Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 8641 til 8660 af 63055
-
hvorfor overhovedet læse!?!
ForumindlægPå mandag den 13. slutter gymnasiet difinitivt for mig, efter 4 mundtlige og 3 skriftlige eksamnier...Efter en hård måned med utallige gennemlæste sider, er jeg endelig nået til min sidste eksamen, som er dansk...Først stod den på matematik, derefter Historie, så Erhvervsøkonomi og nu så dansk...... -
regnskabsklasser
ForumindlægNogle der kan forklare mig noget om regnskabs klasser? jeg skal i en vø opgave fortælle hvilken regnskabsklasse en virksomhed er i -
Ikke bestået optagelsesprøven
ForumindlægHej, Jeg hedder Georgi og går nu i 9 klasse på en international skole.Da jeg skal videre nu,har jeg været til optagelsesprøve hos hhx som jeg ikke klarede,fordi jeg ikke forstod nogne af tingene i for eksempel matematik,og er derfor nu vurderet ikke uddanelsesparat.Jeg har søgt hos pre-ib også, m... -
Farmaceut
ForumindlægHej .. jeg blev student i år.. og er i militæret nu, men jeg har tænkt mig at læse til farmaceut til næste år. men skal suplere nogle fag efter december måned.. mit problem er det at jeg har fået et elendigt gennemsnit fra stx pga. meget fravær og rigtig meget sygdom.. men kan se at alle er optag... -
Rettelse af 8 sætninger
ForumindlægHej jeg skal rette disse 10 sætninger, men jeg er i tvivl om: 1. er der flere fejl end dem jeg har fundet. 2. hvad den rigtigt faglige forklaring er. 3. Så er der nr. 8 , som jeg ikke ved, hvordan jeg skal omformulere. Jeg håber der er en som vil hjælpe. 1. They chashed into Johns car. They had p... -
oversættelse af engelsk sætninger.
Forumindlæghej. jeg har nogle sætninger son jeg har oversat. ville være fedt hvis der var nogen som ville kigge på dem, og hjælpe :) der er 10 sætinger - og hvis i ikke har tid til at hjølpe med det hele, så ville det være fedt hvis i bare så på de værste sætninger.. tak på forhånd. DFX200 :) 1. De to unge ... -
Ekstra matematik eksamen
ForumindlægYo! Jeg har været til samtale med rektor,uddannelsesleder, min matematik og en anden matematik lærer. Det var jeg, da min matematik lærer mente jeg havde snydt i terminsprøven. Der var tale om en værdi jeg havde brugt, hvilket han mente jeg ikke var klog nok til at bruge. Jeg blev så spurgt om j... -
Hvad er cos, tan, simus, cosimus osv? :/
ForumindlægJeg sidder her med samtlige opgaver der går ud på at regne hypotenusen af nogle trekanter. Så står der jeg skal benytte mig af de begrebber såsom cos, tan simus osv.. Hvad/hvem er det? og hvordan benytter man sig af det? :/ -
Brøker
ForumindlægHej alle, håber nogle kan forklare mig hvordan man lægger disse brøker sammen: 19 - 8 5/8 2/7 af 154 9 1/4 * 16 og er denne rigtig?: 3 1/7 + 5 2/3 = 8 17/21 ? tak på forhånd. -
Lys&Bølger.
ForumindlægSpg. 1. Beregn fotonenergien af lys med bølgelængden 449 nm. C=Lystetshastighed. L(Lambda)= 449 C/L= 6,682 Efot=h*f= 6,63*6,682= 44,30 -> 4,43 MEN hvad er det så i eV?! Spg.2. En emitteret foton fra et hydrogenatom har bølgelængden 5.907 nm. Hvilken bane befinder elektronen sig her... -
Socialistiske stemmer
ForumindlægHalløj! Er der nogle der kan hjælpe mig med at forklare de tendenser om samfundsudviklingen der fremgår i nedenstående tabel? Hvorfor har tallet udviklet sig sådan hos funktionærerne og de selvstændige? På forhånd tak ! TABEL: 1966 1971 1979 1990 2001 Arb. 81 74 66 71 42 Funkt. 42 39 52 48 39 ... -
Erhvervsøkonomi?
ForumindlægHey... Nu skal jeg snart til at vælge valgfag, så ville lige høre om der er nogen der vil fortælle lidt om faget erhversøkonomi?Minder erhversøkonomi på gymnasiet om handelsskolens?Er det et meget tungt fag?Hvad mener I, der har (haft) det?Håber der er nogen der vil svare..mvh mig -
isoler
ForumindlægHvordan kan jeg isolere x:(q+((w*e^2)/x^2))*(x-t*y)=t*a*s!!!Det skulle gerne være muligt :9 -
Bølgeegenskaber
ForumindlægHey. Jeg skal op til fysik c mundtlig eksamen imorgen og har lige trukket mit spørgsmål som lyder: 15. Bølgeegenskaber Du skal fortælle om bølger og de fysiske størrelser vi bruger til at beskrive dem. Du skal i din forklaring inddrage et forsøg der illustrerer nogle bølgeegenskaber. Vejle... -
Projektopgave ideer !
ForumindlægNu er det sådan at vi snart har projekt uge i klassen :)Min veninde og jeg overvejer lidt hvad vi skal tage om , der er ikke rigtig noget over emne ..Har i nogle ideer ?Tal helt frit .. Ingen restriktioner ;) -
Pleaseeeee hjælp ... haster :?
ForumindlægHej.. Jeg går i 8. klasse og jeg skal terminsprøve i matematik og dansk her i næste uge. Er der nogen der har nogle bud til, hvilke problemreginger jeg kommer til at få og hvilket dansk stilhæfte ? Er det ikke mest sandsynligt at jeg kommer op i dem fra 2009 ?? -
Ideer til SSO?
ForumindlægJeg har valgt at skrive SSO i fysik B og har allerede afleveret tilmeldings blanketten med en overordnet emner der lyder: Moderne og klassisk fysik. Jeg havde oprindeligt taenkt mig at skrive om gravitations konstanten samt tyngdeacceleration, men da dette har vist sig at vaere et stoerre mu... -
Procentregning
ForumindlægVi ved at 50,73% af befolkningen er kvinder (pr. 1/1 -9;86) og af disse kvinder er 40,51% ugifte. Hvor mange % udgjorde de ugifte kvinder af hele befolkningen? Kan man ikk9; godt sige: (50,73%*40,51%)/100%=20,5507% ?? Svaret vil så være 20,55% - er det rigtig? -
Aflevering
ForumindlægHej alle. Er der nogen der har en stil fra opgavesættetmed følgende opgaver: 1. The men we love to hate, 2. Asking for trouble, 3. No more couch potatoes? På forhånd tak. -
har nogen....
Forumindlæger der nogen der har nogen færdigheds regninger + problemregninger jeg kan øve mig på, skal nemlig til termins prøve om et par dage. (: Tak.
