Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 8541 til 8560 af 119568
-
Matematik - Vektorer
ForumindlægHey, skal bestemme gradtallet for den spidsevinkel som @: 10x-3y+12z=30 danner med den plan, der indeholder koordinatsystemets første- og andenakse. Hva menes der lige med det? Og hvordan finder man ligningen på det andet plan så man kan finde vinklen? Takker -
Kinetik som emne, hvor mat og kemi er beundet sammen? (Kemi/matematik-lærer?
ForumindlægHej Jeg skal ril at vælge fag til min SRP-opgave, hvor jeg tænker at kombinere kemi og matesmtik til at skrive om kinetik (reaktionshastigheder og differentialligninger af hvad jeg kan forstå), men vil gerne vide om der er noget matematik, der passer til min SEP, da jeg allerede har Mat a og haft... -
Optimering (Cosinus-relationen + Pythagoras) .. opg. for en erfaren matematiker
ForumindlægEn biograf har en skærm, der er placeret 3 m fra gulvet og er 7,5 m høj. Den første sæderække er placeret 2,7 m fra skærmen, og de følgende række er 0,9 m fra hinanden. Gulvet i siddeområdet er skråtstillet i en vinkel på ?? =20 ° over vandret, og afstanden op ad hældningen er x. Teatret h... -
Forklaring på enheden ohm (dansk vs. matematik)
ForumindlægSom jeg har forstået det er det god forumetik ikke at stille et nyt spørgsmål med en anderledes vinkel end det egentlige spørgsmål Men følgende er afstedkommet fra et tidl. spørgsmål hvor det blev defineret at enheden Ohm er det samme som J · s/ C2 Sidder nu og spekulere på at hvis man nu ... -
Engelsk B
ForumindlægEr disse sætninger rigtigt oversat fra dansk til engelsk?Håber nogen gider kigge på dem. Tak på forhånd:D Hvis den trykte bog skal overleve, skal den være lækker at røre ved. If the printed book shall survive, it shall be delicious to touch it. Kun få kvinder vælger at gå hjemme og lade der... -
STX eller HHX? Muligheder + Linjer osv spørgsmål!
ForumindlægHej studieportalen: Jeg har altid været sten sikker på at jeg ville på HHX , men nu imod slutningen på mit High School år et jeg lidt i tvivl !! Har nogle spørgsmål : Jeg er så i tvivl om hvad jeg vil lave !! Jeg har altid... -
Matematik eksamenssæt
ForumindlægHej, er der nogen her som har resultater til Matematik Eksamens sæt 1 årig højniveau matematik studentereksamen august-september 2006 nogen som har et link eller nogen resulstater / regne metoder :) ? -
hjælp til opg b
ForumindlægADP + PO43 ----------> ATP + H2O (I), For denne reaktion er ΔG°(I) = 30,6 kJ/mol og ΔH°(I) = 20,5 kJ/mol ved 310 K. a) Beregn ΔS° for reaktion I ved 310 K. Phosphorylering af glukose er en vigtig kemisk reaktion i cellen, da glukose... -
Fysik B
ForumindlægBeregn udbredelsesfarten i enheden m/s Facit er 2,4 m/s Hpber nogle kan hjælpe, da opgaven virkelig driller mig!... -
Matematik årsprøve
ForumindlægEr der nogen der ved, hvaad for nogle årsprøver matematikere kommer op i matematik??!! -
vejledend eksempler på opgave 2006 i skriftlig dansk i stx
ForumindlægSom sagt der er kommet to vejledend eksempler på opgave 2006 i skriftlig dansk i stx. Jeg har den ene med der har en rose som nr. tre på listen. Jeg ved ikke hvad den anden eks. går ud på. MEn jg skal aflever en stil fra eks. 2 stilhæfte. Er der nogen der kan fortælle mig Hvad eksplar 2 går ... -
Mundligt matematik
ForumindlægHej! Jeg har virkelig brug for hjælp til denne opgave: 1) Undersøg, hvor stor forskel der er på Emils udgifter til de forskellige sprogrejser, og hvor meget han kan spare ved at vælge den billigste sprogrejse i forhold til den dyreste 2) Undersøg, hvordan Emil kan spare penge nok sammen i løbe... -
Græsk Matematik- Historie & Matematik
ForumindlægHey jeg ville høre om der var nogle der havde skrevet en opgave om græsk matematik? Ville gerne bruge det som inspiration, da jeg er gået hel kold. -
Kan nogen hjælpe mig med denne note/qoute om hvad det ret faktisk betyder ? eller hvad der menes?
ForumindlægHJÆLP.. "Being attentive to the needs of others might not be the point of life, but it is the work of life. It can be messy, and painful, and almost impossibly difficult. But it is not something we give. It is what we get in exchange for having to die." Jeg skal skrive et essay i eng... -
Nogen som har eksamensspørgsmålene fra maj 2023?
ForumindlægHej, jeg skal snart til terminsprøve i matematik, og vil gerne øve lidt på nogle eksamensopgaver. nogen der har en kopi af den? mvh jannik -
Matematik afl.
ForumindlægHej (; er der nogle som er forholdsvis gode til matematik og som vil tage et kig på min matematik afl. ? Jeg er 1.års på Vejle handelsskole HHX .. og har matematik c. hvis i vil, så add min msn' [email protected] -
Jeg går i 2.g STX og jeg vil gerne skifte til HF - HJÆLP
ForumindlægJeg har et vigtigt spørgsmål. Jeg havde virkelig nogle hårde tanker om at skifte til en anden studieretning under 1.g, men det lykkedes mig aldrig ligemeget hvad fordi jeg var meget sent på den og nu står jeg så i 2.g i samme studieretning. Dog er der jo nye HF'er, kan man godt skifte til en ... -
Eksamenssættet august 2009 Dansk STX A
ForumindlægHej, Er der nogen der har skrevet en stil fra det eksamensæt hvor man kunne vælge imellem: Lykke-Per, Nattestemninger, Dansk sprogpolitik, og Virkelighed og subjektet Hvis i har, vil jeg hører om i gad at sende det til mig? Hvis i skriver herinde at i godt kan sende det til mig, sender jeg min ... -
Undervisning i matematik, statistik og/ell økonomi relaterede fag.
ForumindlægJeg underviser i: Matematik på a,b ell c (eller folkeskole) niveau. Har et års erfaring i privatundervisning, fra matematik på videregående uddannelser ned til 2. klasse. Statistik iflg. obligatorisk pensum på polit. (Underviser pt. en 2 års elev). Økonomi: Forståelse for generel samfundsøkonomi,... -
Redegør for matematikken ved opstilling af matematisk model
ForumindlægHej, Som overskriften lyder, så skal jeg i mit SRP redegøre for matematikken ved at opstille en matematisk model. Jeg forstår ikke helt hvad matematisk model er. Matematikken omhandler mindste kvadraters metode vha. matricer. Jeg skal bevise hvordan jeg finder koefficientene a og b ved regressi...
