Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 8241 til 8260 af 14099
-
Fuldt pensum
ForumindlægNogen der har prøvet at være oppe i fuldt pensum? Jeg har lige fået at vide idag at jeg skal nemlig, og er mega ked af det, så tænkte om nogen havde prøvet det?? -
Eksamen - htx
ForumindlægNu har jeg fulgt med i hvad dem fra det almene gymnasie ville /ikke ville op i til deres eksamner. Så var det jo jeg tænkte at oprette en tråd specielt for htx-elever. Går ud fra at i andre også får jeres eksamner offentliggjort onsdag!?Hvad håber i så på at komme op i / ikke komme op i? :) - Og ... -
Kronik
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med indledning til ligestilling er ren utopi? -
Eksamen, den der nye regel?
ForumindlægEr der nogle som kan fortælle mig hvilke fag den regel med at man må tage sine medbragte noter IKKE gælder? -
AT - Wikipedia
ForumindlægKunne det ikke være en god ide at lave en artikel til Wikipedia som et AT-forløb?Eller vil elevernes viden være for mangelfuld? (= artiklen bliver slettet) -
Regulering for ekstra højniveau
ForumindlægSom mange ved er der nu fra 2006 kommet den regel med at hvis man har haft 3 højniveaufag ganges ens resultat med 1,03 på det uddannelsessted man søger ind. Jeg har hørt meget brok over det fordi nogle mener der kommes for let til de ekstra point, trods de flere afleveringer og lektier der skal l... -
Endelig Student
ForumindlægSå blev jeg student kl. 12 idag....Føles mærkeligt...ellers andre der er blevet det? -
Slankekur
ForumindlægHer er en opgave jeg bare overhovedet ikke forstå."brug hver dag 50g minarine (fedtfattig magarine) i stedet for 50 g smør på brødet"Anvend følgende oplysninger til besvarelsen af sprgs. a.50g smør indeholder 40 g fedtstof.50g minarine indeholder 15 g fedtstof.1g fedtstof fra føden give... -
Produkt? hjæælp
ForumindlægJeg har projekt uge og vores overemne er "Vendepunkter" Derfor valgte jeg emnet Diabetes Og der skal selvfølgelig også være noget produkt, så som powerpoint har jeg tænkt mig. Men samtidig noget andet ved siden af? Hvad kunne det fx være? Tak på forhånd. -
enzymet - spytamylase
ForumindlægHvilken fordel har pattedyr af spytamylase? Alle andre hvirveldyr mangler det - kunne vi også leve uden det? Ville en fugl eller en slange overhovedet have glæde af spytamylase? hvis i bare kunne hjælpe mig med nogle af dem, ville det være fantastisk (: på forhånd tak! -
forståelse af tekst
ForumindlægVed indsplejsning af et gen i et bakterieplasmid kan man have svært ved at skelne gensplejsede bakterikolonier blandt de bakterier der indeholder plasmider. Dette problem blev løst af Herbert Boyer m. fl. i 1973. Ved at anvende restriktionsenzymer som netop klipper midt i et af plasmidets resiste... -
Hjælp..jeg forstår det ikke
ForumindlægHvad menes der med, " du skal analysere artiklens biologiske indhold" ? Jeg skal jo ikke redegør, hvad der står i teksten om f.eks. evolution? Eller skal jeg? Det er jo ikke det samme som dansk. Hvad er det præcis, man skal? HJÆLP SØGES!!! -
EKSAMEN!! NØDVENDIGT
ForumindlægHej folkens. Jeg er en 1.g´er, som skal op til mundtlig samfundsfag i år. Betyder det så, at jeg får færre eksamenier næste år eller ej? I må meget gerne svare, da det er nødvendigt :) -
DNA KOPIERING HJÆLP!
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål der lyder således: • Forklare hvornår DNA kopieres. Please help, på forhånd tak!! -
ligning for asymptote
ForumindlægHvorledes bestemmes ligning for asymptoterne til grafen g(x)=1/f(x) ? -
potensudvikling
ForumindlægForslag ønskes. Til mundtlig mat. skal jeg kunne komme rundt om: vurdering af modellens andvendelighed ! Er der nogle der kan give mig nogle fixpunkter at tale ud fra. jeg har svært ved at finde hvad man konkret anvender potensudv. til i dagligdagen. Bare nogle få ord om ikke andet . Tak -
Medicin studiet
ForumindlægJeg har et snit på 10,7 inkl. hurtigstartbonus og ønsker at læse medicin. Hvis adgangskvotienterne er de samme som sidste år, så har jeg kun mulighed for at komme ind på AAU eller AU som standbyplads. Jeg bor i KBH området, men at flytte ser jeg ikke som det store problem og desuden vil jeg allig... -
hvorfor er der igen der vil hjælpe mig -? når jeg har brug for det
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig hvad fotosyntese er , jeg har snart eksamen ! på Forhånd tak! -
hvorfor er mine opgaver ikke godkendt!
Forumindlæghej jeg har tilført to opgaver her på siden.. Men der sker ik så meget?:S det er nu 3 dage siden:S er der noget galt med opgaverne?:S -
Supplering til Kemi B.
ForumindlægJeg er superforvirret angående min fremtid, og håber nogle kan hjælpe. Jeg har valgt at tage min værnepligt i år, og skal derfor tilbringe 6 måneder på Bornholm fra 1. oktober. I mellemtiden, fra den 9. juli skal jeg begynde som gartner på et sommerferiejob indtil oktober. Næste år regner jeg m...
