Søgning på: fysik projekt. Resultater: 8461 til 8480 af 20688
-
Anvendelser af differentialregning
ForumindlægEr der nogen, der har nogle forslag til nyttige og realistiske anvendelser af differentialregning? Man kan jo bruge differentialregning til at finde en funktions minimumsværdi, maksimumsværdi, monotoniforhold og optimering, men jeg kan ikke finde på noget, man kan bruge det til i den virkelig v... -
Procent for karakter
ForumindlægHej SP Jeg har lige været til to skriftlige eksamener. Er der nogen der kan opstille procent svarende til karakter. Hvis jeg skal have 10, hvor mange procent skal jeg så have. På forhånd tak ?? -
Blanding af ...
ForumindlægHej :) Hvis jeg blander vand 50 ml og etahnol ml og lægger det op i et måleglas, hvad sker der så og hvad kan jeg så konkludere ? Og hvad nu hvis jeg blander 50 ml sprit og 50 ml benzin og lægger det op i et måleglas, hvad sker der så og hvad kan jeg konkludere ? Håber på hjælp :) -
vær venlige at hjælpe- det haster
Forumindlæghej derude, håber i kan hjælpe mig ved min opgave en person kaster en kugle med Startfart=10 m/s og elevationsvinkel=60 grader. hvor lang tid tager det ? hvor høj kommer den ? hvor langt kommer den ? acceleration? er det en parabel? <-- det er det jo , som jeg kan se -
arbejdsspørgsmål til eksamen i biologi om stråling
ForumindlægHej Vi er tre piger der forsøger at finde arbejdsspørgsmål til vores eksamen. Vi har trukket "stråling", vores problemstilling lyder "Hvilke konsekvenser har uv-stråling på den menneskelige organisme, og hvordan påvirker strålerne cellerne." Vi vil gerne have kræft til at ind... -
tegn på liv i rummet
Forumindlæghej vi er to piger som skal til at op i vores 9 klasses projektopgave og derfor skal vi jo have en problemstilling-og formulering. Det ville være en kæmpe hjælp hvis vi kunne få nogle bud og ideer -
Hvad skal jeg gøre for at blive børnelæge?
ForumindlægHej... Jeg drømmer om at blive børnelæge, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre efter gymnasiet. Vil vildt gerne have svar på: - Hvad kræver uddannelsen? - Hvor lang tid tager uddannelsen? - Hvordan foregår uddannelsen? Hvis der er nogen som kan svare på mine spørsmål, ville jeg blive vildt g... -
Elektromagnets magnetfelt
ForumindlægEr der en, der vil forklare mig, hvordan magnetfeltet omkring en elektromagnet ser ud med og uden en jernkerne i spolen? Og hvad forskellen er på magnetfelt omkring en elektromagnet ift. en stangmagnet? Altså når man hælder jernspåner over en plade -
Gradienten??
ForumindlægHej alle! Jeg skriver opgave i et valgfag og er stødt på ordet "Gradienten". Det er i forbindelse med ulighed i sundhed. Jeg fortså ikke helt ordet :-/ Nogle der kan forklare? :-) Mvh. J -
-
ForumindlægOkay jeg ret ny med det her, men jeg prøver. Jeg har et meget stort problem, jeg aner ikke, hvad jeg skal være, når jeg bliver voksen. Det kan godt være, det er for tidligt at tænke på det, men jeg bliver nødt til at hve et mål. Jeg går i 1.g på en skole i udlandet (derfor taler jeg flydende enge... -
Syrer afgiver H+ ioner?
ForumindlægHej Jeg skal til FSA fysik/kemi prøve om godt en uge, og nu hvor jeg sidder og laver disposition til omkring syrer og kigger på nette efter mulige oplysninger, ser jeg alle steder, at en syre åbenbart kan afgive H+ ioner. Okay, jeg ved, at en syre indeholder H+ ioner, men at den ligefrem afgive... -
Eksamen i morgen - Lyd
ForumindlægJeg er så heldig at skulle op i morgen i et af de fag, jeg er dårligst til. Fysik. Jeg er elendig til formler og lignende. Jeg har trukket følgende oplæg: "Fremlæggelse: Lydbølger. Hørligt område. Decibelskala. Stikord til samtaledel: generelle egenskaber ved bølger. Forskellige bølgetyper... -
Klage over eksamen
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg håber at der er nogen herinde som kan hjælp mig. Jeg står i denne triste situation, at jeg desværre er dumpet til eksamen i fysik B (STX) . Da jeg skal op i fuld pensum frafalder mine årskarakter, det er også ensbetydende med at jeg er dumpet i faget. Jeg fik aldrig... -
oversættelse fra tysk til dansk.
ForumindlægHejsa, jeg får ikke tid til at lave denne opgave, da jeg skal op og forsvare mit projekt i morgen (yikes).Hvis der er nogen der gider, at give mig en hjælpende hånd med denne oversættelse, siger jeg mange tak.1.Den aften, da luksusskibet sank, begyndte som sædvanlig.2. Passagererne havde netop ny... -
har i nogle ideer! hvor fejlene hen?
ForumindlægMy point a. Why do young people drink alcohol? Why is it a problem to drink alcohol? - How does it effect the body? - How it’s in social b. Teenagers, drink alcohol for many different reasons. The socially -Crime -To fit in. - Party. - To feel good, reduce stress, and relax. c. How to ... -
SO2 Eksamen HTX
ForumindlægHej, Jeg vil gerne hører om jeg måtte få lov til at se hvordan et PowerPoint til et 12-tal ser ud. :) -
Tysk oversættelse.. Please hjælp mig!!!
ForumindlægJeg har en tysk oversættelse på 10 linjer, fra dansk til tysk, har lavet den men er sikker på at der er en masse fejl. Håber der er nogen som vil læse korrektur på den... Please :) -
CO2 eksamensoplæg
ForumindlægHejsa... Er jeg den eneste, som synes det er lidt svært at finde på et produkt til nogle af emnerne? Hvis I har fundet på nogle gode ideer rundt omkring, kunne jeg godt tænke mig at høre om det :) -
Doping: Statistik
ForumindlægHejm Jeg er lige pt. igang med at lede efter en eller flere statistikker der viser danskernes dalende interesse inden for cykelsporten i Takt med øget opdaget brug af doping - jeg har ledt og ledt, men er ikke kommet frem til noget. Jeg har prøvet inde på "danmarks statistiks hjemmeside"... -
Hvad er FN, EU, NATO, WTO osv.?
ForumindlægEr FN, EU, NATO, WTO osv. venstreorienterede organisationer?
