Hvad har salte og syre tilfælles ?? HVad har base og salte tilfælles ?? På forhånd tak :D
  • Syre

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg har fået til opgave, at skrive en redegørelse omkring syre og baser, men jeg har simpelthen INGEN idé om hvad jeg kan og skal skrive.. Nogen der vil komme med nogen forslag, så jeg kan få den lavet. På forhånd mange, mange, mange tak
  • Kemi C - aflevering!!!!!!

    Forumindlæg
    Jeg ved godt det er lidt ukontroversielt og spørger om dette, MEN jeg er lige kommet hjem efter en lang arbejdsdag og har en kemi aflevering der skal afleveres i morgen kl.12 og jeg er på bar bund, er der nogen der har mod på at hjælpe mig? Jeg er villig til at betale for det er virkelig desperat...
  • syre og baser

    Forumindlæg
    hjælp mig jeg kan ikke finde ud af hvad terien er i syre og baser please hjælp mig
  • nedkøling exoterm eller endoterm process?? hjælp haster

    Forumindlæg
    Hej Alle sammen Jeg har brug for hjælp hurtigt til min AT eksamen. Når man nedkøler madvarer sker der så en exoterm process eller endoterm process? På forhånd tak
  • Hvad betyder reaktionsvillig

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Hvad betyder reaktionsvillig?? Jeg kan intet finde om det på google. Håber jeg kan få hurtig svar Hilsen.
  • Tungt- og letvand i ølbrygning

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har i min SRO arbejdet med ølbrygning, hvor jeg i opgaven har skrevet, at anvendelse af enten tungt vand (vand som har optaget mineraler, dvs postevand) eller letvand (vand som ikke er blevet behandlet) kan ændre pH-værdierne i forbindelse med enzymers aktivitet. Jeg har blandt andet skr...
  • Flammefarver.

    Forumindlæg
    Hej alle . Jeg er igang med at forberede disposition til eksamensspørgsmålet om flammefarver på kemi c. Vi tager selvfølgelig udgangspunkt i et forsøg, hvor vi brugte LiCl, NaCl og CuCl2 Jeg har styr på, at når en elektron springer en skal ud, har den fået tilført netop den energi, der er...
  • Skifte gymnasium - Fag

    Forumindlæg
    Hej alle sammen :) Jeg går i 1.g, og vil meget gerne skifte gymnasium efter sommerferien (altså i 2.g), af forskellige grunde. Dog har jeg et par spørgsmål m.h.t. fag. På min nuværende studieretning har jeg biologi på B, og har først fysik i 3.g. Det er her problemet ligger, for på næsten alle an...
  • Spektrallinjer - HJÆLP!

    Forumindlæg
    Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med disse spørgsmål :) 1) Hvad er spektrallinjer og hvad kan man bruge spektralanalyse til? 3) Hvor optræder spektralanalyse i Atomets historie? 4) mere jeg burde vide til en rapport på 4 sider? Links? På forhånd tak :)
  • Destillation

    Forumindlæg
    Hejsa.Jeg er igang med at lave rapporten: Bestemmelse af ethanolindholdet i vinMin lærer har så tilføjet et spørgsmål på opgavearket, som lyder:Hvorfor skal vinen destilleres først?Er der nogen, der kan svare på dette, for jeg ved det ikke lige umiddelbart.Hilsen Nina
  • Koncentration af Laktat

    Forumindlæg
    Hej er ved at skrive en rapport i Biologi som omhandler laktat (Mælesyrer) men er gået lidt i stå ;) a. Ved hvilke processer skaffer musklen energi, når arbejdsbelastningen udgør 5% af den maksimale statiske styrke?
  • Halveringstid for Barium-137*

    Forumindlæg
    Hej, har for nyligt lavet et forsøg til en rapport, hvor halveringstiden for barium-137* skal findes. Link: orbitcstx.systime.dk/fileadmin/filer/docs/0150%20Halveringstiden%20for%20Ba-137.DOC Jeg kan ikke helt gennemskue om der er nogle fejlkilder til dette forsøg?
  • Panokrati (Haster!)

    Forumindlæg
    Hej (: Jeg er i gang med at lave en rapport i samfundsfag om styreformer og en af mine valgte styreformer er panokrati. Jeg forstår ikke helt hva det går ud på så det ville være rigtig dejligt hvis der var nogen der kunne hjælpe mig (: Mange gange tak på forhånd !