Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 8461 til 8480 af 23765
-
SRO opgave
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at lave SRO om det skrå kast i matematik og fysik, og søger en person (pirat-lærer) som har meget erfaring indenfor disse to fag. Udover meget lidt hjælp, er det mest for at rette eventuelle fejl i min teori. Jeg skal aflevere på fredag kl 15, så det kunne være rar... -
Hjælp, det haster.
ForumindlægHej allesammen. Nu sidder jeg her og skal lave en disposition om "Neutralisation". Jeg er egentlig totalt lost i i fysik men det er emne går lige og lige. Jeg skal vælge nogle underemner jeg vil kommer ind under, under min 9 klasse afgangseksamen, men kan bare ikke finde flre end dem je... -
AT hjælpe : Metoder?
ForumindlægHej jeg skal op i AT her i næste uge og jeg er i tvilv om hvilke metoder der skal bruges og hvordan man skal bruge dem. Min problemformulering hvis der kan hjælpe : Vi vil redegøre for bilens historiske udvikling og se på hvad de fremtidige muligheder kan bringe, med henblik på hydrogen- og el-bi... -
Drikkevand for fremtidige generationer
ForumindlægSom I kunne se på overskriften, har vi lige fået udleveret et emne som hedder 'Drikkevandsforsyning for fremtidige generationer.' Vi tænkte lidt på, om vi kunne komme ind på Afrika og deres levemåde og muligvis sammenligne med Danmark. Men hvad ville I synes var spændende at høre om ? Hvi... -
STX mere teoretisk end HTX=!?
ForumindlægHej Jeg går selv på STX. Jeg har engang hørt, at STX skulle være mere teoretisk end HTX, det forstår jeg ikke helt..? Jeg troede at det var på HTX, hvor de tunge-teoretiker-drenge sad bag deres bøger i laboratorier samt lavede forsøg? Det ovenstående modstrider da også i mod noget andet som... -
fra gaslove til idealgasligning
ForumindlægHej folkens! :) Jeg har et spørgsmål, da jeg skal til eksamen i fysik nu her. Vi har fået at vide af vores lærer, at idealgasligningen er opstået ud fra de tre gaslove. Det skal vi selvfølgelig bevise: Alle tre gaslove giver sammenhængen i mellem tryk, temperatur og rumfang i en gas. Boyle Mari... -
Matematik uden naturvidenskab?
ForumindlægEr det slet ikke muligt at tage en længerevarende uddannelse inden for matematisk uden at naturvidenskabelige fag(foruden matematik) er inkluderet? Jeg har let ved og nyder at lave matematik. Men fysik, kemi, biologi osv. kan jeg tilgældt ikke fordrage. Har jeg et stort problem? Jeg har kigget l... -
MatA eksamen-Odense hjælp
ForumindlægHej Jeg har en mundtlig eksamen i matematik d. 14 august og vil i den forbindelse høre, om der er nogen derude...helst fra odense, som jeg kan hyre nogle timer for at sikre mig, at jeg kan mit stof.Det skal være nok til at bestå..og forhåbentlig også lidt derover. Alternativt, kan det også gør... -
Må muligvis ikke skifte valgfag...kan det passe?????????
ForumindlægHej Jeg er ved at afslutte 2g STX og har begået en kæmpe fejl...jeg har valgt Engelsk A som valgfag i 3g istedet for Fysik A, som jeg fortryder... :( Jeg skrev til vicerektor, som svarede "Alt det tager jeg stilling til efter sommerferien, men det er muligvis ikke muligt" - det kan je... -
Hvordan induceres en spænding?
ForumindlægHejsa jeg sider her med en f/k rapport om induktion, men tvivler lidt om hvordan der induceres en spænding. Tak på forhånd! -
læge krav
Forumindlæghej jeg er en pige der skal starte på gymnasiet men jeg er lidt forvirret pga. jeg ikke ved hvilken studie-retning jeg skal starte i. Hvilke fag skal man have for at være læge? :) -
Vekselstrøm
ForumindlægHej En opgave lyder: En vekselspænding varierer mellem -100 V og 100 V. Samtidig varierer strømstyrken mellem -50A og 50A. Beregn effektivværdien af spændingen og af strømstyrken med to betydende cifre. Jeg har løst opgaven således: Er dette korrekt? -
klods op af et skråplan
ForumindlægHvordan beregner man accelerationen på en klods, der bliver skubbet op ad et skråplan, der hælder 26 grader og har en gnidningskoerfficient på 0,45? Har udregnet at acc. er 0,333 N/kg når klodsen er på vej ned af skråplanent. -
hej
Forumindlæghej, nu går jeg i folkeskole,og jeg vil gerne læse til tandlæge efter 9.klasse, men jeg ved ikke hvilken uddannelse man skal tage. og hvor mange karakter man mindst skal have, for at komme til gymnasiet. hvilke fag, man skal være god til? hvis jeg vælger at gå på gymnasiet, hvilken niveau skal ... -
Solsystemet og universet
ForumindlægHej SP Er der nogen, der kan forklare mig, hvad sort-legeme stråling og Wiens forskydningslov er? DET HASTER!! Tak på forhånd! :-) -
Hvad er Niels Bohrs videnskab ??
ForumindlægEr der rare mennesker her som kan hjælpe mig med Niels Bohrs videnskab ? -
Slap-af-fag
ForumindlægVille lige høre, hvilkee fag, I mener, er de største/bedste "slap-af-fag"? Tænkes primært på valgfag på B niveau, som skal kunne aflaste to A-niveau fag i 3.g.Self vil nogle mene, at et fag som musik er et slap-af-fag, men det vil dem der ikke har en tone i livet modsige.Hva er et slap-... -
Skriftligt arbejde i gymnasiet
ForumindlægJeg har i længere tid følt at der er en uhensigtsmæssig fordeling af det skriftlige arbejde i gymnasiet, i hvert flad på STX hvor jeg skal til at i 3.g efter sommerferien. Hvorfor skal sprog- og naturfagene have patent på det skriftlige arbejde? Jeg synes det er en urimelig skævvridning, at man... -
Passende antal tekster?
ForumindlægJeg skriver AT-synopsis i religion og fysik. Fysikdelen har jeg styr på, men jeg er lidt i tvivl om religionsdelen. Hvad vil et passende antal tekster være? Jeg regner med at tage uddrag fra forskellige religiøse tekster (både nye og gamle), så hvor mange A4-sider vil være passende? Jeg tænker ... -
Hvad afgør om det er positiv eller negativ ladet?
ForumindlægJa, som spørgsmålet lyder "hvad afgør om det er positiv eller negativ ladet?" :D - på det periodiske system er grundstofferne da neutrale, da de har lige mange protoner og elektroner? Men på ion form? Hvad skal man kigge efter? Jeg ved godt at metaller har (+) og ikke-metaller har (-) ...
