Søgning på: matematik a skriftlig eksamen. Resultater: 8361 til 8380 af 181598
-
SRP - FYSIK OG MATEMATIK
ForumindlægHej Nogle der har et bud på hvilke sammenhænge der er mellem begeberne ellipsenligning + parameterfremstilling og Keplers love? -
SRP samfundsfag/matematik
ForumindlægHjælp søges -
SRP om kvaternioner i matematik (og historie??)
ForumindlægHejsa Jeg skal til at vælge SRP område meget meget snart og ligger indtil videre på emnet kvaternioner i matematik. Lige pt har jeg fået lov til at skrive i ren matematik om emnet, da jeg ved, at der er rigeligt stof til det. Dog er jeg meget i tvivl og det er enkeltfagligt jeg vil skrive og har... -
små matematik opgaver
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe mig med disse små opgaver?1. løs uligheden 3(2-x) mit svar 02. reducér 8a+3b)^^2 - (a-b)(a+b)-6ab3. isoler a i formlen (1/a)+3 = b/44. om en eksponentielt voksende funktion f oplyses det, at f(3) = 4 og f(5)= 36bestem en forskrift for fhåber på hjælp, takker;) -
fransk eksamen - oversættelse
Forumindlæghej, jeg sidder til fransk eksamen, hvor jeg har 24 timer til at redegør for en 3 siders lang tekst på fransk. jeg skal lige have den oversat først, og det tager meget lang tid for mig! og jeg vil gerne komme i gang med selve oplægget til eksamen, så jeg vil blive ekstrem glad hvis der er en... -
eksamen
ForumindlægHej er der nogle der vil være flinke og rette mit engelsk udkast til talekort, til min engelsk eksamen. Det ville være meget behjælpeligt. - Andreas -
Eksamen !
ForumindlægDa jeg skal til eksamen i kemi (B), kunne jeg godt bruge nogle generale noter inden for Kemi, altså bare nogle noter for det hele. -
Søger matematik beviser
ForumindlægJeg har kigget forum og opgaver igennem, men har desværre ikke kunne finde noget. Det jeg søger er Integralregning: - Areal og stamfunktion - Areal og rumfang Differentialligninger: - Modeller med differentialligninger - og ellers generalt beviser af differentialligninger Jeg derudover især ... -
Eksamen snart - hjælp ønskes
ForumindlægHej derude! Jeg har snart eksamen og der er noget jeg ikke helt har lært at regne mig frem til. Disse har jeg virkelig brug for hjælp til at kunne regne til: 1) Vis at f(x) = ln(x2- 4x + 1) er stamfunktion til fx = ((2x-4) / (x2-4x+1) 2) Find den stamfunktion til f(x) = 4x - 1 der har y= 7x + 3... -
Er der nogle der har fp9 matematik maj 2021?
ForumindlægEr der nogle der har fp9 matematik maj 2021? -
Fysik c eksamen - Fotoner
ForumindlægHej Jeg sidder i skrivende stund og bakser med emnet lys og fotoner. Jeg har svært ved at forstå emnet og især den del der omhandler fotoner. I min fysikbog står der at et atom kan absorbere en foton. Det virker meget rimeligt, men jeg forstår simpelthen ikke hvor fotonerne befinder sig.. Er... -
Produkt til eksamens projekt.
ForumindlægVi skal have projektuge i den kommende uge, og det overordnede emne er: Mod en bedre verden - og vi har valgt det underordnede emne; Martin Luther King, vi ved bare ikke lige, hvad vi skal lave som produkt. Nogle, der har nogle idéer? -
Mat IT eksamen 2005
ForumindlægHey, jeg er igang med den sidste opgave i IT projektet for HTX elever og jeg har nogle problemer med at få renet opgeven. den går ud på at man har et palleløfterbord, hvor der er en vis belastning på bordet, man skal så finde ud af hvor stor kraften på de to ben er, når bordet løfter med en beswt... -
Mat: Skr. eks STX-A
ForumindlægKortfattede resultater for dagens eksamen i STX-A. Det er meget hurtigt gennemregnet, så der tages forbehold for regnefejl, trykfejl og søvnige perioder... Opg. 1 t=7 Opg. 2 5/8 og 5/(2m+3n) Opg. 3 f'(x)=3x^2-6x. Voksende i ]-oo;0] og [2;oo[. Aftagende i [0;2]. Opg. 4 ln(2) Opg. 5 x=50... -
Erhvervsret C - Mundtlig eksamen
ForumindlægHej derude... Jeg er i den situation, at jeg skal op i mundtlig Erhversret, hvor jeg har fået en skriftlig opgaveteskt, hvor jeg skal redegøre for teorien, analysere opgaven og herefter vurdere, hvem der eventuelt har ret. Indtil videre har jeg identificeret emnet, hvilket er erstatning... -
Mundtlig samf A (metode/synopsis)
ForumindlægJeg skal til samfundsfag eksamen på A-niveau i næste uge, og jeg er lidt i tvivl mht den synopsis, der skal laves. Hvor meget betyder metode i en synopsis som denne? Det bliver vel ikke vægtet lige så højt som i AT eller hvad? Og hvilke metoder er der i grunden udover kvalitativ og kvantitativ me... -
Hjælp til eksamen - Hvad er alfa-, beta- og gammastråling?
ForumindlægHej Jeg skal snart op til eksamen i fysik-kemi, biologi og geografi. Jeg forstår ikke helt ved alfa-beta og gammastråling er. Jeg har prøvet at google lidt, men forstod det ikke. Er der en der kan forklare det på en børnevenlig måde. Tak på forhånd -
Matematik differentialligning lidt underligt problem ???
ForumindlægEn hurtigt fordampende olie løber med jævn fart ud i havet. Olien fordeler sig i et tyndt lag på overfladen. Med A(t) betegnes dat areal (m2), som olien dækker til tidspunktet t (timer). Så længe der tilføres olie, er A den løsning til differentialligningen dA/dt = 103 - 0,2 • A, hvor A(0) =... -
HTX Kemi B mundtlig eksamen
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i kemi B mundtlig med 24 minutters forberedelsestid, og jeg tænkte på, om nogen ved, hvordan eksamen foregår? Skal jeg lægge vægt på teori eller mit forsøg? Må jeg være på nettet? Hvor lang tid skal jeg snakke i? :) På forhånd tak -
ABC er ligebenet, A = B = 65°
ForumindlægHej Jeg sidder og bokser med en trekant og håber på, at nogen af jer kan hjælpe....!! Spørgsmålet : Det angives i opgaven at A = B = 65°, men jeg forstår ikke helt hvad de mener med det. Trekanten er desuden også ligebenet og sidelængden a = 17,3 Hvordan finder jeg de resterende sidelængd...
