Studievejledning

EKSAMEN!! NØDVENDIGT

20. maj 2016 af 12345hey

Hej folkens.

Jeg er en 1.g´er, som skal op til mundtlig samfundsfag i år. Betyder det så, at jeg får færre eksamenier næste år eller ej?

I må meget gerne svare, da det er nødvendigt :) 


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. maj 2016 af padz (Slettet)

Muligvis.

Du skal op i ni eksaminer i alt (10, hvis du har fem A-fag), herunder SRP og AT i 3g. Det er vist nok et krav, at man har været oppe til to eksaminer i alt, når man afslutter 2g, men jeg ved faktisk ikke, om man godt kan udtrække to eksaminer i 2g, selvom man har haft en eksamen i 1g. Hvis man kan det, så betyder det bare, at man får en eksamen færre i 3g.

At du trækker samfundsfag nu betyder i hvert fald ikke, at du ender med at få flere eksaminer end alle andre.


Svar #2
23. maj 2016 af 12345hey

Okay mange tak 


Brugbart svar (0)

Svar #3
02. juni 2016 af franch0451 (Slettet)

#1

Muligvis.

Du skal op i ni eksaminer i alt (10, hvis du har fem A-fag), herunder SRP og AT i 3g. Det er vist nok et krav, at man har været oppe til to eksaminer i alt, når man afslutter 2g, men jeg ved faktisk ikke, om man godt kan udtrække to eksaminer i 2g, selvom man har haft en eksamen i 1g. Hvis man kan det, så betyder det bare, at man får en eksamen færre i 3g.

At du trækker samfundsfag nu betyder i hvert fald ikke, at du ender med at få flere eksaminer end alle andre.

Man kan godt trække tre eksamener inden man når 3.g. Det gjorde jeg fx, hvor jeg så i 1.g var op i biologi mundtlig og i 2.g både var op i matematik skriftlig og tysk mundtlig. Det betød så, at jeg havde en eksamen mindre ift. dem i min stamklasse i 3.g (fordi mit tysk var på valghold, og jeg var den eneste fra min stamklasse, der ikke trak det op på A-niveau). 

Derfor havde jeg kun 4 eksamener i 3.g - foruden AT og SRP, hvor jeg så trak tre skriftlige og en mundtlig. Hvis det sker for dig, skal du bare være lykkelig ;-)


Svar #4
04. juni 2016 af 12345hey

Nåå okay ;-) Mange tak for hjælpen


Skriv et svar til: EKSAMEN!! NØDVENDIGT

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.